نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که در تقسیم قبل گفتم، براي نصب ایزابل و سپریدن يك تماس تلفني داخلي شما تنها نياز به يك كامپيوتر داريد، البته پروا داشته باشيد چون نصب ایزابل مایه مي‌شود تمام هارد شما Format شود، آن كامپيوتر به طور كامل به اين منظور اختصاص می یابد، براي برقراري وابستگی نيز نياز به گوشي‌هاي IP داريد، كه مي توانيد از Soft Phone ها استفاده كنيد، در اين نوشتار روش نصب و تنظيم نرم‌افزار Eyebeam به عنوان گوشي IP توضيح داده شده است.

نصب فايل ISO

نصب ايزو ایزابل همانند نصب Trixbox و ديگر distribution هاي لينوكس مي باشد، براي نصب ابتدا فايل ايزو را از سايت دريافت نموده سپس با نرم افزار nero يا MagicISO يا هر نرم انگیزه ها ديگر آن را به چهره Burn Image روي CD رايت كرده ، سپس آن را نصب كنيد.

توجه: اين برنامه در ابتدا تمام فضاي ديسك شما را فرمت مي كند، بعد حتما قبل از نصب مطمئن شويد كه اطلاعات مهمي روي آن نداريد.

ابتدا cd ایزابل را درون cdrom قرار دیتا و سيستم را از روي cdrom بوت كنيد،اولين تصوير، كه تصوير شروع نصب است بعد از تاًخير اندكي نمايش داده مي شود.

پروسه نصب فقط با زدن enter آغاز مي شود، براي Load شدن فايل‌ها اندكي صبر كنيد الی كامل شود، زمانيكه installer حاضر شود، تصوير انتخاب زبان ظاهر مي شود.

زبان باره نظر خویش را گزینش كنيد، و سپس بايد گونه و زبان كيبورد را انتخاب كنید.

شما تنظيمات زبان سيستم خود را مشخص كرديد، سپس شما به فرآیند نصب خیرمقدم گويي مي شويد، اگر اين نصب، نصب جديدي باشد و روي درايور هارد چيزي نباشد، پيام زير را دريافت نمي كنيد، فقط زمانيكه چيزي روي درايور هارد باشد وسيستم نتواند آن را شناسايي كنيد، تصوير زير نمايش دیتا مي شود.
iso5.png
پنجره بعدي تنظيمات درايور هارد است، اگر مي خواهيد سيستم جديد نصب كنيد بهتر است remove all partitions را بزنيد، دكمه Yes را زده و به مرحله پس برويد.
iso6.png
نكته: اگر فقط براي تست و آزمايش مي خواهيد ایزابل را نصب كنيد، بهتر است از SUN Virtual Box يا چيزي شبيه به آن استفاده كنيد. تنها محدوديت اين است نمي توانيد كارت هاي فيزيكي مشابه TDM400 در Virtual Machine داشته باشيد در غير اينصورت مي‌توانيد تمام كاراييVoIP و مزاياي آن را داشته باشيد.به ياد داشته باشيد رابط شبكهnetwork) interface) را bridge قرار دهيد.

تنظيمات شبكه
بعد از نصب ایزابل ، سرور به صورت پيش فرض از DHCP، IP مي‌گيرد، IP گرفته شده پس از ورود به محيط كنسول لينوكس نمايش دهده مي‌شود و يا با فرمان ifconfig eth0 مي‌توانيد از IP گرفته شده آگاه شويد، حال مي توانيد با زدن IP در addressbar به صفحه login ایزابل دسترسي پيدا كنيد، اما اگر مي‌خواهيد به طور دستي به لينوكس IP بدهيد، راه‌هاي گوناگوني هستی دارد كه راحت‌ترين آن براي تازه‌كاران لينوكس به کارگیری پروانه زير است كه محيط نسبتا گرافيكي به شما مي‌دهد !

System-config-network

كارت شبكه باره نظر براي دادن ip را انتخاب نماييد.

تغييرات را ذخيره كنيد و از آن بیرون شويد، پس از دادن ip مي توانيد از هر url با زدن ip سرور به Ui آن وصل شويد.

در حین مراحل نصب رمز كاربر Admin‌ از شما در آهنگ مي‌كند و در ورود بايد Admin و آن رمز تعيين شده بدست خود را وارد كنيد.

رمز‌هاي ورود پيشفرض
ایزابلاز نسخه 2 رمز هاي عبور برنامه هاي Issabel web, a2billing, vtiger, Database, Freepbx‌ را در هنگام نصب برنامه از كاربر دريافت مي‌كند، ولي رمز هاي عبور ایزابل 1.6 و برنامه هاي گوناگون بر روي آن به شرح زير مي باشد:

محيط گرافيكي تحت وب

توجه: حتما بعد از نصب ایزابلرمز عبور ها را تغيير دهيد، براي اين كار به طریق زير عمل كنيد:

براي تغيير رمز عبور Admin برنامه freepbx به محيط گرافيكي ایزابل و به منوي مركز تلفن (PBX)، تنظيمات سيستم تلفني (PBX Configuration)، صفحه كنترل جدا (unembedded freepbx) برويد، از اين طريق وارد محيط freepbx خواهيد شد به setup ، Basic ، Administrators رفته و رمز Admin ‌براي برنامه Freepbx‌ را تغيير دهيد.براي دو برنامه ديگر نيز بايد از طريق منو هاي مديريت تو خود برنامه ها اقدام كنيد.

