نوشته شده توسط : ساحل

بعد از این که نرم افزار محبوب الستیکس توسط 3CX خریداری شد و سورس آن از استریسک به 3CX تبدیل شد ، نرم افزار ایزابل جایگزین الستیکس شد که سورس ایزابل همان استریسک است . ایزابل در واقع یک نرم افزار تلفنی PBX کامل تحت شبکه است که با برندهای مختلفی سازگار است و می توانید برای بهره مندی از این سیستم از سخت افزارهای مختلفی استفاده نمایید .

استفاده از نرم افزار ایزابل مزایای زیادی نسبت به دیگر برندهای نرم افزاری VoIP دارد . Issabel به شما امکانات نسبتا کاملی می دهد و  محدودیتی در افزایش ظرفیت ندارید و برای افزایش ظرفیت نیاز به هیچ گونه لایسنس نمی باشد و کاملا رایگان است .

با نصب و راه اندازی Issabel و استفاده از سخت افزارهای مناسب مانند VoIP Gateway ، کارت تلفنی استریسک و تلفن تحت شبکه و با استفاده از زیرساخت موجود شبکه می توانید یک سیستم تلفنی کامل با امکانات فراوان در اختیار داشته باشید .

تمامی امکاناتی که قبلا در الستیکس وجود داشت در ایزابل نیز وجود دارد به علاوه امکانات کاربردی خوبی نیز اضافه شده است .

فکس

با استفاده از نرم افزار تلفنی ایزابل می توانید بدون نیاز به سخت افزار اضافه به صورت نرم افزاری ارسال و دریافت فکس داشته باشید .

 

ایجاد داخلی

بدون هیچ محدودیتی می توانید به صورت نامحدود داخلی ایجاد نمایید و داخلی ها را روی تلفن های ویپ به صورت نرم افزاری و یا سخت افزاری رجیستر نمایید . همچنین می توانید روی داخلی ها امکاناتی مانند ضبط  مکالمات ، Caller ID ، انتظار مکالمه ، صندوق صوتی و ... داشته باشید .

 

منشی دیجیتال (IVR – Interactive Voice Response)

با ایجاد IVR دیگر نیاز به منشی ندارید و هر کس می تواند به راحتی به داخلی و یا بخش مورد نظر متصل شود که این مورد هم می تواند به صورت تو در تو باشد و یا پیامی به صورت از پیش ضبط شده برای تماس گیرندکان پخش شود ، مانند آدرس و یا ساعت کاری شرکت و ...

 

 صف انتظار

در شرکت ها و سازمان هایی که تعداد خطوط مخابراتی آنها از تعداد اپراتور های پاسخ گو بیشتر باشد می توانند برای این که تماسی را از دست ندهند از صف انتظار استفاده نمایند و زمانی که اپراتوری آزاد بود بلافاصله به آن متصل شوند .

شرایط زمانی (Time Condition)

ایزابل این امکان را به شما می دهد در ساعت های مختلف دستورات خاصی اجرا شود برای مثال بعد از ساعت کاری پیامی متفاوت برای تماس گیرندگان پخش شود و یا در ساعاتی به داخلی دیگری متصل شوند . بر اساس نیاز می توان روی Time Condition دستورات مختلفی ایجاد نمود .

 

کنفرانس صوتی

 بر روی ایزابل می توان کنفرانس صوتی راه اندازی کرد .ایزابل این امکان را دارد که به تعداد نامحدود اتاق کنفرانس صوتی مجازی تعریف نمود و برای ورود به اتاق کنفرانس محدودیت هایی در نظر گرفت .

 

امنیت

به طور کلی امنیت سیستم ایزابل نسبت به الستیکس ارتقا پیدا کرده است و ماژول Fail2Ban به صورت پیش فرض روی ایزابل نصب است که با استفاده از آن می توانید برخی از IP ها را برای ارتباط به سرور ایزابل محدود نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

گوگل , سیستم عامل اندروید

با سرویس گوگل ترندر می توانیم نگاهی به داغ ترین جستجو های صورت گرفته در جهان بپردازیم

 

اگر تا کنون گمان می کردید که گوگل فقط در دنیای مرورگر و سیستم عامل اندروید به کاربران خدمات ارائه می دهد باید بدانید اطلاعاتتان در مورد شرکت گوکل ناقص است. 

این کمپانی با طراحی چندین برنامه جالب و نشناخته دیگر که هر کدام استفاده های کاربردی مخصوص به خود را دارند در دنیای اینترنت مشغول فعالیت است. برنامه هایی که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد: 

 

گوگل کیپ: این برنامه امکان خوبی برای یادداشت برداری در اندروید در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه اینکه شما می توانید به نوشته های خود صدا و ویدئو نیز اضافه کرده و سپس با ویژگی یادآوری همه آنها را در وقت مناسب به یاد بیاورید. این برنامه با اتصال به حساب گوگل شما، داده ها را در بین دستگاه های مختلف همگام سازی کرده و امکان دسترسی به یادداشت ها را از طریق هر گجت متصل به اینترنت و مروگر فراهم خواهد کرد. 

 

گوگل تایمر: شما می توانید با وارد کردن زمان مورد نظر + عبارت timer در مرورگر گوگل، زمان را بصورت تایمری تنظیم کرده تا پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده هشدار رسیدن به وقت مورد نظر را دریافت کنید. گوگل برای شما شمارش را انجام و در زمان تعیین شده باخبرتان  می کند.

 

گوگل اسکای: مسافرت های مجازی در هر نقطه از کهکشان که مد نظر شماست از طریق این برنامه میسر خواهد شد. تصاویر این مجموعه از طریق ماهواره های ناسا، SDSS و تلسکوپ فضایی Hobble گردآوری شده و بصورت سه بعدی در اختیار کاربران قرار گرفته است. حرکت سیاره ها، کم شدن نور برخی از ستاره ها تنها قسمتی از جلوه های جذاب دیده شده در این سفر مجازی کهکشانی است.

 

گوگل انگرام: اگر اهل کتابخانه مجازی گوگل باشید با این ابزار امکان جست و جو در میان پرطرفدارترین کلمات بکار رفته در متون مجموعه را خواهید یافت. همچنین در بین کتاب های لاتین 500 سال گذشته نیز می توانید به جستجو و تکرار عبارت مد نظر خود بپردازید. اما شاید به نوعی جالب ترین ویژگی این نرم افزار جستجوی عبارت یا جمله ای خاص در بین سخنرانی های افراد مطرح جهان است. نتایج برای شما مانند یک نمودار مشخص شده و براحتی قابل استفاده  خواهد بود.

 

گوگل ترندر: با این ویژگی می توانیم نگاهی به داغ ترین جستجو های صورت گرفته در سطح جهان بپردازیم. دسته بندی هایی که قابلیت تفکیک بر اساس تاریخ، آی پی کشورها را دارند. همچنین با سرچ کلمات کلیدی در شهرها و کشورهای مختلف می توانید اطلاعات را بصورت دسته بندی شده بدست بیاورید تا هم در زمان و هم در تمرکز مطالب سرعت قابل قبولی پیدا کنید. 

 

خواندن اعداد: هر جا که نتوانستید عدد انگلیسی را تلفظ کنید تنها کافی است عدد مورد نظر را در موتور جستجوی گول به همراه عبارت = english تایپ کنید تا گوگل تلفظ صحیح آن را برایتان ادا کند.

 

گوگل منوال: با وارد کردن آیکون قلم در ابتدای کادری که برای ترسیم حروف مشخص خواهد شد که به شما اجازه می دهد علاوه بر بیان صوتی می توانید شکل سمبلیک حروف نیز برایتان ترجمه شود. البته در نظر داشته باشد که تعداد محدودی از زبان ها زیر پوشش این نرم افزار قرار گرفته و مترجم گوگل از لحاظ تعداد زبان های تحت پوشش، تعداد زبان های بیشتری را در دستور کار خود دارد.

 

گوگل , سیستم عامل اندروید

آشنایی با سرویس های کاربردی گوگل

 

گوگل اسکالر: این برنامه در حقیقت پایگاه داده ای خوبی از مقالات و مجلات و نشریات معتبر دنیاست که جستجوی شما در بین صفحات این منابع بوسیله این برنامه بسیار راحت خواهد بود. 

 

گوگل فونت: اگر به دنبال فونت های غیر متعارف در طراحی وب سایت و برنامه های اینچنینی هستید حتما از این برنامه استفاده خواهید کرد. فونت ها کاملا رایگان و در عرض چند دقیقه اجرا خواهد شد. تا کنون 629 فونت در این برنامه قرار داده شده که براساس شیب، ضخامت و عرض قابل تفکیک هستند.

 

گوگل آرت: بازدید از موزه های سراسر جهان و شاهکارهای هنری با کیفیت بالا و امکان زوم در یک نقطه از طریق این برنامه انجام خواهد گرفت. البته گفتنی است این برنامه برای اجرا به اینترنتی با سرعت بالا نیازمند است.

 

گوگل اکسپرس: اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول خاص در اینترنت را از این برنامه بخواهید. کاربران شهرهای سان فرانسیسکو، شیکاگوو بوستون می توانند خرید روزانه خود از میوه و تره بار گرفته تا لوازم الکتریکی را بصورت آنلاین از طریق این برنامه سفارش و بصورت رایگان تحویل بگیرند.

 

موتور جستجوی صوتی گوگل: بهترین راه برای پیدا کردن آهنگ های مورد علاقه، شناسایی موزیک در حال پخش و هم خوانی با آنها استفاده از موتور جستجوی صوتی گوگل است. امکان نمایش متن موزیک و نمایش لینک دانلود همراه با شنیدن آنلاین آهنگ مورد نظر کاری است که این برنامه براحتی برایتان انجام می دهد.

 

سرویس پخش صدای حیوانات: با درج عبارت animal noises نام، تصاویر و برخی از صداهایی که آن حیوان تولید می کند را در دسترس کاربر قرار خواهد داد. در حال حاضر 19 حیوان در این مجموعه قرار داده شده است.

 

جی کیبورد: این کیبورد شباهت زیادی به صفحه کلید پیش فرض اپل دارد و به جز لوگوی گوگل تفاوتی در این دو حس نخواهید کرد. جست و جوی لینک ها، چسباندن خودکار متن و استفاده از اموجی های متحرک همه در این صفحه کیبور قرار داده شده است.

 

گوگل سایت: ساخت یک سایت واقعی بصورت کاملا رایگان و بی نیاز به برنامه نویسی از طریق این سرویس انجام خواهد پذیرفت.

