نوشته شده توسط : ساحل

حسگر محیطی یخچال و سنسور محیطی فریزر
این سنسورها وظیفه دارند دمای کابین در قسمت یخچال و یا دمای کابین در قسمت فریزر را در اختیار برد قرار دهند. از این رو برد تشخیص می دهد که چه زمانی موتور و فن یخچال کار کند و چه زمانی کار نکند.
برای مثال اگر یخچال فریزر گرم باشد sensor دمای محیط را تشخیص داده و برد فرمان شروع به کار یخچال فریزر را می دهد و همینطور در زمانی که سرما بیش از اندازه تنظیم شده باشد به برد اطلاع می دهد و برد فرمان قطع کار موتور را می دهد.

برای معرفی همه قطعات یخچال کلیک کنید.

حسگر دیفراست چیست و چه وظیفه ای دارد؟
محل قرارگیری این حسگرها روی اواپراتور می باشد و معمولا در قسمت بالایی تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ اواپراتور قرار می گیرد. وظیفه این sensor تشخیص زمان کار سیستم دیفراست است‌. این sensor گرمای اواپراتور بعد از کار المنت را تشخیص داده و زمانی که دما به میزان حداکثر رسید، به برد پیام قطع دیفراست را می دهد.

حسگر یخساز چیست و چه وظیفه ای دارد؟
در برخی مدل ها یخساز استفاده شده در یخچال فریزرها دارای sensor دما می باشد تا تشخیص دهد یخساز، یخ درست کرده و آماده به تخلیه یخ ها می باشد یا خیر. در برخی موارد سنسورهایی وجود دارند که زمان کار المنت یخساز را بررسی میکنند.

سنسور فن چیست و چه وظیفه ای دارد؟
در برخی برندها و مدل های پیشرفته‌تر، فن اواپراتور یخچال فریزر، دارای sensor می باشد تا با تشخیص دمای نزدیک فن دور چرخش فن را توسط برد تغییر دهد.

سنسور محفظه جادویی چیست و چه وظیفه ای دارد؟
دربعضی مدل یخچال ها محفظه ایزوله نسبت به بقیه فضای کابین وجود دارد تا دمای کشو یا قسمتی از یخچال فریزر متفاوت از دیگر قسمت ها باشد. در این قسمت هم سنسوری وجود دارد تا دمای این کشو را تشخیص دهد.

برای تعمیر یخچال سامسونگ کلیک کنید.

سنسور درب چیست و چه وظیفه ای دارد؟
سنسور درب معمولا در محفظه لولای درب یخچال فریزرها یا ساید بای ساید ها وجود دارد و این قسمت، بیرون از فضای داخلی یخچال فریزر قرار دارد. وظیفه این حسگر تشخیص دمای محیط اطراف یخچال فریزر است تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.

علائم خراب شدن حسگر
۱. علائم خراب شدن سنسور محیطی یخچال فریزر
در صورتی که سنسور محیطی یخچال فریزر معیوب باشد میتواند در میزان کارکرد یخچال تاثیر بگذارد. یا موتور یخچال بیش از اندازه کار میکند یا کمتر از حالت معمولی. البته ممکن است تاثیر دیگری روی دمای تنظیم شده شما بگذارد. یعنی دمای تنظیم شده با دمای وقعی کابین مغایرت داشته باشد.

۲. علائم خراب شدن سنسور دیفراست
از شایع ترین علائم خراب شدن سنسور دیفراست می توان به یخزدگی روی اواپراتور اشاره داشت. یعنی sensor دیفراست نمیتواند در زمان مشخص و درست پیام قطع مدار المنت هیتر را بدهد و نتیجه آن عملکرد ضعیف المنت و ایجاد برفک و یخ روی سطح اواپراتور می باشد.

۳. علائم خراب شدن حسگر یخساز
طبیعتا خراب شدن حسگر یخساز عملکرد یخساز را مختل می کند و در نتیجه یخساز به درستی عمل نمیکند.

۴. علائم خراب شدن حسگر فن
توجه داشته باشید معدود برندهایی هستند که فن آن ها دارای سنسور یخچال می باشد. اما در صورتی که حسگر فن خراب شود دور متغیر فن مختل میشود و دمای تنظیم شده دستگاه متغیر شده و ثابت نمی ماند.

۵. علائم خراب شدن سنسور محفظه جادویی
در ساید بای سایدهایی که دارای محفظه جادویی هستند معمولا خرابی sensor این محفظه باعث بروز ارور روی صفحه نمایشگر میشود. البته مختل شدن عملکرد محفظه جادویی را به دنبال دارد و دمایی که برای آن کشو تنظیم می کنید با دمایی که در واقعیت وجود دارد مطابقت ندارد.

برای تعمیر یخچال بوش کلیک کنید.

علت خراب شدن سنسور در یخچال فریزر
همانطور که میدانید سنسور یخچال یک قطعه الکترونیکی است. یخچال فریزر را میتوان پر استفاده ترین لوازم خانگی دانست زیرا همیشه به برق وصل است و تمامی قطعات الکترونیکی طول عمر خاصی دارند. از آنجایی که برق همیشه در یخچال جریان دارد طبیعتا قطعات الکترونیکی مستحلک شده و روزی می رسد که سنسورها هم به پایان طول عمر خود می رسند.