دسترسي به محيط گرافيكي
براي تماشا محيط گرافيكي (وب) به شرط آنكه آي پي سرور را به درستي تنظيم كرده باشيد، كافي است آي پي را در مرورگر خویش وارد نماييد، اين كار را از روي هر كامپيوتري كه از طريق شبكه با سرور بستگی دارد، مي توانيد انجام دهيد، بهتر است براي مشاهده محيط وب سرور از مرورگر firefox کاربرد نماييد.
iso16.png

تغيير رمز Admin
براي تغيير رمز عبور admin محيط گرافيكي وب، به منوي سيستم (System)، مديريت كاربران(UserManagement) برويد.

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

صفحه کلید,صفحه کلید پوشیدنی,دوخت صفحه کلید به لباس

این صفحه کلید پوشیدنی، ۱۱ کلید دارد

 

دوخت صفحه کلید به لباس
محققان برای افزایش کارآیی تجهیزات الکترونیکی هوشمند پوشیدنی، موفق به ساخت یک صفحه کلید پوشیدنی شده‌اند که به لباس دوخته می‌شود.

ساعت هوشمند اپل و عینک گوگل، محبوب‌ترین تجهیزات پوشیدنی محسوب می‌شوند؛ ولی روش‌هایی که کاربر می‌تواند با آنها تعامل کند، محدود است. برای مثال، تایپ متن با ساعت هوشمند اپل بسیار دشوار است و در مورد عینک گوگل امکان‌پذیر نیست. تنها راه حل این مشکل، توسعه صفحه کلیدهای پوشیدنی است که به راحتی روی لباس دوخته شوند و انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند تا بر اثر حرکت بدن، آسیب نبینند.

 

محققان فرانسوی موفق به توسعه یک صفحه کلید پوشیدنی شده‌اند که روی لباس دوخته می‌شود. برای ساخت این صفحه کلید از پارچه پلی‌استر استفاده شده است. سپس با استفاد از یک لاستیک سیلیکونی به نام PDMS، مدارهای الکترونیکی روی پارچه چاپ شده‌اند و با استفاده از یک پلاستیک رسانای الکتریسیته به نام PEDOT:PSS پوشیده شده‌اند.

 

در نهایت مدارهای الکترونیکی با PDMS بیشتری پوشش داده شده‌اند. سپس از چند الکترود برای اتصال این مدار به کامپیوتر استفاده شده است. این صفحه کلید پوشیدنی، ۱۱ کلید دارد و روی آستین دوخته می‌شود. این محصول تا ۳۰ درصد خاصیت کشسانی دارد و پس از هزاربار کشیده شدن و رها شدن، رسانندگی الکتریکی آن هنوز حدود ۹۰ درصد است. محققان امیدوارند از این دستاورد در پنج سال آینده علاوه‌بر کامپیوتر و الکترونیک، در شاخه پزشکی نیز استفاده شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/making3-wearable2-keyboard.html



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چراغ هوشمند سونی,ویژگی های چراغ هوشمند سونی,قابلیت های چراغ هوشمند سونی

چراغ هوشمند می تواند به صورت خودکار تلویزیون یا سیستم تهویه هوا را روشن کند

 

چراغ هوشمند سونی وقتی وارد اتاق می‌شوید تلویزیون را برایتان روشن می‌کند!
شرکت سونی یک چراغ هوشمند را معرفی کرده که قادر به انجام کارهای شگفت‌آوریست. این چراغ چندمنظوره نور خود را با استفاده از فناوری LED توشیبا تامین می‌کند که می‌تواند یک طیف کامل از نور را با توجه به حالت‌های مختلف شما منتشر کند. این چراغ هوشمند هنگامی که به گوشی هوشمند شما یا سایر دستگاه‌های متصل به وای‌فای، اتصال پیدا می‌کند، می‌توانید آن را از راه دور فعال کنید و یا مانند سایر لامپ‌های هوشمند به آن برنامه زمانبندی روشن شدن بدهید.

 

اما این تازه آغاز کار است و می‌توان گفت انتشار نور تنها کاری جزئی از این چراغ هوشمند است و این محصول به انواع سنسورهای حرکتی، نور، دما و رطوبت مجهز شده و از یک درگاه کارت حافظه به همراه کنترل از راه دور مادون قرمز، بلندگو و میکروفون برخوردار است که همانطور که گفتیم انتشار نور را به قابلیتی جزئی از این محصول تبدیل می‌کند.

 

با این امکانات و قابلیت‌ها این گوشی هوشمند می‌تواند هنگام حضور شما در اتاق به صورت خودکار تلویزیون یا سیستم تهویه هوا را روشن کند و حتی شما را اتاق به اتاق دنبال کند، نور لازم را تامین کرده و تجهیزاتی مانند ترموستات حرارتی را فعال کند، موزیک پخش کند و در عین حال به عنوان یک سیستم هشداردهنده امنیتی حرکات انجام شده در محیط را زیر نظر داشته و پیام‌ها را ضبط و مخابره کند.

 

تمام این قابلیت‌ها را می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن این چراغ هوشمند تنظیم نمائید و این چراغ را به قلب خانه هوشمندتان تبدیل نمائید. نکته بزرگ اینکه این محصول شرکت سونی در نیمه اول سال جاری میلادی تنها در ژاپن عرضه خواهد شد و شاید با موفقیت‌آمیز بودن این محصول از نظر تجاری، سونی به فکر عرضه آن در سایر بازارهای جهانی بیفتد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/smart3-tv2-clearer.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یک استارتاپ سنگاپوری یک "نی" تولید کرده است که قابل استفاده مجدد است.