 

گوگل آن تودی: این برنامه بسته به موقعیت جغرافیایی شما نزدیک ترین خیریه را با توضیحی مختصر پیرامون آن به شما معرفی می کند.

منبع:yjc.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

جلوگیری از هک وای فای, مقابله با هک وای فای

 راهکارهای امنیتی جلوگیری از هک وای فای

 

زندگی بدون اینترنت و به خصوص وای فای در دنیای امروزه، کاری بسیار دشوار و غیرقابل تحمل است. در حال حاضر اکثر کاربران اینترنتی از یک مودم یا روتر وای فای در خانه ی خود استفاده می کنند که هر یک دارای سطح امنیتی متفاوت است. مودم های WiFi به قدری با زندگی ما آمیخته شده اند که تقریباً در هر مکانی که وای فای گوشی یا لپ تاپ خود را روشن کنید، می توان 3 یا 4 مودم مختلف را شناسایی کرد اما آیا تمامی دارندگان مودم های وای فای، از راهکارهای امنیتی مؤثر استفاده می کنند؟ متأسفانه پاسخ این سؤال منفی است؛ در حقیقت اکثر کاربران پس از راه اندازی اولیه مودم وای فای خود، دیگر هرگز به سطح امنیتی و تنظیمات ضروری برای مقابله با هکرها نمی اندیشند و اصطلاحاً درهای مودم خود را برای همسایگان باز می گذارند.

 

متخصصان امنیتی، هکرها و حتی افراد عادی با کمی اطلاعات ابتدایی در رابطه با سطوح امنیتی و حفره های امنیتی روترهای WiFi می توانند به مودم های آسیب پذیر اطراف خود (که تعداد آن ها نیز بسیار است) دسترسی پیدا کنند. پس از نفوذ به این مودم ها، آن ها می توانند از شبکه ی شما برای انجام حملات سایبری، جاسوسی و... استفاده کنند. همچنین می توان به صورت نامحسوس سیستم شما را به وب سایت های خصوصی انتقال داد تا در آنجا هکرهای حرفه ای تر، به ریزترین اطلاعات شخصی شما همچون حساب های بانکی و رمزهای عبور مختلف دست یابند.

 

در گذشته که استفاده از شبکه های کابلی مرسوم تر بود، دزدیدن اطلاعات و یا پهنای باند برای هکرها بسیار سخت و دشوار بود چراکه می بایست به صورت فیزیکی به مودم موردنظر اتصال پیدا می کردند. اما مشکل سیگنال های وای فای آن است که هر کسی که در مجاورت مودم قرار گرفته، می تواند به آن نفوذ کند.

 

جلوگیری از هک وای فای, مقابله با هک وای فای

راههای  مقابله با هک وای فای

 

نفوذ هکرها و افراد سودجو به شبکه، به سه دلیل برای کاربران خطرناک و ناخوشایند است:

 اول آنکه این کار سبب افزایش هزینه ی اینترنت ماهانه ی شما می شود چراکه فرد سودجو نیز از حجم اینترنت شما (نهایت) استفاده را خواهد نمود.

 استفاده ی شخص دیگری از اینترنت، سبب کاهش سرعت می شود چراکه پهنای باند شما با کاربر دیگری به اشتراک گذاشته می شود.

 این کار می تواند خطرات امنیتی متعددی به دنبال داشته باشد و هکر با استفاده از اینترنت بی سیم، به فایل های شخصی کامپیوتر و اطلاعات خصوصی دیگر دسترسی پیدا کند.

 

با این وجود، برخی راهکارهای ساده و بی دردسر وجود دارند که با بکارگیری آن ها می توان مودم و شبکه ی خود را از حملات همسایگان و یا رهگذران خرابکار حفاظت نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهکارهای مختلفی که می توان برای جلوگیری از نفوذ هکرهای وای فای به کار برد، آشنا سازیم. برخی از این راهکارها بسیار ساده و ابتدایی بوده و برخی دیگر نیازمند پیش زمینه ی نسبتاً کمی در رابطه با ساز و کار مودم ها و شبکه هستند.

 

پیش از همه چیز باید راه دسترسی به صفحه ی تنظیمات اصلی مودم خود را بدانید. در اکثر مودم های ساخت کمپانی های معروف همچون Linksys، Cisco، Netgear، D-Link TP-LINK و... با وارد کردن آدرس 192.168.1.1 در نوار جستجوی یک مرورگر می توانید به این صفحه دسترسی پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که ابتدا می بایست مودم خود را توسط کابل LAN به سیستم متصل کنید.

 

جلوگیری از هک وای فای, مقابله با هک وای فای

راههای  مقابله با هک وای فای

 

به طور پیش فرض، نام کاربری و پسوورد پیش فرض مودم ها یکسان و کلمه  "admin" و یا "administrator"می باشد اما در غیر اینصورت می توانید جای پسوورد، از 12345 یا 1234 استفاده کنید.

 

حال که نحوه ی دسترسی به صفحه ی تنظیمات اصلی مودم را فرا گرفتید، بهتر است به سراغ راهکارهای مقابله با هک وای فای برویم.

 

پسووردهای 12345 را دور بیاندازید!

اولین و مهمترین نکته آن است که هرگز مودم خود را بدون پسوورد رها نکنید. همچنین می بایست پس از اولین اتصال، رمز عبور اتصال به صفحه ی تنظیمات مودم را نیز از حالت پیشفرض تغییر دهید.

 

کارخانه های سازنده مودم ها و روترها، از پسووردهای پیش فرض بسیار آسان و قابل پیشبینی استفاده می کنند تا کاربران در صورت فراموشی و یا عدم آگاهی کافی بتوانند به دستگاه خود متصل شوند. خبر بد آن است که اکثر کاربران ایرانی هرگز کلمه عبور تنظیمات مودم را تغییر نداده و بدین ترتیب راه دسترسی به کل قابلیت های مودم را برای هکرها باز می گذارند. در صورت دسترسی فرد متجاوزگر به این تنظیمات، او می تواند تمامی موارد امنیتی از جمله پسووردهای شما را مشاهده و یا حتی تغییر دهد پس بهتر است پسووردی قدرتمند و غیرقابل حدس زدن برای این قسمت و همینطور وای فای خود انتخاب نمایید.

 

مودم اضافه خاموش!

این پیشنهاد یکی از ابتدایی ترین روش هاست که در صورت رعایت آن می توان بخش عظیمی از هکرها را ناکام گذاشت. اگر از مودم وای فای خود استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. اگر تمام روز در سر کار و یا بیرون از خانه هستید و هیچکس در خانه از اینترنت استفاده نمی کند، ضرورتی بر روشن ماندن مودم نیست. آیا تلویزیون را نیز به هنگام ترک خانه روشن می گذارید؟ مسلماً خیر!

هرچه زمان دسترسی به مودم شما کمتر باشد، امکان شناسایی و هک شدن مودم نیز کاهش می یابد.

 

اهمیت موقعیت شناسی

به طور حتم مقداری از سیگنال های وای فای به بیرون از خانه یا محل کار نیز راه پیدا می کند. مقدار کمی از "نشت" سیگنال به بیرون ایرادی ندارد اما هرچه سیگنال شما به مناطق دورتری انتشار یابد، امکان شناسایی و نفوذ به آن بیشتر است. سعی کنید روتر خود را در مرکز خانه ی خود قرار دهید نه در کنار پنجره ها. بدین ترتیب کمترین میزان ریسک را خواهید داشت.

 

تحت نظر گرفتن متجاوزگران!

آسان ترین راه برای آنکه بدانیم آیا کسی به وای فای ما متصل شده است یا خیر، آن است که از نرم افزارهای مانیتورینگ WiFi استفاده کنیم. نرم افزارهای متعددی در این زمینه وجود دارند که برخی به صورت رایگان برای استفاده از خانه های شخصی طراحی شده اند. به کمک این نرم افزارها می توان تمامی افرادی که به شبکه ی بیسیم شما متصل شده اند را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را بلاک نمود.

 

جلوگیری از هک وای فای, مقابله با هک وای فای

جلوگیری از هک شدن وای فای

 

رمزگذاری ها دوست شما هستند!

علاوه بر انتخاب یک رمز عبور قدرتمند، می بایست از الگوریتم های رمزگذاری شبکه نیز استفاده نمود. به مرور زمان، الگوریتم های مختلفی برای رمزگذاری ارتباط با مودم ایجاد شدند که از جمله آن ها می توان WEP، WPA و WPA2 را نام برد.

 

WEP ساده ترین و ابتدایی ترین نوع رمزگذاری محسوب شده و می توان به راحتی آن را هک نمود. اگرچه این نوع رمزگذاری بسیار ناامن بوده و می توان در مدت بسیار کوتاهی (کمتر از ده دقیقه) آن را هک نمود، اما با بسیاری از دستگاه های قدیمی سازگار است و به همین دلیل، هنوز هم برخی از کاربران، دانسته و یا ندانسته، از این نوع رمزگذاری استفاده می کنند. از طرفی WPA2 امن ترین نوع رمزگذاری برای مودم شما بوده و نفوذ به آن نیز بسیار دشوار است.

 

خود را پنهان کنید!

تقریباً تمامی مودم های وای فای دارای قابلیت پنهان کردن نام وای فای و یا Broadcasting هستند؛ از این قابلیت استفاده کنید.

بدین ترتیب هنگامی که دیگر افراد به جستجوی وای فای های اطراف می پردازند، نام وای فای شما نمایش داده نخواهد شد و برای اتصال به آن می بایست شما به صورت دستی نام و مشخصات آن را در دستگاه شخص وارد کنید. برای پنهان کردن نام وای فای خود، به صفحه ی تنظیمات مودم رفته و به دنبال گزینه ی SSID Broadcasting باشید و سپس آن را غیرفعال سازید.

 

تغییر نام دهید

هر شبکه ی وای فای دارای یک نام اختصاصی است که به طور تخصصی به آن SSID می گویند. تمامی مودم ها به طور پیش فرض، نام کمپانی و یا مدل مودم را به عنوان نام وای فای آن درنظر می گیرند. از آنجایی که تغییر نام وای فای لزوماً امنیت شبکه را افزایش نمی دهد اما با ترکیب این روش با راهکار قبلی، می توان از شناسایی وای فای خود در جستجوهای دیگران جلوگیری کنید.

 

جلوگیری از هک وای فای, مقابله با هک وای فای

نفوذ هکرها و افراد سودجو به شبکه

 

بُرد مودم را کوتاه کنید!