نحوه تست سنسور در یخچال
ابتدا باید بدانید واحد اندازه گیری سنسور در یخچال فریزرها کیلو اهم است. همینطور باید بدانید که هر برند، حسگرهایی با اندازه های مشخص در جای به خصوص خود را دارد. با علم اینکه مقاومت آن چه میزان است میتوانید توسط یک اهم متر، مقاومت این قطعه را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که هر sensor باید در دمای ۲۵ درجه اندازه گیری شود و عدد نشان داده شده را با مقدار اعلام شده از طرف شرکت تولید شده مقایسه کنید. اگر اهم اندازه گیری شده با عدد اعلام شده توسط تولید کننده مطابقت داشته باشد تا اینجای کار حسگر سالم می باشد.
حال سنسور یخچال را در دستتان بگیرید تا حرارت دستانتان به آن انتقال پیدا کند. اگر مقاومت نشان داده شده رو به کاهش بود از نشانه های دیگر سالم بودن حسگر است.
سپس سنسور را در قالب یخ فرو کنید و اندازه گیری کنید. اهم اندازه گیری شده می بایست تغییر کرده و افزایش پیدا کند.
زمانی که هر سه حالت گفته شده را انجام داده و واکنش سنسور یخچال درست بود پس sensor سالم است.
نحوه تعویض حسگرها
کافیست بدانید که از چه سنسوری با چه مقدار اهمی می بایست استفاده کنید. ترجیحا از sensor فابریکی دستگاه خود استفاده کنید تا نیازی به تعویض سوکت ورودی نداشته باشید. در غیر این صورت باید دو سیم سنسور را به دو سر سیم سوکت sensor وصل کنید و آن را در جای خود قرار دهید.

سنسور چیست؟
سنسور ها PTC یا NTC هستند.

PTC خلاصه شده Posetive Temperature coefficient میباشد. یک حسگر PTC در راستای افزایش دما مقاومت بیشتری نشان میدهد.
NTC خلاصه شده Negetive Temperature coofficient می باشد. حسگر NTC با افزایش دما مقاومت کمتری نشان میدهد.
سنسورهای به کار رفته در یخچال فریزرها از نوع NTC هستند. هدف استفاده از سنسور در یخچال فریزر تشخیص دما و رطوبت و رساندن پیام به برد دستگاه است.
در یخچال فریزرها این قطعات وظایف مختلف و مشخصی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایسر ۶ مدل جدید از لپ‌تاپ‌های سری TravelMate معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی TravelMate P4 و همچنین لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی Spin P4 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i7 vPro یا AMD Ryzen 7 Pro دردسترس خریداران خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها همچنین به ویژگی‌های امنیتی متعددی مجهز شده‌اند تا داده‌های کاربران همواره ایمن باشد.

Acer Travelmate p4 and Spin P4

همان‌طور که Windowscentral اشاره می‌کند، لپ‌تاپ‌های جدید سری TravelMate ایسر به دوربین مادون‌قرمز و حسگر اثر انگشت مجهز شده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای فعال‌سازی قابلیت Windows Hello استفاده کرد. علاوه‌براین vPro و Pluton به‌طور پیش‌فرض در پردازنده‌های این لپ‌تاپ‌ها تعبیه شده‌ است. این محصولات همچنین گواهی MIL-STD 810H را دریافت کرده‌اند تا در شرایط سخت دوام بیاورند.

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایسر لپ‌تاپ جدید Predator Helios 300 SpatialLabs Edition را معرفی کرده که می‌تواند بدون عینک اضافی، تجربه‌ی تماشای محتوای سه‌بعدی استریوسکوپی را به گیمرها ارائه دهد. به گفته‌ی شرکت سازنده، صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی 2D UHD به لنز عدسی کریستال مایعی متصل شده است که می‌تواند بین نماهای دوبعدی و سه‌بعدی جابه‌جا شود.

به گزارش ویندوز سنترال، لپ‌تاپ Predator Helios 300 SpatialLabs Edition با ادغام قابلیت ردیابی چشم، صفحه‌نمایش سه‌بعدی استریوسکوپی و فناوری رندر لحظه‌ای ارائه‌شده توسط اپ SpatialLabs TrueGame می‌تواند محتوا را به صورت سه‌بعدی و آن‌هم بدون عینک به نمایش بگذارد. این ویژگی عموماً در لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیده نمی‌شود؛ اما می‌تواند کسانی را که به‌دنبال جذاب‌تر کردن تجربه‌ی بازی خود هستند، به سوی خود جذب کند.

لپ تاپ Predator Helios 300 SpatialLabs Edition ایسر

SpatialLabs TrueGame از بیش از ۵۰ بازی پشتیبانی می‌کند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را نام می‌بریم:

  • Godfall
  • Metro 2033 Redux
  • No Man's Sky
  • Serious Sam 4
  • The Witcher 3: Wild Hunt

نمای پشتی Predator Helios 300 SpatialLabs Edition ایسر

حال جنبه‌ی نمایش‌ سه‌بعدی را کنار گذاشته و به سراغ دیگر مشخصات این دستگاه برویم. Predator Helios 300 SpatialLabs Edition لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمندی است که درون آن پردازنده‌ی Core i9-12900H قرار دارد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR5-4800، پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 3080 و دو ترابایت حافظه‌ی SSD-NVMe نسل چهارم که در RAID 0 (آرایه‌ی افزونه از دیسک‌های مستقل) پیکربندی شده است، اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای‌ پورت‌های HDMI 2.1 ،Thunderbolt 4 و USB 3.2 نسل دوم است.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/laptop/382392-acer-predator-helios-300-spatiallabs-edition-announce/



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()