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و به خصوص آمریکا به هنگام مصرف نوشیدنی‌های مختلف از نی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که این خود سبب بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود و در اقیانوس‌ها تعداد بسیار زیادی از این لوله‌های پلاستیکی یافت می‌شود.

 

حال، یک تیم تحقیقاتی در یک استارتاپ سنگاپوری، در راستای رفع این مشکل برآمده و نی‌هایی تولید کرده‌است که قابل استفاده مجدد هستند. در بالای این نی یک قسمت پلاستیکی وجود دارد که نی را قابل جویدن می‌کند. علاوه بر آن، قابلیت چرخش نیز در آن وجود دارد.

 

این نی که " Chew" نام گرفته است، از آلومینیوم ساخته شده ولی چون احساس آلومینیوم ناخوشایند است، بالای نی و قسمت قابل استفاده آن از "سیلیکون" ساخته شده و در چهار الگو ارائه شده است.

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

هنگامی که مصرف نوشیدنی کاربران با استفاده از این نی به اتمام رسید، " Chew" به دو قسمت تبدیل می شود و در یک قاب پلاستکی قابل حمل قرار می‌گیرد.

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

یکی از نکات جالب " Chew" این است که در بالای قاب خود یک حلقه دارد که باعث می‌شود صاحبان آن با استفاده از چرخاندن آن و نیروی سانتریفیوژی، نی را خشک کنند.

یک برس مخصوص نیز برای تمیز کردن بهتر این نی در آن قرار گرفته شده است.

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

گفتنی است، ماه گذشته پارلمان اروپا به ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های تک کاربردی رای صادر کرد.

سری رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای "مک دونالد"( McDonald) نیز استفاده از نی را حذف کرده و در حال بررسی گزینه‌های جایگزین است.

 

قیمت این محصول ۱۷ دلار برای یک نی و برای خرید دو نی ۲۵ دلار تعیین شده است.

  

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

اختراع کردن, ایده و اختراع

 

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/pursue-reuse2-images.html



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آشنایی با سایت های زیبا از نظر طراحی‎
سایت های زیبا از نظر طراحی‎ چه ویژگی‌ هایی دارند؟ یک طراحی سایت باید چگونه باشد تا بتوان آن را زیبا خطاب کرد؟ در این مطلب با چند مورد از ویژگی های سایت های زیبا از نظر طراحی‎ آشنا می‌شویم. هر مدیری با دنباله روی از این قوانین می‌تواند به طراحی یک وب سایت زیبا اقدام کرده و کسب و کار مجموعه خود را تنها با همین کار بهبود ببخشد.

فاکتورهای سایت های زیبا از نظر طراحی
یک وب سایت بدون کاربران آن هیچ ارزشی ندارد و تعداد و وابستگی کاربران است که به یک وب سایت اهمیت و اعتبار می‌بخشد. به همین دلیل حین طراحی سایت بیشتر درخواست کنندگان تاکید خاصی بر روی هر چه زیباتر شدن شعبه مجازی خود دارند. خود را به جای کاربری بگذارید که به یک وب سایت دارای ظاهر نامرتب همچون وب سایت های بسیار قدیمی و طراحی شده در زمان های دور وارد می‌شود. حتی اگر مطالب این وب سایت در زمینه تخصصی آن بهترین بوده باشد و بهترین ابزارهای تحت وب مورد نظر کاربر را ارائه کند، باز هم احتمال زده شدن قید آن توسط کاربر وجود دارد!

چگونه فروش اینترنتی را بالا ببریم؟

سایت های زیبا از نظر طراحی‎
سایت های زیبا از نظر طراحی همواره کاربران بیشتری را جذب خود می‌کنند. یعنی کاربر بعد از ورود به یک وب سایت، در ابتدا به ظاهر آن اهمیت داده و سپس به سراغ مطالب و یا ابزارها و نرم افزارهای مورد نظرش می‌رود. اگر نتواند به خواسته خود برسد، به سراغ وب سایت دیگری خواهد رفت که همچنان در عین داشتن ظاهری دل نشین، نیاز وی را برطرف می‌کند.

اما اگر یک وب سایت از نظر محتوا و یا اپلیکیشن های تحت shawacademy وب کامل باشد، اما جزو سایت های زیبا از نظر طراحی قرار نگیرد، شانس مشاهده شدن آن‌ها توسط کاربر کاهش پیدا می‌کند، چرا که بعید نیست فرد مراجعه کننده تصور کند مطالب و یا سرویس های چنین وب سایتی مطمئنا همانند ظاهر آن نامناسب هستند! این نتیجه گیری اگرچه صحیح نیست، اما منطقی به نظر رسیده و توسط بسیاری از کاربران دنبال می‌شود.

سایت های زیبا از نظر طراحی‎
در سایت های زیبا از نظر طراحی معمولا تصاویر زیادی استفاده می‌شود، برخلاف وب سایت هایی که تنها درونشان متن وجود دارد. صفحه اول یک وب سایت باید تا جای ممکن فاقد مطلب های پیوسته و بدون عکس باشد. نباید فراموش کرد با وجود تاکید بر قرار گرفتن در بین سایت های زیبا از نظر طراحی ، استفاده از افکت هایی که معمولا در وبلاگ های شخصی مشاهده می‌شود به هیچ عنوان کار حرفه‌ای نیست و سبب کاهش اعتبار وب سایت می‌شود.