اگر مودم شما دارای برد زیادی بوده اما شما در یک آپارتمان و یا مکان کوچک از آن استفاده می کنید، بهتر است با انتخاب حالت 802.11g (به جای 802.11n یا 802.11b) برد و فاصله ای که مودم می تواند سیگنال ارسال کند را کاهش دهید.

 

از راهکارهای جالب دیگری که می توانید برای کاهش برد مودم استفاده کنید، قرار دادن آن در زیر تخت، درون یک جعبه ی کفش و یا پوشاندن آنتن های آن با فویل است! شاید این روش به نظر خنده دار بیاید اما با این کار می توانید برد سیگنال وای فای و حتی جهت انتشار آن را کنترل نمایید

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/practical-hacking2-wifi.html



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نرم افزار و سیستم عامل های زیادی برای طریق مجازی سازی وجود دارند. به این سیستم عامل ها و نرم افزار ها که کار مجازی سازی را سپریدن می دهد ، Hypervisor می گویند که کارش مدیریت و اجرای ماشین های مجازی میباشد. به Hypervisor “ناظر ماشین مجازی” یا Virtual Machine Monitor و به اختصار VMM نیز می گویند.

در اصطلاح hypervisor یک گونه سرپرست است. البته می تاب Hypervisor را یک نوع هسته یا Kernel نیز بشناسیم.

 

هایپروایزر نوع دوم یا وابسته Hosted

 

 

 

انواع Hypervisor ها :

الفـ ) گونه ۱ – Native یا Bare-metal : در این نوع ، Hypervisor به طور مستقیم روی سخت افزار نصب میشود و از پایه کنترل سیستم را به دست میگیرد و ماشین های مجازی را اجرا و مدیریت می کند. Hypervisor های ذیل مثال های معروفی از این گونه میباشند.

Microsoft Hyper-V

VMware ESX/ESXi

Oracle VM Server

Linux KVM

Citrix Xen Server

 

 

بــ ) نوع ۲ – Hosted Hypervisor : در این گونه ، Hypervisor به عنوان نرم افزار روی یک سیستم عامل ویژه مشابه Windows یا Linux نصب میشود. در واقع Hypervisor منوط به سایر سیستم عامل می شود. نرم انگیزه ها های زیر نمونه هایی از این نوع Hypervisor میباشند.

VMware Workstation

Microsoft Virtual PC

Oracle Virtual Box

 

 

 

لازم به بیان است که شرکت‌های مختلفی در این حوضه فعالیت دارند و با ارائه راهکارهای مجازی سازی، انواع نرم‌افزارهای کاربردی و… بازار رقابتی این حوضه را رهبری می‌کنند که در زیر به چندی از سرشناس‌ترین آنها اشاره شده است:

 

VMware

KVM

CITRIX

Microsoft

Red hat

CISCO

 

 

تفاوت بین Type 1 and Type 2 Hypervisor

 

تفاوت اصلی بین Type 1 و Type 2 در این است که در نوع اول یا همان Type 1 ،هایپروایزر آشکارا بر روی مشکل انگیزه ها هاست اجرا می شود و در حالی است که در نوع دوم یا همان Type 2،هایپروایزر بر روی یک سیستم عامل به واسطه نرم اسباب مربوطه اجرا می شود.

 

اجرای برنامه ها در سیستم های مجزای فیزیکی باعث کاستن منابع می شود که مجازی سازی برای حل این مشکل راهکاری را فراهم نموده است.در واقعیت مجازی سازی فرآیند ساخت سرور بر روی هاست، شبکه یا استوریج می باشد.همچنین منابع را بین محیط اجرایی بخش می نماید.

 

هایپروایزر نوع ۱ یکراست بر روی دشوار افزار به جهت مهار سخت اسباب و مدیریت سیستم عامل های Guest نصب می شود در حالی که هایپروایزر نوع ۲ بر روی یک سیستم عامل سایر به عنوان یک برنامه نصب می شود.

 

هایپروایزر گونه ۱ را native or Bare Metal Hypervisor در حالی که هایپروایزر گونه ۲ را Host OS Hypervisor می نامند.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

ترفنداینترنت,دانلود, فایرفاکس

همان‌طور که می‌دانید به وسیله‌ی بخش مدیریت دانلود فایرفاکس می‌توان کلیه فایل‌هایی که توسط مرورگر از اینترنت ذخیره شده‌اند را مشاهده کرد. با استفاده از دکمه‌ی Clear List که در پنجره‌ی Downloads وجود دارد نیز می‌توان لیست فایل‌های دانلود شده را حذف کرد. اما در صورتی که ترجیح می‌دهید کلاً فایل‌ها پس از اتمام دانلود در این پنجره لیست نشوند و به صورت خودکار پس از دانلود فایل از داخل این پنجره حذف شوند، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.

سپس در قسمت Search عبارت browser.download.panel.removeFinishedDownloads را وارد نمایید.

اکنون در نتایج یافته شده بر روی browser.download.panel.removeFinishedDownloads دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از false به true تغییر کند.

حال در صورتی که اقدام به دانلود یک فایل کنید خواهید دید که پس از اتمام دانلود فایل، به طور خودکار از لیست دانلودها حذف خواهد شد.

برای بازگردانی به حالت قبل نیز کافی است به همین روش

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/clearing-download2-firefox.html



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 


در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.

حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.
 
ترفند 1 – از فیلترها کار بکشید
مدیریت صندوق پست الکترونیکی کار ساده‌ای نیست، اما جیمیل ابزارهایی در اختیارمان قرارداده تا این کار را با سهولت بیشتری انجام دهیم. می‌توانید هر یک از مواردی که جستجو می‌نمایید را به یک فیلتر دستورپذیر بدل کرده و بعداً نیز از آن استفاده کنید.
برای نمونه با کد «from: Facebook» می‌توانید ایمیل‌های دریافتی از این شبکه اجتماعی را به خوبی دسته‌بندی و بایگانی نمایید. یا اینکه می‌توانید فیلتری را برای نامه‌های دریافتی از یکی از دوستان نزدیکان درست کنید تا هیچ یک از آنها را بعداً گم نکنید. فیلترها همچنین می‌توانند پیش از ورود کاربر به صندوق پستی‌اش دست به دسته‌بندی نامه‌ها بزند و آنها را در دسته‌های موضوعی جمع‌آوری نمایند.

ترفند 2 – از جستجو بیشترین استفاده را ببرید
از محصولات گوگل انتظار می‌رود که حداقل بویی از این جستجوگر مهم اینترنتی برده باشند. گرچه این خصلت همیشه هم به طور عیان به چشم نمی‌آید، اما این نهانی بودنش نیز مزیتی است که اهل فن می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.
شایان توجه است که کادر جستجوی جیمیل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید قدرتمند است؛ برای این منظور می‌توانید برروی فلش کوچک که در سمت راست کادر جستجوی جیمیل قرار دارد را فشرده و از تنظیمات پیشرفته این جستجوگر منتفع شوید.
می‌توانید به دنبال نامه‌هایی بگردید که دارای فایل ضمیمه هستند، تا با حذف آنها قدری فضای‌تان باز شود. حتی اگر به دنبال نامه‌های دریافتی از تاریخی خاص، مثلا یک سال گذشته هستید نیز این امکان برایتان مهیا است. البته میزان نامه‌هایی از این دست جستجوها بسته به تعداد دریافتی در صندوق پستی‌تان متغییر خواهد بود.

ترفند 3 – صندوق پستی‌تان را طبقه بندی کنید
به زبانه‌ی Inbox در صفحه تنظیمات جیمیل رفته و در آنجا موارد مربوط به ترتیب نمایش نامه‌های دریافتی در صندوق پستی‌تان را مدیریت نمایید. از این گذشته استفاده از قابلیت منحصر به فرد Priority Inbox (صندوق نامه‌های اولویت‌دار) را در جیمیل فراموش نکنید.

پیش از همه اینها به بخش تنظیمات و زبانه Labs رفته و پیش‌نمایش (Preview) نامه‌ها را فعال کنید. قابلیتی که شباهت زیادی به برنامه مدیریت پست‌الکترونیکی outlook دارد. البته این قابلیت نیازمند صفحه‌نمایشی بزرگ یا عریض است و با مانیتورهای 15 یا 17 اینچ 4:3 نتیجه چندان خوب نخواهد شد.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

در مورد آخر، تنظیمات مربوط به زبانه‌های جدید صفحه نمایش اضافه می‌شود که به کمک آن می‌توانید سه پنل مستقل را ایجاد کرده و آنها را برای نمایش نتایج جستجوی مورد نظر خود برگزینید. یا اینکه محتویات آنها را برای موارد ستاره‌دار شده (با جستجوی عبارت «is:starred») نامه‌های خوانده نشده (با عبارت «is:unread») و موارد مهم (با عبارت «is:importatnt») تنظیم نمایید، البته انتخاب با شماست. راستی، توجه داشته باشید برای داشتن صندوق‌پستی چندگانه ابتدا می‌بایست قابلیت Priority Inbox را غیر فعال نمایید.

ترفند 4 – وارد کردن سایر صندوق‌های پستی
اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای عضویت در خبرنامه‌ها ترجیح می‌دهید نشانی پست الکترونیکی ثانویه خود در یاهو یا هاتمیل را به کار گیرید، می‌توانید نامه‌های دریافتی در آنها را به جیمیل نیز منتقل کنید تا از یک‌جا همه امور روزانه را در ید قدرت و اختیار داشته باشید.
برای این منظور می‌توانید به تنظیمات جیمیل و بخش Accounts & Import آن سری بزنید. مراحل کار خیلی ساده و سر راست است، حتی می‌توانید موارد دریافتی از سایر حساب‌ها را فیلتر کرده یا به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری نمایید. حتی ممکن است نشانی پست کاری خود را برای پشتیبان‌گیری به کار گیرید.
 
نکته: می‌توانید به نام کاربری خود در جیمیل هرچیز دیگری را بیافزایید مثلاً

yousername+ anything@gmail.com و از این نشانی جدید برای عضویت سایت‌های دیگر بهره ببرید.

جالب اینکه تمام نامه‌هایی که به این نشانی ارسال شود مستقیماً سر از صندوق پستی خودتان درخواهد آورد! تازه، پس از دریافت اولین نامه از این طریق قادر خواهید بود به کمک فیلتر«to:yourname+ anything@gmail.com» اقدامات لازم را صورت دهید.