مقاله پیشنهادی: نمونه سئو سایت

سایت های زیبا از نظر طراحی‎
پس زرق و برق دار کردن وب سایت را نباید با زیبا کردن آن اشتباه university گرفت. مورد اول به دلزدگی کاربر منجر خواهد شد، در حالی که زیباسازی وب سایت بر اساس نظر یک گرافیست و طراحی سایت باتجربه می‌تواند به اتخاذ تصمیم خوب منجر شود. نتیجه، قرارگیری پروژه شما در بین سایت های زیبا از نظر طراحی خواهد بود.


کارشناسان ما بر اساس پروژه های بیشمار انجام شده ، بر اساس نیاز و نوع فعالیت شما یک فایل گرافیکی طراحی می‌کنند که به شما نشان می‌دهد وب سایتتان بعد از طراحی چه ظاهری خواهد داشت. به این ترتیب دیگر ظاهر وب سایت برایتان گنگ نبوده و شمای کاملی از آن در اختیار خواهید داشت. پیش از آغاز پروژه و طراحی سایت، همه تغییرات بر روی فایل گرافیکی طبق نظر شما انجام می‌شوند، به این معنی که می‌توانید پیش از شروع کار، نظرات خود را به طراح اعلام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صرف نظر از اینکه چقدر رسانه های اجتماعی در کسب و کار شما اهمیت دارند، مسلما میتوانند در رتبه بندی وبسایت شما در نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. جذب محتوای بصری ضروری است، بخصوص بعد از اینکه اینستاگرام انتشار اخبار را به ترتیب وقوع زمانی کنار گذاشت. شرکتها و اینفلوئنسرها برای تست اینکه چه چیزی در فیدهای کاربران بارها نمایش داده میشود، رقابت دارند.

 

در اینجا 7 نکته به منظور کمک به شما برای هدایت بهتر رقابت فزاینده بین رسانه های اجتماعی و دورنمای SEO در این سالها آورده ایم.

 

1. در کپشن های خود سرمایه گذاری کنید.

حساسیت بر روی نوشتن کپشن ها و استفاده مناسب از آن، مصداق بارز کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO است. اینکه شما برند لباسهای لوکس هستید، یک فروشگاه اتومبیل یا دفتر کار یک پزشک، آگاهی از تکنیکهای بازاریابی در کسب و کارتان ضروریست. کسب و کارها نیاز دارند که برای نوشتن کپشن همان اندازه که یک کمدین برای نوشتن متن خود زمان میگذارد، تلاش کنید.

 

اگر میتوانید مخاطب را با یک داستان کوتاه جالب به سمت خود جذب کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که سایر پستها شما را هم چک کنند. به این بهانه که زمان کافی ندارید و یا اینکه موظف هستید که طبق برنامه ریزی زمانی خاصی مطالب را منتشر کنید، در نوشتن کپشن کوتاهی نکنید.

 

همانطور که کپشن مینویسید، باید اهمیت سئو را هم در نظر داشته باشید. اطمینان داشته باشید که کپشن شما روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشند. همچنین در صورت لزوم از کلمات کلیدی در قالب هشتگ هم استفاده کنید. به یاد بیاورید، بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده میکنید، مخاطبان مختلف رسانه های اجتماعی نسبت به محتوای شما واکنشهای متفاوتی دارند. با استفاده از فرمت مناسب و سفارشی کردن کپشن خود برای مخاطبان مناسب از طریق بررسی مشارکت مخاطبان در فیسبوک، توییتر یا تجزیه و تحلیل اینستاگرام جایگاه خود در رسانه های اجتماعی را تثبیت کنید.

 

سئو و شبکه های اجتماعی, سئو سایت

بالا بردن سئو سایت

 

2. در مورد عملکرد رسانه های اجتماعی برند خود صادق باشید.

دیگر کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO ، انتخاب و سرمایه گذاری بر روی شبکه اجتماعی مناسب با رویکرد کسب و کار شماست. به عبارت دیگر سعی کنید در طولانی مدت به عملکرد رسانه های اجتماعی خود توجه کنید و درباره وضعیت فعلی کسب و کارتان با خود و تیم خود رو راست باشید. نیازی نیست که در همه پلتفرمهای شبکه های اجتماعی شاخص باشید.

 

اولویت شما باید تضمین پلتفرمی باشد که در آن فعالیت دارید و برای کسب و کارتان در آن سرمایه گذاری کرده اید. با تجزیه و تحلیل هر بخش (از سال گذشته، ماه گذشته، یا چند روز پیش) میتوانید از اثربخشی هر پلتفرم برای بهبود کسب و کارتان آگاهی پیدا کنید.

 

اگر بتوانید که لایکها و به دنبال آن فالو کردن های بیهوده و غیر مفید را فراموش کنید و پلتفرمی را که بطور واقعی به کسب و کارتان خدمت میکند را پیدا کنید، در طولانی مدت این تصمیم درست به شما کمکهای زیادی خواهد کرد.

بازده سرمایه گذاری هایتان را تحلیل کنید و آنچه را که برای سال آینده انتظار دارید را مشخص کنید. این کار به شما کمک میکند که زمان خود را با فعالیت در 6 اکانت مختلف تلف نکنید.

 

3. مطمئن باشید که بیشتر یا کمتر از اندازه پست ارسال نکنید.

تعداد و زمان اشتراک گذاری پستها در شبکه های اجتماعی بر اساس ماهیت هریک از آنها میتواند بارزترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO قلمداد شود. معمولا وقتی کسی بیش از اندازه پست به اشتراک میگذارد، اشکال کار آن سریع آشکار خواهد شد. به هر حال اگر میانه رو باشید، به این معناست که در حال تولید محتوای استاندارد هستید و مردم را به دردسر نمی اندازید.

 

تمرکز بر روی کیفیت به جای کمیت، تاثیر غیر قابل باوری بر کسب و کارتان خواهد داشت. تاثیر این عملکرد ممکن است خیلی بصورت شهودی مشاهده نشود ولی اغلب افرادی که پستهای کمتر ولی معتبرتری را به اشتراک میگذارند، مشارکت بالاتری با مخاطب برقرار میکنند.

 

کاهش تعداد پستها باعث میشود که افراد بیشتری را به سمت محتوایی که با دقت بیشتری آنرا آماده کرده اید، بکشاند. پیش بینی کردن برای یک پست (بخصوص آنهایی که جالب و برانگیزنده هستند) مزایای زیادی دارد.

 

سئو و شبکه های اجتماعی, سئو سایت

 بهینه سازی و سئو سایت

 

4. همه کاربران را به تعامل و پاسخ گویی تشویق کنید

جلب مشارکت، تعامل با مخاطبان و مشتریان به عنوان تاثیرگذارترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO در نظر گرفته میشود. با این حال ممکن است غیر عادی بنظر برسد که بخواهید با هریک از کاربران ارتباط داشته باشید و به تمام نظرات منفی پاسخ دهید.

 

بطور مثال، برندهای لوازم آرایشی با اینکه همیشه در مورد آزمایش محصولات بر روی حیوانات جهت بالا بردن استانداردهای زیبایی، نظرات منفی دریافت میکنند ولی با این حال پاسخ مشتریان را همواره آرام و مودبانه میدهند.

بزرگنمایی کردن نظرات منفی کمک کننده است. هیچ موقع نمیتوانید نظرات مردم را تحت کنترل داشته باشید ولی همیشه میتوانید پاسخ گویی کمپانی خود را در کنترل داشته باشید.

 

رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند ولی میتوانند به بیشتر دیده شدن کمک کنند که این نتیجه پست خوبی است که بارها لینک شده است.

جدا از همه اینها یک سئوی موفق، اساس محکمی برای بازاریابی دیجیتال جامع و یکپارچه است.

 

وقتی پستی را به اشتراک میگذارید در انتهای آن، فراخوانی را برای مخاطبان اضافه کنید تا محتوای شما را به اشتراک گذاشته یا لینک سازی کنند. زیرا زمانیکه به صورت مستقیم و شفاف از مردم درخواست میکنید، افراد بیشتری آنرا به اشتراک خواهند گذاشت.

 

البته، تجربه کاربران را در خاطر داشته باشید، تجربه کاربران از صفحات فرود به اندازه جلب کردن نظر آنها به رسانه های اجتماعی از طریق یک پیام درست اهمیت دارد. راه را برای بازدید کنندگان تازه وارد خود برای هدایت از طریق رسانه های اجتماعی به صفحات فرود یا وبسایت خود هموار کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/application-networks2-seo.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر پای بست، آگاهی ها منتشرشده، جان جیاناندریا که دستیار ارشد دسته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، از این بعد رهبری پروژه‌ی تیتان را هم بر عهده خواهد داشت.


اگر تازه ها تکنولوژی را تعقیب کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل سال‌ها است که روی پروژه‌ی تیتان (Project Titan) یا همان خودروی خودران اپل کار می‌کند. حال بر پای بست، اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس تقسیم هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تیتان را برعهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت بازبینی او توسعه خواهد یافت.


باب منسفیلد، رئیس پیشین پروژه‌ی تیتان، در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ ولی به مشارکت با اپل در سمت مشاور پیوسته داد. او در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره به‌عنوان رئیس تقسیم اتومبیل‌های خودران مشغول به پیشه شد. الان گفته می‌شود منسفیلد به‌طور کامل بازنشسته شده و این فرمایش منجر به تغییر رهبری پروژه‌ی تیتان شده است. در دوره‌ای که منسفیلد بازنشسته شد، داگ فیلد (Doug Field) برای مدت‌زمانی اختصار پروژه‌ی مذکور را پیش برد و اکنون پروژه‌ی تیتان و فیلد تحت ‌نظر جیاناندریا به کار و جنبش خویش پیوستگی می‌دهند. داگ فیلد علاوه ‌بر سابقه کار در اپل، در تسلا موتورز نیز به‌عنوان یگانه از مدیران رده‌بالا تکاپو داشت و پس از یک دوره‌ی کم و بیش ۵ ساله شغل در تسلا، دوباره به اپل بازگشت الی غول تکنولوژی را در پروژه‌ی تیتان همراهی کند.


به‌ گفته‌ی بلومبرگ، سرپرست هوش مصنوعی در حال حاضر بر گسترش سیستم‌های مورد کاربرد در خودروی مستقل بازرسی خواهد کرد که می‌توانند روزی در خودروی فیزیکی اپل استفاده شوند. جیاناندریا علاوه ‌بر توسعه‌ی سیستم خودران، مسئولیت‌هایی از آنگونه توسعه‌ی معاون هوشمند سیری و دسته یادگیری ماشین را بر عهده دارد. او پیش از انتقال به Netscape در اواسط دهه‌ی ۹۰، همکارهایی با اپل درباره هوش مصنوعی در اسپین آف ژنرال مجیک داشت.