ترفند 5 – به آسمان و ستاره‌ها نگاهی دوباره بیانداز!
آسمان زومیت پر از ستاره است اما شاید ستاره‌های ما به اندازه‌ی اختران درخشان موجود در صندوق پست الکترونیکی شما نباشد! قابلیت Superstars (ابرستارگان) که با مراجعه به زبانه General در Setting فعال می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا 12 ستاره گوناگون را تعریف کرده و هر یک را برای منظوری خاص به کارگیرید.

به این ترتیب نه تنها یک ستاره معمولی دارید بلکه ستاره‌هایی به رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون خواهید داشت که هر یک تعریفی برای خود دارند! برای این منظور هر بار که بر روی نشانه‌ی ستاره در کنار هر نامه دریافتی کلیک کنید، رنگ و شکل ستاره عوض می‌شود.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

اگر کاربر زرنگی باشید می‌توانید از این ترفند برای جداسازی کاربردهای هر نامه کمک بگیرید. مثلاً ستاره‌های سبز مربوط به امور کاری، ستاره‌های قرمز نامه‌های عاشقانه به همسر یا نامزد عزیزتر از جانتان و غیره. جالب اینکه هر کدام از این ستاره‌ها را می‌توان با عبارت جستجوی منحصر به خود کاوید، مثلاً عبارت «has:greenstar» برای مواردی است که با ستاره سبز رنگ نشان کرده‌اید. برای دسترسی به کد جستجوی هر ستاره، موشواره خود را مدتی بر روی آن نگه دارید.

ترفند 6 – برچسب بزنید
برچسب‌زنی را می‌توان یکی از بهترین قابلیت‌های سرویس پستی گوگل به حساب آورد. به کمک این برچسب‌ها می‌توان موارد همسان را از بین کوهی از نامه‌های موجود یافته و به کار گرفت.
به خاطر داشته باشید با برچسب‌زنی هر نامه به طور خودکار آن را فیلتر کرده‌اید. جالب اینکه می‌توانید با جستجوی برچسب‌هایی خاص آنها را در دسته‌بندی‌های دقیق‌تری گردآوری نمایید. برای نمونه با جستجوی عبارتی نظیر «label:newsletter before:2011/01/01» می‌توانید به خبرنامه‌های دریافتی پیش از تاریخ مربوط دسترسی پیدا کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/professional-tricks2-gmail.html



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

برترین تکنیک ها و ترفندها
نکات سئو وردپرس انبوه چه سودی برای شما خواهد داشت، اگر برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد؟ در درستی غول های جستجو همانند گوگل و بینگ نسبت به زیبایی سایت شما بی اهمیت هستند. در برابر کیفیت محتوا، کلمات کلیدی، نام فایل ها و متن جایگزین تصاویر برای آنها مهم است.

درک خواسته های موتورهای جستجو می توانید موجب موفقیت در گستره آنلاین حیات شما شود. در همان سان درک اشتباه این مفاهیم نیز مایه ساحل گذاشته شدن شما از سوداگری آنلاینتان خواهد شد.

چرا سئو در بهینه سازی برای موتورهای جستجو ضروریست؟
اگر شما مدیر یک وب سایت وردپرسی هستید، احتمالا می دانید که بهینه سازی برای موتورهای جستجو چقدر مهم است. مهم نیست که تارنما شما چقدر زیباست یا چگونه اقدام به ساخت آن کرده اید، در هر چهره بدون سئو تکاپو های شما به ثمر نخواهد رسید. یک تارنما مطابق با استانداردهای سئو، بخت بیشتری برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجو داشته و برآیند اینکه شدامد اکثریت کسب می کند.

سئو دائم در دنیای آنلاین مطرح می شود. سرانجام هر کسب و کاری میخواهد در صفحه اول گوگل پیمان بگیرد و پس احتیاج به سئو خواهد داشت. با اینکه وردپرس حائز صدها افزونه سئو کارامد است، نکات و تکنیک های متنوعی در وردپرس وجود دارند که بایستی به آنها توجه گزیده تر ای کنید.

در این مطلب به بیان مهمترین ترفندهای سئو در وردپرس پرداخته ایم. در صورت پیاده سازی صحیح این تکنیک ها، ترقی فراوانی در میزان نمایش تارنما در نتایج جستجو نگریستن خواهید کرد.

1. تنظیم پیوندهای یکتا
یو آر ال های صفحات و نوشته های وب سایت تحت نام پیوندهای احد در وردپرس شناخته می شوند. به زبان عامیانه، آنها آدرس هایی هستند که در آدرس بار مرورگر استفاده شده و کاربر به واسطه آن صفحه ای از تارنما شما را تماشا خواهد کرد. این پیوندها توسط دیگر تارنما ها و موتورهای جستجو برای لینک دادن به سایت شما کاربرد می شوند.

وردپرس دارای تنظیماتی برای نوع این پیوندهاست. برای تغییر آن کافیست که به راه تنظیمات و سپس پیوندهای احد بروید. در بیشتر مواقع پیشنهاد می شود که تنظیمات پیشفرض این تقدیر را تغییر و حالت "نام نوشته" را گزینش کنید. چرا که در این حالت پیوندها کوتاهی و قابل یاداوری توسط کاربران بوده و همچنین موتورهای جستجو نیز آنها را به راحتی نمایه می کنند.

2. ساخت نقشه سایت
وب سایت شما پس از مدتی حائز صدها یا هزاران صفحه می شود و دربایستن است که برای ایندکس سریعتر صفحات، ساختار سایت را به موتورهای جستجو آگاهی دهید. ساخت نقشه تارنما شغل زیاد آسانیست. وردپرس حائز افزونه ای به اسم Google XML Sitemaps است که با استفاده از آن می توانید به طور خودکار نقشه سایت را برپایی کنید. با این شغل کمک زیادی به موتورهای جستجو برای نمایه بهتر سایت می کنید.

3. استفاده از گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک دست موزه تحلیلی دوست داشتنی بوده و استفاده از آن توسط گوگل نیز توصیه شده است. استفاده از آن کاملا مجانی بوده و به شما در تحلیل شدامد سایت کمک می کند. این افزار به شما امکان میدهد لغایت منابع ترافیکی، رفتار کاربران در وب سایت و دیگر پارامترهای مهم را معرفی و از این اطلاعات در فهم مخاطبین هدفتان استفاده کنید.

همچنین گوگل آنالیتیکس در موارد دیگری همانند معرفی صفحات 4040، رسیدگی رفتار بازدیدگنندگان و شناسایی ترافیک های اسپم نیز موثر است. برای پیاده سازی، توصیه می کنیم که مطلب نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس را مطاعه کنید.

4. به کارگیری پوسته های بهینه شده
وردپرس حائز پوسته های متنوعی برای بهره‌گیری در وب سایت است. با این حال در برگزیدن پوسته یا تم، به جای توجه بیش از حتماً بر معیار زیبایی آن، بهینه بودن آن را ملاک قرار دهید. یک تم بهینه شده برای موتورهای جستجو دارای سرعت بالا و کدنویسی درست است. پوسته ای با معیارهای سئو، تضمین می کند که ربات های گوگل توانا به احضار همه محتوای صفحه هستند.

فاکتورهای مهم برای در نظر گرفتن پوسته مناسب عبارتند از:

بهره بردن تم از متا تگ Open Graph برای نمایش بهتر سایت در شبکه های اجتماعی
استفاده صحیح از متا تگ عنوان صفحه و تگ های هدر
ساختاری صحیح و مطابق با استاندارهای HTML
استفاده صحیح از متا تگ کانونیکال
5. استفاده از افزونه های سئو
وردپرس حائز افزونه های سئو متنوعی مثل Yoast SEO و All in One SEO است که مایه سئو بهتر تارنما شده و در عین حال شما را به افزودن عنوان صفحه، متا دیسکریپشن و واژه ها کلیدی دلگرمی می کنند. این دو افزونه راهکار نسبتا جامعی برای سئو وردپرس محسوب می شوند.

این دو افزونه موجب ارتقا سئو درونی تارنما شما شده و همچنین پیش نمایشی از صفحه در نتایج جستجو ارائه می کنند. وانگهی این دو افزونه نقشه سایتی را به طور خودکار برای وب سایت شما می سازند. این افزونه ها کارکردهای متنوعی در دامنه های دیتا های متا و آنالیز محتوا دارند.

6. بهینه سازی فایل های مدیا
مدیا گرد از بخش های مهم هر وب سایتی محسوب می شود. با این حال این فایلهای مدیا ممکن است که در چهره عدم کاربرد صحیح، آفت جدی به سئو وارد کنند. چگونگی نام گذاری و انتخاب تگ های مرتبط با عکس می تواند تاثیراتی در سئو داشته باشد. استفاده از تگ متن جایگزین برای تصاویر به سئو صفحه و هر چه بیشتر رویت شدن آن تصویر در نتایج جستجو کمک زیادی می کند.

بارگذاری تصویر با یک نام زیاد بلند و پیچیده اصلا راهکار نکوداشتن از عقیده سئو محسوب نمی شود. کوتاهی کردن اسم تصویر و همینگونه کاهش حجم آن به وسیله ابزارهای فشرده سازی می تواند به رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک کند.

7. قابلیت اشتراک گذاری مطالب سایت
شبکه های اجتماعی پیروان زیادی در سال های گذشته پیدا کرده اند. امروه اغلب کاربران کار و جنبش هایی در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایرین دارند. به کارگیری ابزارهای اشتراک گذاری مطالب سایت و در دسترس پیمان دادن آن برای کاربران می تواند موجب به اشتراک گذاری صفحات شده و برآیند اینکه ترافیک بیشتری برای سایت به وجود خواهد آمد.

اضافه کردن دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی در صفحات سایت علاوه بر افزایش ترافیک آن مایه افزایش اعتبار آن نیز می گردد. فلذا هیچگاه قدرت شبکه های اجتماعی را کمینه نگیرید.

8. استفاده از لینک ها و انکر تکست ها به صورت صحیح
احتمالا شما از فواید استفاده از لینک ها در پست ها آگاهید، ولی از نحوه بهینه سازی آنها اطلاعی ندارید. بسیاری از صاحبین تارنما ها فراموش می کنند که پست های تارنما را به یکدیگر لینک دهند. لینک های درونی مایه ارتقا سئو و تجربه کاربری می شود. همچنین لینک دادن به پست ها در مواقع لازم، امری ضروریست. دقت داشت باشید که بیخود و بی جهت فقط به خاطر لینک سازی، به صفحه سایر لینک ندهید.