به‌صورت خلاصه، جنرال مجیک به‌عنوان پروژه‌ی اپل، از دوران جان اسکالی در اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به پیشه کرد و سرانجام در سنه ۱۹۹۰ به‌عنوان بخشی جدید فعالیت‌های خویش را به‌صورت مستقل پیوستگی داد. پروژه این کمپانی «ارتباط شخصی» شبیه نسخه‌ی زیاد اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند فعلی بود که کامپیوتر شخصی را به جیب ملت می‌آورد. این شرکت در نهایت شکست خورد؛ ولی ایده‌هایی داشت که در نهایت مایه تغییر دانشمند در سال‌های بعد شد. در حال آماده همگی افرادی که در این پروژه پیشه می‌کردند، نه‌تنها به‌عنوان اسطوره‌های اپل، بلکه مفاخر صنعت تکنولوژی یاد می‌شوند.

جیاناندریا علاوه ‌بر فعالیت در اپل، در بازرگانی جست‌وجو و نوآوری اتومبیل خودران گوگل پیشه کرده است. او به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید کمپانی Metaweb در سنه ۲۰۱۰ به گوگل پیوست و گوگل سرانجام فرآورده Metaweb را در نتایج جستجوی خود یکی کردن کرد؛ ولی این خرید مایه افزایش مفصل استعدادهای هوش مصنوعی گوگل شد و تحقیقات شرکت را به طرز چشمگیری رشد داد.

اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سنه ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و یک سال بعد ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا موتورز) گفت اپل احتمالا یک خودروی الکتریکی جذاب خواهد ساخت و شایعات را بیش از هر موعد دیگری داغ کرد. در شرایطی ‌که مشخصات محصولات اپل برخی مواقع ماه‌ها و چه بسا سال‌ها پیش از شناسایی افشا می‌شود، کوپرتینویی‌ها به ‌طرز شگفت و محرمانه‌ای این پروژه را در خاموشی خبری پیش می‌برند و پسینیان خبر مهم در باره آن، این بود که ۱۹۰ نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان را بیرون فرستادن،برکنار کردن کرده‌اند و زمزمه‌هایی از متوقف ‌شدن این پروژه مطرح شد؛ اما با پروا به ازدحام از اختراع‌های ثبت‌شده و خبر یادشده، مشخص است که پروژه‌ی تیتان کماکان با توان در حال گسترش است که می‌تواند بلندپروازی‌ اپل را در سال‌های آینده شکل دهد و به بخشی کبیر از بازرگانی آن تبدیل شود.

طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودگردان برای یک شریک خودروساز یا نخستین کیت ساز و برگ خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های گوناگون نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودمختار» پیشه می‌کند. اظهارات وی اثر می‌داد که تمرکز اپل روی تقدیر نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ الی ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌های پروژه‌ی تیتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی رهبری جیاناندریا در پروژه‌ی تیتان و بردباری رونمایی خودروی خودران اپل چیست؟

منبع: https://www.zoomit.ir/tech/365757-john-giannandrea-overseeing-apple-car-development/



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، سامسونگ الکترونیکز یکی از نخستین شرکت هایی است که موبایل های تاشو را به طور گسترده عرضه کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت چند موبایل تاشو دیگر عرضه کرده که این امر نشان می دهد احتمالا در آینده اشکال دیگری از  چنین دستگاهی ساخته می شود مانند نمایشگری که ۳ بار تا یا لوله می شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

این شرکت کره ای در حال حاضر فقط طرح های چنین دستگاهی را رونمایی کرده اما مشخص نیست واقعا چنین دستگاهی ساخته می شود. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

البته سامسونگ قبلا حق امتیاز اختراع یک موبایل تاشو گلکسی با  نمایشگری به شکل Z را ثبت کرده است.  طرح موبایلی که ۳ بار تا می شود، تا حدی شبیه حق امتیاز اختراعی است که سه ماه قبل ثبت شد و طبق گزارش ها به «گلکسی زد فولد۳» تعلق دارد.

 

همچنین به نظر می رسد این شرکت یک دستگاه با نمایشگر تاشو نیز سازد. این محصول یک بدنه سیلندری شکل دارد که یک نمایشگر انعطاف پذیر داخل آن لوله می شود.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065858.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بررسی اهمیت https در طراحی سایت
بررسی اهمیت https در طراحی سایت
در بهار 2017، نوشتیم که در طراحی سایت ها، نتایج HTTPS نیمی از نتایج جستجو در صفحه یک Google را تشکیل می دهند. به مدت بیش از سه سال هیچ به روز رسانی ای ارسال نکردیم، که شدنی است شما را به این اندیشه وادارد که هیچ چیزی تغییری ایجاد نشده، اما حقیقت این است که نمونه کارهای طراحی سایت موارد زیادی تغییر کرده اند، این دگرگونی ها آنقدر تدریجی بوده است که نمیتوانیم در مورد آن مطلبی بنویسیم.

حالا، در پاییز سال 2020، URL های HTTPS چیزی در نزدیک 98٪ از نتایج اساسی صفحه طراحی سایت ها، را در گردآور جستجوی 10 هزار کلمه کلیدی تشکیل می دهند.

در اینجا رشد ماهانه از آوریل 2017 آورده شده است:

بعد از ماه اکتبر 2017، هنگامی که گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم آگاهانیدن های بیشتری را برای فرم های غیر ایمن به کاربران نشان خواهد داد؛ HTTPS مبتلا نابسامانی شد، اما غیر از این مورد؛ جنبش رو به جلوی آن نسبتاً برپا بوده است. در حالی که مرورگرها به افزایش سهام هایشان ادامه می دهند، هیچ به روزرسانی اعلام شده یا اندازه گیری شده ی الگوریتمی در باره HTTPS وجود ندارد.

اخیراً، با دسترسی به اطلاعات رتبه بندی STAT ، 7.5 میلیون کلمه ی کلیدی در تمام سیستم های دسک تاپ و تلفن همراه را نمایش داده است. آیا این روندها بین دستگاه ها، صفحات اغلب و کلمات کلیدی اغلب هستی دارد؟

جدول بالا تنها داده های صفحه یک گوگل در نتایج طراحی سایت هاست. در وسط مجموعه داده های زیاد بزرگتر، رواج پیدا کردن URL های HTTPS در صفحه یک، در دسک تاپ و موبایل تقریباً یکسان است. حال که بیایید به 50 نتیجه برتر بنیادی که شامل 5 صفحه نخست گوگل می باشد، مراجعه کنیم...

حتی در انتهای 50 نتیجه بنیادی برتر، بیش از 92٪ URL ها HTTPS هستند.
به نظر می رسد یک الگوی کاهش رواج پیدا کردن HTTP در جریان باشد، با هستی اینکه URL های ناامن تر در نتایج گوگل حائز درجات عمیق تری هستند، اما رواج پیدا کردن HTTPS حتی در صفحه پنجم نتایج هم زیاد بالا است.

آیا این افزایش رواج پیدا کردن HTTPS در رأس رتبه بندی نشانه می دهد که HTTPS یکی از عاملانی است که رتبه ی بالا دارند؟ این عامل در طراحی سایت ها فی نفسه تاثیری ندارد. این امکان وجود دارد که سایت های معتبر حساسیت اکثریت نسبت به امنیت محسوس داشته باشند و بودجه اکثریت برای اجرای آن صرف کنند. با این حال، می دانیم که گوگل به طور علنی اظهار داشته است که HTTPS یک "سیگنال رتبه بندی سخیف وزن" است و به نظر می رسد این داده ها از این ادعای گوگل حمایت می کنند.

دلایل اهمیت https
من واقعاً نمی توانم شما را مکلف به سپریدن کاری کنم. اگر با وجود اینکه 98-97٪ از ده نتیجه اساسی برتر پرتو می دهند؛ مفتوح هم متقاعد نشده اید که HTTPS با اهمیت است.

هنگامی که روی رتبه بندی ها تمرکز می کنیم، هر از چند گاهی بستگی اصلی را نادیده می گیریم. به عنوان مثال، داشتن کلمات کلیدی مرتبط در صفحه تان تعیین کننده برنده شدن در رتبه بندی نیست، ولی کاملاً برای رتبه بندی در طراحی سایت ها ضروری است. شما بدون واژه ها کلیدی مرتبط به هیچگونه نمی توانید به بازی بپیوندید. در باره HTTPS در سال 2020 نیز همین مسئله وجود دارد.

این فرمایش چه بسا پیمان نیست تعیین کننده ی این باشد که شما رتبه شماره 1 یا شماره 10 را اخذ خواهید کرد، اما به طور کلی تعیین می کند که شما حائز رتبه شوید. بدون داشتن یک سایت ایمن، چشمداشت داشته باشید که شخص گول زننده شما را به صفحه خود هدایت کند.

از کل مهمتر، گوگل دگرگونی ها عمده ای را در زمینه ی HTTPS/SSL در مرورگر کروم برپایی کرده است، اگر سایت شما ایمن نیست، کروم به شیوه فزاینده ای به بازدید کنندگان آگاهانیدن می دهد. حتی اگر هنوز آنقدر خوش بخت باشید که بدون URL های HTTPS رتبه دار شوید، تجربه ی کاربری ضعیفی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان خود بعد از طراحی سایت تان ارائه خواهید کرد.

از 97٪ لغایت 100٪ چیز زیادی باقی نمانده است و پست های تارنگار چندان زیادی برای نگارش در مورد این روند ویژه باقی نمانده است. اگر در سال 2020؛ HTTPS/SSL را جدی نمی گیرید، این پسینیان پیام برای شماست که SSL خویش را اثناء طراحی سایت فعال کنید



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر وای‌ فای خود را به درستی ایمن نکنید، این امکان را برای دیگران فراهم می‌کنید که از آن استفاده کنند؛ درصورتی که می‌توانید وای‌فای خود را با اعمال روش‌هایی در برابر این افراد ایمن نگه دارید.

 

اینترنت از زمان آغاز به کار خود راه درازی را طی کرده‌ است و این موضوع به محققان نخبه و اختصاصی دانشگاه محدود نمی‌شود. در حال حاضر اینترنت در تلفن‌های همراه و تعداد بسیار زیادی از خانه‌ها، محل‌های کار و حتی کافه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و همه جا وجود دارد.