موتورهای جستجو در سالیان ماضی مبتلا دگرگونی ها بزرگواری شده اند و در حال به کارگیری معیارهای اکثریت برای محاسبه رتبه صفحات هستند. کشف وابستگی بین لینک ها از راه انکر تکست و محتوای صفحه مبدا، همواره از نظر موتورهای جستجو موضوعی مهم بوده است. پیش از الگوریتم پنگوئن در سنه 2012 انکر تکست ساده ترین شیوه موتورهای جستجو برای فهم سایت ها بود. اما امروزه گوگل ترقی های اکثریت داشته و تارنما هایی که از انکر تکست کاربرد غیر طبیعی می کنند را جریمه نیز می کند.

9. فرآوری محتوای با کیفیت
پر بهره‌گیری ترین تاکتیک سئو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو چیست؟ استجابت به این سوال محتوای با کیفیت و جذاب برای کاربران است.

برای ایجاد هر وبلاگ یا تارنما سازمانی بیچارگی است که محتوای باکیفیتی برای کسب رتبه بالاتر تولید و منتشر کنیم. محتوای با کیفیت علاوه بر عاری بودن از نادرست های املایی پتانسیل فوقانی برای جذب مخاطبین دارد.

نکات مهم در سئو

اما محتوای با کیفیت چه ویژگی دارد؟

اورجینال است: گوگل از کپی کردن محتوا بیزار است. نقل قول از بخشی از یک محتوا قابل پذیرش است، ولی کپی کردن تمام آن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. به وضوح مشخص است که شما می توانید از ایده های دیگر محتواها استفاده کنید، ولی دزدی آنها پیشه صحیحی نیست.
پتانسیل اشتراک گذاری زیادی دارد: محتوا بایست به اندازه ای دارای اطلاعات بوده یا جذابیت داشته باشد که مخاطبین شما را ترغیب به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی کند.
نیازهای کاربران را رفع کند: قصد کاربران در بیشتر مواقع برای به کارگیری اینترنت، یافتن اطلاعات باره نظرشان است. ارائه محتوایی در راستای نیاز کاربران، کلیدی مهم برای موفقیت در سئو محسوب می شود. پست های آموزشی به کاربران کمک می کنند الی به پاسخ سوالات خود برسند. اکر محتوای شما به کاربران کمک کند، آنها را تعلیم دهد یا از مسائلی آگاه کند، به عنوان محتوای با کیفیت شناخته خواهد شد.
10. استفاده از تگ های هدر صحیح
در راستای سئو نیاز است که از تگ های هدر بهینه ای در وب سایت بهره‌گیری کنید. با این حال اگر در سئو تازه پیشه محسوب می شوید، بهره‌گیری درست از تگ های هدر در اولویت قرار ندارد. استفاده از تگ های هدر ساده است. فقط کافیست که از ویرایشگر وردپرس استفاده کنید و تگ باره نظر خود از بین H1 تا H6 را گزینش نمایید.

اما برای یک تیتر از کدام بهره‌گیری کنیم؟

تگ H1 بایستی برای تیتر اصلی صفحه بهره‌گیری شده و پیام آن کاملا روشن و قابل فهم باشد. تیتر اصلی درونمایه بایستی بیان کننده موضوع محتوا بوده و کاربران را به پیوستگی خواستن آن ترغیب کند. پس متعلق به نیز می توانید از تگ های H2، H3، ... برای تیترهای ثانویه مطلب کاربرد نمایید.

استفاده از تگ های هدر احتمالاً در اولیت اصلی سئو نباشد، ولی کمک زیادی به ارتقا تجربه کاربری می کند. تیترهای پسندیده به کاربران کمک می کنند الی به سوژه محتوا پی برده و آنها را جذب خویش کند.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

جستجوگر بینگ, موتور جستجو بینگ

موتور جستجو بینگ (bing)

 

یکی از امکانات مهمی که هر مرورگری از آن پشتیبانی می‌کند، قابلیت جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی است. مرورگر اِج مایکروسافت (Edge) نیز همچون دیگر مرورگرها از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، اما یکی از دلایلی که موجب می‌شود جست‌وجو با این مرورگر چندان دلچسب نباشد، استفاده از موتور جست‌وجوگر بینگ به‌جای جست‌وجوگر محبوب گوگل است. 

 

اگر جزو کاربرانی هستید که به مرورگر مایکروسافت علاقه دارید، اما جست‌وجوگر بینگ را نمی‌پسندید می‌توانید با استفاده از ترفندی بسیار ساده، جست‌وجوگر دلخواه خود را به این مرورگر اضافه کرده و جست‌وجوگر پیش‌فرض آن را تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است به سایتی مراجعه کنید که از Opensearch پشتیبانی می‌کند و در ادامه طبق روش زیر از این قابلیت در سایت مذکور برای اضافه کردن موتور جست‌وجوگر به اج بهره‌مند شوید:

 

ابتدا به سایت موردنظر مراجعه کنید. این سایت می‌تواند صفحه اصلی گوگل باشد یا هر سایت دیگری که از OpenSearch پشتیبانی می‌کند، چراکه مرورگر اج نیز همچون مرورگر کروم، سایت‌های مجهز به OpenSearch را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند.

 

پس از مراجعه به سایت موردنظر، روی آیکون منوی اصلی کلیک کرده و در ادامه گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

صفحه را کمی به پایین اسکرول کرده و روی Advanced settings کلیک کنید.

 

در بخش Search in the address bar with گزینه Change search engine را کلیک کرده و در ادامه از فهرست موتورهای جست‌وجوگر موجود، موتور جست‌وجوگری را که به‌طور خودکار توسط قابلیت OpenSearch شناسایی شده، انتخاب کنید.

 

پس از انتخاب جست‌وجوگر دلخواه خود روی گزینه Set as Default کلیک کرده و با تایپ عبارت دلخواه در نوار آدرس مرورگر، به جست‌وجو در موتور جست‌وجوگر دلخواه خود بپردازید.

 منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/searching-google1-bing.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



ربات تلگرامی, ساخت ایمیل

ربات تلگرامی

 

با استفاده از یک ربات تلگرامی به راحتی برای خود یک ایمیل موقت بسازید و پیام هایش را در تلگرام دریافت کنید.

برای عضویت در برخی سایت ها و یا استفاده از اپلیکیشن‌ها نیاز دارید تا هویت خود را علاوه بر نام کاربری با ارسال یک ایمیل برای تعامل با آن سایت و یا نرم افزار اعلام کنید.

 

بسیاری از افراد به جهت حفاظت از اطلاعات خود و جلوگیری از سرقت و هک شدن یک ایمیل فرعی ساخته و برای استفاده از اطلاعاتی که به آن اشاره شد از نام کاربری ایمیل دومشان استفاده می کنند، هرچند که ساخت ایمیل چندان وقت گیر نیست و به راحتی انجام می شود اما طی کردن مراحل آن نیاز به ارائه اطلاعات دارد که کاربران را مجبور خواهد کرد اطلاعات جعلی ارائه کنند.

 

تلگرام رباتی را به کاربران معرفی کرده است که بدون هیچ زحمتی و زمان بسیار اندک و البته بدون ارائه اطلاعات شخصی می توانید یک ایمیل موقت برای خود داشته باشید که در صورت نیاز به استفاده از اطلاعات سایت های مختلف و یا بهره گیری از نرم افزارها از آن استفاده کنید.

 

برای استفاده از این ربات ابتدا باید در قسمت جستجو @etlgr را وارد کنید تا ربات telegram email برای شما نمایش داده شود.

 

ربات تلگرامی, ساخت ایمیل

با استفاده از یک ربات تلگرامی به راحتی برای خود یک ایمیل موقت بسازید

 

پس از ورود به صفحه ربات در قسمت پایین صفحه بر روی گزینه start کلیک کنید.

 

ربات تلگرامی, ساخت ایمیل

ساخت ایمیل در تلگرام

 

همانطور که می بینید آدرس یک ایمیل برای شما نمایش داده می شود.

 

ربات تلگرامی, ساخت ایمیل

 

در ادامه با انتخاب زبان مورد نظر خود از دیگر امکانات این ربات می توانید استفاده کنید. 

لازم به ذکر است پیام های این ایمیل موقت مستقیما در تلگرام برای شما نمایش داده خواهد شد.

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/robot-telegram1-emails.html



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

1. Keyword Planner
گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر عالم به نوعی ارباب موتورهای جستجو محسوب می‌شود؛ پس چه ابزاری بهتر از ابزاری که خویش گوگل برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در گزین کردن ما پیمان داده است؟ افزار رایگان تحقیق واژه ها کلیدی گوگل با اسم Keyword Planner با اطلاعات ارزشمندی که ارائه می‌دهد می‌تواند به شما در برداشتن اولین گام‌ها در گذرگاه پژوهش و آنالیز کمک کند.
این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی پسندیده به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید متعلق به برای پیدا کردن واژه ها کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی واژه ها کلیدی و میزان چشم وهمچشمی بر سر آن‌ها را نشانه می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای دوست داشتنی و ایده اخذ برای واژه ها کلیدی جدید نیز می‌توانید از این آلت کمک بگیرید.
با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو می‌توانید کلمات کلیدی که چشم وهمچشمی متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را گزینش کنید و به عبارتی، میوه‌های دم دست تری را بچینید.
توجه داشته باشید که آمارگرفتن و ارقامی که در اینجا مشاهده می‌کنید 100 درصد ریزبین نیست؛ لذا توصیه می‌شود که برای تصمیم‌گیری در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای وب‌سایتتان علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

2. Bing Webmaster Tools
موتور جستجوی بینگ که یگانه از سرمایه‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود نیز می‌تواند در پیدا کردن واژه ها کلیدی پسندیده به شما کمک کند. با درج کلمه کلیدی مورد نظر خویش در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می‌توانید واژه ها کلیدی همانند با آن را به به اتفاق شمار و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با هستی اینکه مملکت ایران در فهرست کشورهای قابل گزینش قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با این وجود، کلمات کلیدی که نمایش داده می‌شود متناسب با زبان همان واژه کلیدی است که در کادر بالا وارد کرده‌اید و لذا از این بابت مشکل خاصی هستی نخواهد داشت.
در دسته Search Keywords وبمستر تولز بینگ نیز می‌توانید شمار دفعاتی که سایت شما برای کلمات کلیدی گوناگون در نتایج جستجو ظاهر شده و همچنین درصد کلیک خوری و جایگاه سایت در نتایج نمایش داده شده را مشاهده کنید. با پروا به این دسته می‌توانید واژه ها کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

3. Google Search Console
کنسول جستجوی گوگل یک آلت همانند با قسمت Search Keywords بینگ، ولی قوی‌تر از آن را برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در پسندیدن شما پیمان می‌دهد.
بخش مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی، تقدیر موشکافی آمارگرفتن جستجو است که در قسمت Performance کنسول جستجوی جدید گوگل پیمان دارد و جزئیات کاملی از کلمات کلیدی که در 90 روز ماضی کلیک خورده‌اند را نشان می‌دهد. برتری گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش دیتا می‌شود اعمال کنید الی نتایج معنادارتری در برگزیدن داشته باشید. به عنوان مثال، برخلاف بینگ در اینجا می‌توانید کلمات کلیدی را بر پای بست، کشور پالایه کنید که این قابلیت به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که کشورهای مختلفی را منظور قرار می‌دهند زیاد کاربردی و سودمند خواهد بود.
به‌علاوه، امکان پالایه کردن نتایج بر اساس کوئری یا عبارت جستجو شده نیز وجود دارد. به عنوان مثال، با به کارگیری دکمه New در سرنوشت فیلترها، برگزیدن Query و سپس درج کلمه SEO، تنها کلمات کلیدی حاوی واژه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در رأس جدول واژه ها کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در فهم روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این قصد کافی است که بر روی واژه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا واژه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش دیتا می‌شود.

ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

4. KWFinder
وب‌سایت KWFinder یکتا از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی است که اطلاعات توأم با جزئیات سودمندی را درباره هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهد؛ از جمله، روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در 12 ماه اخیر، میانگین خرج تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و کاستی واژه کلیدی. برای شروع کافی است که واژه ها مطلوب و قصد خویش را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام پژوهش کلمه کلیدی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علیرغم وجود زبان پارسی (با عنوان Persian)، کشور ایران در لیست زبان‌های این ابزار وجود ندارد؛ درعین‌حال، پیشنهادات مناسبی ارائه می‌شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

 

5. Answer the Public
این وب‌سایت آلت خوبی است که سؤالاتی که معمولاً با به کارگیری واژه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده می‌شود را نمایش می‌دهد. روش پیشه وب‌سایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال می‌سازد و سپس با به کارگیری آلت Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطب شما به پیگیری پذیرش آن‌هاست را فرآوری می‌کند. البته از آنجایی که این وب‌سایت مبتنی بر زبان انگلیسی است معمولاً بسیار به درد کاربر ایرانی نمی‌خورد، اما معمولاً بخش انتهایی آن (که حاوی واژه ها کلیدی پیوسته است) پیشنهادات نکوداشتن ارائه می‌دهد که پروا به آن برای پژوهش و انتخاب واژه ها کلیدی خالی از لطف نخواهد بود.
بیشتر بدانید: 11 شیوه برای درمان طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
ابزارهای برگزیدن واژه ها کلیدی

6. Keywordtool.io
Keywordtool.io یک نسخه مجانی دارد که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک واژه کلیدی، واژه ها کلیدی مانند با آن را مشاهده کنید و ایده بگیرید. از دسته مزایای Keywordtool.io برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در لیست زبان‌های این افزار است. به‌علاوه، برخلاف وب‌سایت Answer the Public، با استفاده از تقدیر Questions در زیر کادر جستجو، می‌توانید سؤالاتی که کاربران پارسی زبان در باره کلمه کلیدی مورد نظرتان از گوگل می‌پرسند را نیز مشاهده کنید. در سمت چپ جدول نتایج نیز دو کادر وجود دارد: با استفاده از کادر Filter Results می‌توانید نتایج را بر اساس واژه یا عبارت باره عقیده خویش پالایه کنید (مانند پالایه Query در کنسول جستجوی گوگل). در قسمت Negative Keywords (کلمات کلیدی منفی) نیز می‌توانید پنج کلمه‌ای که مایل به مستثنا کردن آن‌ها از نتایج موجود هستید را وارد کنید.
توجه داشته باشید که میزان جستجو، روند، خرج هر کلیک (برای AdWords) و حجم چشم وهمچشمی برای کلمات کلیدی در نسخه مجانی Keywordtool نمایش داده نمی‌شود.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی keywordtool.io



ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

7. SEMrush
SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز لغایت سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان بهره‌گیری کنید. SEMrush آلت جامعی است که اطلاعات گوناگون و سودمندی (از کلمات کلیدی پیوسته و روند جستجو گرفته تا وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای واژه کلیدی باره عقیده در کمر بستن دارند) را برای پژوهش و انتخاب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. پروا داشته باشید که کاربران نسخه مجانی به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال آماده کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در همان سان با گزینش ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای واژه ها کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

8. Ubersuggest
Ubersuggest نیز ابزار دیگری است که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می‌تواند برای پژوهش و برگزیدن کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور، بس است که یک واژه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید الی فهرستی از واژه ها کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود. این افزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می‌کند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. در عین حال، زبان پارسی و کشورهای فارسی زبان در این ابزار تعبیه نشده و عملکرد مطلوبی برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی فارسی ندارد؛ با این وجود، ایده‌هایی که در تقسیم Keyword Ideas برای انتخاب کلمات کلیدی ( به‌خصوص کلمات کلیدی کلی‌تر) می‌دهد می‌تواند راهگشا باشد.
پس از آنکه لیست واژه ها کلیدی ظاهر شد می‌توانید آن را دانلود یا کپی کنید و سپس با استفاده از Keyword Planner بررسی کنید که با توجه به میزان جستجو و چشم وهمچشمی کدام موارد ارزش بهره‌گیری را دارند.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

1. Keyword Planner
گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر عالم به نوعی ارباب موتورهای جستجو محسوب می‌شود؛ پس چه ابزاری بهتر از ابزاری که خویش گوگل برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در گزین کردن ما پیمان داده است؟ افزار رایگان تحقیق واژه ها کلیدی گوگل با اسم Keyword Planner با اطلاعات ارزشمندی که ارائه می‌دهد می‌تواند به شما در برداشتن اولین گام‌ها در گذرگاه پژوهش و آنالیز کمک کند.
این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی پسندیده به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید متعلق به برای پیدا کردن واژه ها کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی واژه ها کلیدی و میزان چشم وهمچشمی بر سر آن‌ها را نشانه می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای دوست داشتنی و ایده اخذ برای واژه ها کلیدی جدید نیز می‌توانید از این آلت کمک بگیرید.
با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو می‌توانید کلمات کلیدی که چشم وهمچشمی متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را گزینش کنید و به عبارتی، میوه‌های دم دست تری را بچینید.
توجه داشته باشید که آمارگرفتن و ارقامی که در اینجا مشاهده می‌کنید 100 درصد ریزبین نیست؛ لذا توصیه می‌شود که برای تصمیم‌گیری در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای وب‌سایتتان علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

2. Bing Webmaster Tools
موتور جستجوی بینگ که یگانه از سرمایه‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود نیز می‌تواند در پیدا کردن واژه ها کلیدی پسندیده به شما کمک کند. با درج کلمه کلیدی مورد نظر خویش در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می‌توانید واژه ها کلیدی همانند با آن را به به اتفاق شمار و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با هستی اینکه مملکت ایران در فهرست کشورهای قابل گزینش قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با این وجود، کلمات کلیدی که نمایش داده می‌شود متناسب با زبان همان واژه کلیدی است که در کادر بالا وارد کرده‌اید و لذا از این بابت مشکل خاصی هستی نخواهد داشت.
در دسته Search Keywords وبمستر تولز بینگ نیز می‌توانید شمار دفعاتی که سایت شما برای کلمات کلیدی گوناگون در نتایج جستجو ظاهر شده و همچنین درصد کلیک خوری و جایگاه سایت در نتایج نمایش داده شده را مشاهده کنید. با پروا به این دسته می‌توانید واژه ها کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

3. Google Search Console
کنسول جستجوی گوگل یک آلت همانند با قسمت Search Keywords بینگ، ولی قوی‌تر از آن را برای تحقیق و گزینش واژه ها کلیدی در پسندیدن شما پیمان می‌دهد.
بخش مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی، تقدیر موشکافی آمارگرفتن جستجو است که در قسمت Performance کنسول جستجوی جدید گوگل پیمان دارد و جزئیات کاملی از کلمات کلیدی که در 90 روز ماضی کلیک خورده‌اند را نشان می‌دهد. برتری گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش دیتا می‌شود اعمال کنید الی نتایج معنادارتری در برگزیدن داشته باشید. به عنوان مثال، برخلاف بینگ در اینجا می‌توانید کلمات کلیدی را بر پای بست، کشور پالایه کنید که این قابلیت به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که کشورهای مختلفی را منظور قرار می‌دهند زیاد کاربردی و سودمند خواهد بود.
به‌علاوه، امکان پالایه کردن نتایج بر اساس کوئری یا عبارت جستجو شده نیز وجود دارد. به عنوان مثال، با به کارگیری دکمه New در سرنوشت فیلترها، برگزیدن Query و سپس درج کلمه SEO، تنها کلمات کلیدی حاوی واژه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در رأس جدول واژه ها کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در فهم روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این قصد کافی است که بر روی واژه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا واژه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش دیتا می‌شود.

ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

4. KWFinder
وب‌سایت KWFinder یکتا از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی است که اطلاعات توأم با جزئیات سودمندی را درباره هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهد؛ از جمله، روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در 12 ماه اخیر، میانگین خرج تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و کاستی واژه کلیدی. برای شروع کافی است که واژه ها مطلوب و قصد خویش را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام پژوهش کلمه کلیدی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علیرغم وجود زبان پارسی (با عنوان Persian)، کشور ایران در لیست زبان‌های این ابزار وجود ندارد؛ درعین‌حال، پیشنهادات مناسبی ارائه می‌شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابزارهای گزینش واژه ها کلیدی

 

5. Answer the Public
این وب‌سایت آلت خوبی است که سؤالاتی که معمولاً با به کارگیری واژه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده می‌شود را نمایش می‌دهد. روش پیشه وب‌سایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال می‌سازد و سپس با به کارگیری آلت Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطب شما به پیگیری پذیرش آن‌هاست را فرآوری می‌کند. البته از آنجایی که این وب‌سایت مبتنی بر زبان انگلیسی است معمولاً بسیار به درد کاربر ایرانی نمی‌خورد، اما معمولاً بخش انتهایی آن (که حاوی واژه ها کلیدی پیوسته است) پیشنهادات نکوداشتن ارائه می‌دهد که پروا به آن برای پژوهش و انتخاب واژه ها کلیدی خالی از لطف نخواهد بود.
بیشتر بدانید: 11 شیوه برای درمان طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
ابزارهای برگزیدن واژه ها کلیدی

6. Keywordtool.io
Keywordtool.io یک نسخه مجانی دارد که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک واژه کلیدی، واژه ها کلیدی مانند با آن را مشاهده کنید و ایده بگیرید. از دسته مزایای Keywordtool.io برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در لیست زبان‌های این افزار است. به‌علاوه، برخلاف وب‌سایت Answer the Public، با استفاده از تقدیر Questions در زیر کادر جستجو، می‌توانید سؤالاتی که کاربران پارسی زبان در باره کلمه کلیدی مورد نظرتان از گوگل می‌پرسند را نیز مشاهده کنید. در سمت چپ جدول نتایج نیز دو کادر وجود دارد: با استفاده از کادر Filter Results می‌توانید نتایج را بر اساس واژه یا عبارت باره عقیده خویش پالایه کنید (مانند پالایه Query در کنسول جستجوی گوگل). در قسمت Negative Keywords (کلمات کلیدی منفی) نیز می‌توانید پنج کلمه‌ای که مایل به مستثنا کردن آن‌ها از نتایج موجود هستید را وارد کنید.
توجه داشته باشید که میزان جستجو، روند، خرج هر کلیک (برای AdWords) و حجم چشم وهمچشمی برای کلمات کلیدی در نسخه مجانی Keywordtool نمایش داده نمی‌شود.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی keywordtool.io



ابزارهای برگزیدن کلمات کلیدی

7. SEMrush
SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز لغایت سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان بهره‌گیری کنید. SEMrush آلت جامعی است که اطلاعات گوناگون و سودمندی (از کلمات کلیدی پیوسته و روند جستجو گرفته تا وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای واژه کلیدی باره عقیده در کمر بستن دارند) را برای پژوهش و انتخاب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. پروا داشته باشید که کاربران نسخه مجانی به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال آماده کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در همان سان با گزینش ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای واژه ها کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید.

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

8. Ubersuggest
Ubersuggest نیز ابزار دیگری است که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می‌تواند برای پژوهش و برگزیدن کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور، بس است که یک واژه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید الی فهرستی از واژه ها کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود. این افزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می‌کند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. در عین حال، زبان پارسی و کشورهای فارسی زبان در این ابزار تعبیه نشده و عملکرد مطلوبی برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی فارسی ندارد؛ با این وجود، ایده‌هایی که در تقسیم Keyword Ideas برای انتخاب کلمات کلیدی ( به‌خصوص کلمات کلیدی کلی‌تر) می‌دهد می‌تواند راهگشا باشد.
پس از آنکه لیست واژه ها کلیدی ظاهر شد می‌توانید آن را دانلود یا کپی کنید و سپس با استفاده از Keyword Planner بررسی کنید که با توجه به میزان جستجو و چشم وهمچشمی کدام موارد ارزش بهره‌گیری را دارند.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان با خزش صفحات سایت نمایش دهنده محتوای آنها را ایندکس می کنند

امروزه تبلیغات دیجیتال یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی برای هر برندی است. 

 

تبلیغات همسان (Native Ads) نوعی از تبلیغات آنلاین است که با وضعیت ظاهری و ساختاری سایت نمایش‌دهندگان یکپارچه شده و تبلیغات بدون ایجاد مزاحمت و درگیری ذهنی برای کاربران، نمایش داده خواهد شد.

هدف اصلی تبلیغات همسان، نمایش تبلیغات بر اساس رفتار و علایق کاربران است که با این روش از طرفی سعی در برآورده کردن انتظار آگهی‌دهندگان دارد و از طرفی اعتماد و تعامل را برای مخاطبان به همراه خواهد داشت.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات است که با وضعیت ظاهری سایت نمایش‌دهندگان یکپارچه شده 

 

تبلیغات همسان یا محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی یا همسان به نوعی از تبلیغات آنلاین در فضای وب گفته شده که در واقع با همانندسازی قالب و ظاهر کلی تبلیغ با رابط کاربری (UI) صفحات وبسایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین وب سایت و عدم آزار آنان از تبلیغات و وبسایت مربوطه می‌شوند. مهم ترین مزیت اصلی تبلیغات native یا محتوایی این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، یکپارچگی کلی، هویت بصری سایت و تجربه کاربری (UX) را حفظ کنند همچنین، نرخ CTR تبلیغات افزایش یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت صورت بگیرد.

 

اهداف کلی تبلیغات همسان : 

قرار‌دادن تصویر برند در ذهن کاربر و تثبیت موقعیت آن

تشویق و هدایت کاربر برای انجام عملی مشخص

 

بنابراین هر نوع محتوای سفارشی که برای آن هزینه‌ای پرداخت شده است و با شکل پلتفرم نمایش‌دهندۀ آن سازگار است و از همه مهم‌تر اینکه در تجربۀ کاربری اختلالی ایجاد نمی‌کند و حس تبلیغات تهاجمی به کاربر نمی‌دهد، آگهی تبلیغاتی همسان محسوب می‌شود. این محتوا می‌تواند در قالب مقاله، ویدئو یا تصویر باشد. تبلیغات همسان لزوماً روی تبلیغ و معرفی محصولات تمرکز نمی‌کنند، بلکه معمولاً در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر، در قالب مطالب اسپانسرینگ، با‌توجه‌به استایل و ساختار محتوای صفحه و سایت نمایش‌دهنده دیده می‌شوند.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان لزوماً روی تبلیغ و معرفی محصولات تمرکز نمی‌کنند،

 

تبلیغات همسان چگونه کار می کنند؟

تبلیغات همسان با خزش صفحات سایت نمایش دهنده محتوای آنها را ایندکس می کنند، در واقع کاری که در حالت عادی موتورهای جستجو برای ایندکس کردن صفحات اینترنتی می کنند. پس از این مرحله براساس یک الگوریتم هوش مصنوعی که میزان شباهت متن صفحات و ارتباط کلامی را بدست می آورد شاخصی به نام شباهت را برای هر تبلیغ و هر صفحه در یک سایت بدست می آورند.

 

به عنوان مثال اگر من تبلیغی طراحی کرده ام برای معرفی یک دوره آموزشی با عنوان : دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

الگوریتم شباهت زمانی که یک درخواست در یک صفحه از سایت های اینترنتی برای نمایش تبلیغ ارسال می شود، باید محتوای آن صفحه را با موضوع تبلیغ مورد نظر و حتی URL نهایی که قرار است تبلیغ به آنجا هدایت شود بسنجد، مطمئن شود که موضوع هر دو صفحه یکسان هستند و به یک موضوع اشاره میکنند، این اطمینان صرفا بر اساس کلمات استفاده شده در یک حوزه نیست و می تواند بر اساس طبقه بندی محتوای اینترنتی نیز انجام شود، به عنوان مثال اگر صفحه ای با عنوان "چگونه یک استارتاپ اینترنتی بسازیم؟" نیز در سایت نمایش دهنده باشد، این تبلیغ می تواند در این صفحه نیز نمایش داده شود.

 

راه اندازی یک سیستم تبلیغات همسان همانطور که توضیح دادیم تا حدود زیادی مشابه راه اندازی بخش خزش و ایندکس یک موتور جستجوی اینترنتی است و دقیقا به همین دلیل است که گوگل بهترین سیستم تبلیغات همسان در دنیا را دارد، زیرا پایگاه داده گوگل بسیار بزرگ است و بر اساس الگوریتم شباهتی که مشخص می کند می تواند نتیجه مناسبی را به کاربر نمایش دهد.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان

 

انواع تبلیغات همسان:

1. محتوای حمایت‌شده:

شما پیش از این نیز با چنین مواردی مواجه شده‌اید. مقاله‌ها و ویدئو‌هایی که در وب‌سایت بهترین ناشر‌ان گذاشته می‌شوند و ظاهری کاملا آگاهی‌بخش دارند، در حقیقت با نیت‌ تبلیغ و ترویج و برندینگ تولید شده‌اند. در بیشتر موارد، محتوای حمایت‌شده یا محتوای اسپانسردار برای برند‌های بزرگ مناسب هستند، اما کسب‌وکارهای کوچک نیز برای تأثیر عمیق‌تر و ایجاد تصویری مثبت از این روش استفاده می‌کنند.

 

2. محتوای پیشنهاد شده:

حتما تا به حال به چنین جایگاه‌هایی در وب‌سایت‌های گوناگون برخورد کرده‌اید. در این جایگا‌ه‌ها تعدادی لینک توسط یک پلتفرم تبلیغاتی همسان به شما پیشنهاد می‌شوند. این لینک‌ها در حقیقت تبلیغات همسان هستند که به ازای پرداخت به ازای کلیک (PPC) در این جایگاه نمایش داده می‌شوند. با استفاده از این پلتفرم‌ها فرصت ارتباط برقرار کردن با طیف وسیعی از مخاطبان از سراسر وب را خواهید داشت.

 

3. محتوای جاری (Content Streams):

تبلیغ همسان محتوای جاری، به شکل مشابهی عمل می‌کند. این نوع تبلیغ به خوبی در میان محتواهای موجود جاری می شود و از اختلال جلوگیری می‌کند. برای تبلیغات همسان در این فرمت، شما امکان این را دارید تا به جای عکس، یک ویدئو نمایش دهید. که موجب افزایش نمایش‌ها برای شما خواهد شد.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

یکی از مزیت‌های تبلیغات همسان مشاهده‌ی بهتر تبلیغات همسان در موبایل است

 

مزایای تبلیغات همسان:

در دنیایی که از تبلیغات اشباع شده، کاربر حساسیت بسیار زیادی به اشکال سنتی تبلیغات پیدا کرده و باتوجه‌به افزایش سواد رسانه‌ای خود، به‌راحتی قادر است تبلیغات را از صدها کیلومتر دورتر هم تشخیص دهد. علاوه‌بر‌این، کاربران معمولاً به اطلاعاتی که در قالب آگهی تبلیغاتی به آن‌ها منتقل می‌شود، با شک و تردید نگاه می‌کنند. تبلیغات همسان برای مبارزه و مقابله با این مسائل طراحی و توسعه داده شده است. تبلیغات همسان با ترکیب پنهان‌کردن پیام‌های فروش و بازاریابی در بطن خود و با داشتن شباهت به محتوایی که توسط تحریریۀ سایت نمایش‌دهنده تولید و منتشر شده است

 

۱- زمانی که از تبلیغات همسان برای تبلیغ یک برند استفاده می‌شود می‌توان نام برند موردنظر را به‌طور میانگین دو برابر بیشتر از زمانی که از تبلیغات بنری استفاده می‌شود به کاربرد.

 

۲- اگر چه سرمایه‌گذاری بیشتر برندها بر روی تبلیغات بنری است، ولی آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تبلیغات همسان می‌تواند موجب افزایش (CTR) آن‌ها شود. در حقیقت، توجه کاربران در زمان خواندن عنوان یک برند از طریق تبلیغات همسان در مقایسه با تبلیغ بنری در حدود ۳۰۸برابر بیشتر خواهد شد.

 

۳- یکی دیگر از این مزیت‌ها مشاهده‌ی بهتر تبلیغات همسان در موبایل است، و این باعث می‌شود که مورد توجه کاربران و مخاطبان بیشتری قرار بگیرد.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

متون تبلیغاتی که طبیعی به نظر برسند، متقاعدکننده تر هستند

 

نکات مورد توجه برای تبلیغات همسان:

هدف نهایی را دریابید: مانند هر تبلیغ دیگری، زمانی که میخواهید محتوای تبلیغاتی را تولید کنید و یا کپی تبلیغاتی را بنویسید، به فکر هدف نهایی تبلیغ باشید اما به چگونگی ارائه متفاوت آن فکر کنید.

 

همانطور که صحبت میکنید بنویسید: متون تبلیغاتی که طبیعی به نظر برسند، متقاعدکننده تر هستند. می توانید از استعاره ها و دیگر آرایه های ادبی استفاده کنید اما به گونه ای باشد که قابل فهم و مناسب برای مخاطب هدف باشد.

 

محتوای تبلیغاتی را برای مخاطب ارزشمند کنید: استفاده از محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبان، می تواند حس علاقمندی را در مخاطب نسبت به شما ایجاد کند.

 

ساده و مختصر بگویید: از زیاده گویی دوری کنید زیرا در نگاه اول غالب مخاطبان به دنبال محتوای کوتاه هستند.

 

برای مخاطب هدف تبلیغ کنید: عمومی ننویسید! فراموش نکنید که کلی گویی میتواند مخاطبان غیر هدف زیادی را به سمت شما بیاورد و منجر به هدر رفت هزینه های شما بشود.

 

از نام برند استفاده کنید: استفاده از نام برند در عنوان و یا توضیحات، به تعامل بیشتر مخاطبان با شما و هدف گیری دقیقتر کمک می کند. حتی اگر در این شرایط مخاطب روی تبلیغ کلیک نکند، نسبت به محتوای پیرامون برند شما یادگیری خواهد داشت.

 

از تصاویر و یا ویدیوهای مرتبط استفاده کنید: تصاویر و یا ویدیوهای مرتبط و مکمل محتوای متنی می تواند در سادگی و اختصار پیام شما و همچنین هدف گیری دقیق تر و ترغیب بیشتر مخاطبان راهگشا باشد.

 

مشتری محور باشید: فکر کنید که مشتری در این صفحه اینترنتی چه حسی دارد و به دنبال چه چیزی است تا به بهترین راه حل برای عرضه برند خود و جلب توجه مخاطبتان در میان محتواهای دیگر، دست پیدا کنید.

 

از فراخوان (یا CTA) استفاده کنید: حتما از فراخوان استفاده کنید زیرا در تبلیغات نیتیو پس از اینکه مخاطبان را علاقمند و یا شگفت زده نسبت به محتوای خود کردید، می بایست تعامل بیشتر کاربران را برای اقدامی به سوی هدف نهاییتان از آنها بخواهید.

 

 تبلیغات نیتیو, مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا نیتیو یکی از تاکتیک بازاریابی است که به شدت موردتوجه قرار گرفته

 

نکته آخر :

نکته آخر اینکه، تبلیغات همسان یا نیتیو یکی از تاکتیک بازاریابی است که به شدت موردتوجه قرار گرفته و به سرعت در حال رشد است و با رعایت اصولی که به آن اشاره شد می تواند هم برای نویسندگان و ناشرین و هم برای برندها و اشخاص سودآوری و مزایا داشته باشد.

 

تبلیغات همسان به ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف تبدیل شده است. این شیوه‌ی تبلیغ در سال‌های آینده در بازاریابی دیجیتال رشد بیشتری خواهد داشت، چرا که کاربران، تبلیغات مزاحم را می‌بندند یا آنها را نادیده می‌گیرند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/nicely-promoted2-nativeads.html



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

استفاده از Instagram Type Mode در استوری Instagram

 

در این مقاله، شما نحوه کار با Mode Type Instagram را برای ویرایش رنگ ها، زمینه ها و هم ترازی متن در استوری های را خود خواهید آموخت .

 

تغییر فونت نوشته ها در استوری :

اینستاگرام علاوه بر سبک فونت استاندارد موجود، که به عنوان کلاسیک نامیده می شود، اینستاگرام 4 نوع فونت به کاربران اینستاگرام ارائه می دهد:

Modern، Neon، Typewriter و Strong

 

Modern: یک فونت با حروف بزرگ با یک ظاهر مدرن است. 

 

Neon: نئون یک فونت نستعلیق است. فونت نئون دارای احساس زنانه تر است و ممکن است به یک مخاطب جوانتر جذب شود.

 

Typewriter :Typewriter فونت سنتی و ساده است.  

 

Strong : این فونت ایده آل است اگر می خواهید یک بیانیه جسورانه ایجاد کنید و یا اگر نام تجاری شما با یک ظاهر کلاسیک و قدرتمند مطابقت داشته باشد.

 

اگرچه هر یک از این فونتها دارای سبک خاصی است، شما ممکن است از فونت های مختلف برای انواع مختلف پیام ها یا اهداف در استوری های خود استفاده کنید.  

 

تغییر رنگ فونت :

پس از انتخاب یکی از پنج گزینه فونت ، می توانید متن خود را برای گزینه های ظریف و رنگ اضافی ویرایش کنید.

برای انتخاب یک رنگ برای متن، رنگ فونت خود را از دایره های رنگی در پایین صفحه انتخاب کنید. یا هر دایره رنگی را برای باز کردن طیف رنگ و انتخاب یک رنگ سفارشی ضربه بزنید و نگه دارید .

شما می توانید رنگ حروف یا کلمات خاصی را در متن خود با انتخاب کردن آن حرف یا کلمه و ضربه زدن روی رنگ دیگری تغییر دهید .

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

شما حتی می توانید یک افکت gradient را در متن خود ایجاد کنید . تمام طیف متن را روی خط مورد نظر خود بچرخانید و سپس روی هر دایره رنگی ضربه بزنید و نگه دارید تا طیف رنگ را باز کنید . شما باید از هر دو دست برای مرحله بعدی استفاده کنید. همزمان، با یک دست، انگشت خود را در سراسر متن بکشید و از سوی دیگر، انگشت دیگر را در سراسر طیف رنگی در جهت که می خواهید شیب نشان دهد را بکشید .

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

تغییر اندازه قلم:

فونت کلاسیک پیش فرض فونت تنظیم شده است. شما می توانید اندازه فونت را با استفاده از نوار ضامن در سمت چپ صفحه هنگام تایپ، تنظیم کنید .

برای تغییر اندازه متن ، روی گزینه هم ترازی در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا متن به سمت چپ، مرکز یا راست برود.

 

شما همچنین می توانید گزینه A در سمت چپ صفحه را برای اضافه کردن یک جعبه متن رنگی در اطراف متن انتخاب کنید و برای شفاف کردن دوباره روی جعبه A ضربه بزنید.

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

فونت مدرن و نئون همیشه به اندازه متناسب با کل عرض متن تنظیم می شود. برای جلوگیری از داشتن یک خط از فونت کوچک و خط دیگری از فونت بزرگ ، فضای متن خود را با استفاده از کلید بازگشت / اینتر وارد کنید .

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

فونت Typewriter به طور پیش فرض اندازه یک و تراز به سمت چپ است. شما می توانید آن را به سمت راست یا مرکز تغییر دهید با ضربه زدن بر روی دکمه alignment در گوشه سمت چپ بالا. با ضربه زدن بر روی A با نماد ستاره در گوشه سمت چپ، می توانید کادر متن رنگی را به متن اضافه کنید.

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

یک استوری فقط متن ایجاد کنید:

Instagram متوجه شده است که گاهی اوقات ما فقط می خواهیم یک به استوری متن را در یک داستان به اشتراک بگذاریم. در گذشته، برای انجام این کار شما مجبور بودید عکس بگیرید تا پست استوری را بسازید، تصویری را رنگ کنید و سپس متن را به پست اضافه کنید.

 

با این آخرین به روز رسانی و معرفی گزینه های فونت، شما هم اکنون می توانید به راحتی یک پست متنی ایجاد کنید. 

برای شروع، Instagram Stories را باز کنید و از لیست پایین لیست گزینه های متن در سمت چپ به گزینه Text بروید .

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

برای ایجاد یک استوری مبتنی بر متن، گزینه Text را از نوع Story انتخاب کنید.

گزینه متن پیش فرض مدرن است. برای انتخاب یک فونت دیگر ، بر روی دکمه modern در بالای صفحه ضربه بزنید و از چهار فونت جدید استفاده کنید.

 

توجه: شما نمی توانید از فونت کلاسیک هنگام استفاده از ویژگی Text برای ایجاد متن در یک استوری استفاده کنید.

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

با استفاده از نام فونت در بالای صفحه، سبک فونت خود را انتخاب کنید.

برای اعمال متن خود ، به سادگی بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید و شروع به تایپ کند.

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

شما همچنین می توانید رنگ شیب زمینه برای متن خود را تغییر دهید . هر گزینه متن دارای شیب رنگی است. برای چرخاندن از طریق گزینه های مختلف رنگ، بر روی دایره رنگی در گوشه پایین سمت چپ صفحه ضربه بزنید .

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

هنگامی کار خود را انجام دادید، روی علامت فلش ضربه بزنید تا متن شما یک استوری شود.

 

 قابلیت استوری متنی Type Mode, ترفندهای اینستاگرام

 

این پیام متنی شما را به حالت استوری تبدیل می کند، جایی که شما می توانید آن را به همان شیوه ای که هر استوری دیگری را ویرایش می کنید ، ویرایش کنید . شما می توانید مکان جعبه متن را تغییر دهید ، اندازه آن را تغییر دهید یا چرخش آن را تغییر دهید . شما همچنین می توانید برچسب ها، متن بیشتر، برچسب های مکان، فیلتر ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/mode-instagram2-story.html



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()