 

با جهش در تعداد روترهای وای‌فای در طول سال‌ها، اگر وای‌فای خود را به درستی ایمن نکنید، برای فرد دیگری امکان‌پذیر است که از آن استفاده کند. اما چطور ممکن است فردی با وای‌فای شما آشنا و از آن استفاده کند؟

 

اتصال به اینترنت کند

آیا شما یک ارتباط اینترنتی آهسته را تجربه می‌کنید؟ یا سرعت اینترنت به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است؟ در حالی که دلایل مختلفی پشت یک ارتباط آهسته وجود دارد، درست مانند مشکلات مربوط به سرور، که یک دیوار بتنی بزرگ می‌تواند سیگنال‌ها را آهسته کند، در غیر این صورت ممکن است کسی به اینترنت شما متصل شده و اینترنت شما را به اشتراک گذاشته باشد.

 

نرم افزار انروید برای جلوگیری از سرقت وای فای, نرم افزار جلوگیری از سرقت وای فای

 راه های مقابله با سرقت‌ وای‌ فای

 

از میان فهرستی از ابزار متصل به درگاه عبور می‌کند

هر دستگاهی که با سیستم خصوصی شما مرتبط باشد، یک آدرسIP و آدرسMAC دارد. آن‌ها ممکن است یک نام دل‌خواه مانند کامپیوتر ABC داشته باشند (که توسط مالک نامیده می‌شود) و می‌تواند در فهرست دستگاه‌های متصل از طریق تنظیمات سوییچ پیدا شود. بنابراین، درصورتی که شما یک نام ناآشنا را در سیستم خود پیدا می‌کنید که تشخیص نمی‌دهید، به احتمال زیاد، همان فرد متجاوز است!

 

 

در این مطلب راه‌هایی برای ایمن‌سازی شبکه اینترنت بی‌سیم آورده شده است:

از یک گذرواژه طولانی و پیچیده استفاده کنید: پروتکلWPA۲ یک برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای‌فای دسترسی دارد.

پروتکل WPA۲ جدیدتر و امن‌تر از پروتکل‌های چیده‌شده مانند WPA، WEP و غیره است. به‌عنوان یک کاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA۲ در روتر و اطمینان از آن با یک رمز عبور قوی دارید.

 

بدیهی است، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

 

اطلاعات ورود به روتر را تغییر دهید: اکثر روترهای وای‌فای دارای دو آدرسIP هستند: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ و از هر مرورگر قابل دسترسی هستند.

اکثر روترها با اصطلاح «root» و «administrator» به عنوان ورود به سیستم و کلمه عبور و با یک بار وارد شدن وارد می‌شوند.

شما به تنظیمات روتر می‌روید، از آنجا که ورود به سیستم آسان است با توجه به اینکه کلید رمز بسیار رایج است، هر کسی می‌تواند تنظیمات روتر خود را دریافت کند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin» تغییر دهید.

 

مخفی کردن SSID روتر: یک راه قدرتمند برای محافظت از سیستم این است که SSID سوئیچ را پنهان کنید. این موضوع تضمین می‌کند که فقط یک سیستم قابل اتصال نیست. شما باید آدرس را به طور فیزیکی وارد کنید.

 

با استفاده از نرم‌افزار نظارت: نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، تا زمانی که یک نفر سعی می‌کند با وای‌ فای شما ارتباط برقرار کند، به شما هشدار دهند. گوگل نام این نرم‌افزار را پیدا می‌کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/deal-stealing2-wifi.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با وجود این که حجم هارد کنسول‌های PS4 در نگاه اول کافی به نظر می‌رسد، ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوید که روی این هارد فقط می‌توانید تعداد کمی بازی ذخیره کنید. این‌جاست که باید از یک هارد کمکی استفاده کنید. اما چگونه؟

 

ارتقای هارد کنسول‌ها همیشه سخت‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنیم. چون در عمل کار پیچیده‌تر می‌شود.

 

وقتی یک کنسول PS4 با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت می‌خرید، در ابتدا به نظر می‌رسد که این فضا خیلی زیاد باشد. ولی در واقعیت، روی این هارد چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ بازی می‌توانید نگه دارید.

 

خوشبختانه برای رفع این مشکل، کافی است یک هارد اکسترنال USB 3.0 داشته باشید تا با کمک آن بتوانید به صدها گیگابایت فضای اضافی دسترسی پیدا کنید.

 

برای استفاده از هارد اکسترنال به عنوان فضای ذخیره‌سازی PS4 مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از منوی کنسول به بخش Settings بروید.

 

۲. وارد قسمت Devices شوید.

 

۳. گزینه‌ی USB Storage Devices را انتخاب کنید.

 

 کنسول های بازی, کنسول ps3

ارتقا هارد درایو PS4

 

۴. حالا هارد درایو USB مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

۵. در مرحله‌ی آخر گزینه‌ی format as extended storage را انتخاب کنید.

 

چگونه هارد اکسترنال را از PS4 جدا کنیم؟

 

۱. از منوی کنسول به بخش Settings بروید.

 

۲. وارد قسمت Devices شوید.

 

۳. گزینه‌ی USB Storage Devices را انتخاب کنید.

 

۴. حالا گزینه‌ی stop using this extended storage را انتخاب نمایید.

 

 کنسول های بازی, کنسول ps3

ارتقای هارد کنسول‌ها همیشه سخت‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنیم

 

با استفاده از این روش بسته به ظرفیت هارد اکسترنال خود می‌توانید هر تعداد بازی که خواستید دانلود کنید. پلی استیشن 4 می‌تواند از هارد اکسترنال‌هایی که دارای حداکثر ظرفیت ۸ ترابایت هستند پشتیبانی کند، ولی به طور معمول هاردی با ظرفیت ۲ ترابایت هم برای کاربران عادی کافی است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/upgrade-ps4-harddrive.html



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()