نوشته شده توسط : ساحل

1- قیمت پایین زیرو کلاینت نسبت به کامپیوتر
زیروکلاینت ها به دلیل اینکه فاقد هارد و پردازنده و سایر قطعات جانبی هستند قیمت زیاد بسیار زیر تری نسبت به PC ها دارند

2-مصرف برق ذیل تر زیروکلاینت
زیروکلاینت ها به طور متوسط مصرف برق اقلیت نسبت به PC ها دارند( برق مصرفی در نزدیک 5 وات )

3-عدم خرابی در زیرو کلاینت ها
زیروکلاینت ها به علت اینکه فاقد قطعات جانبی می باشند امکان خرابی در آن ها وجود ندارد

در نتیجه خرج ها برای عیب یابی و تعمیر در بخش شبکه های کامپیوتری سازمان کاهش قابل توجهی پیدا میکند

4-امنیت بالاتر زیروکلاینت به کامپیوتر
امنیت اطلاعات ما در سازمان از مهمترین دغدغه های مدیران می باشد .

زیروکلاینت به این دلیل که فاقد هارد و پورت های ورودی و خروجی می باشد امکان نشر اطلاعات به خارج از سازمان و امکان ویروسی شدن سیستم ها را از بین می برد

5-مدیریت و بازرسی متمرکز بر عملکرد کاربران و مهار از طریق دور
به علت وجود یک سیستم در شبکه (سرور ) مهار بر روی همگی کاربران افزایش می یابد

6-عدم احتیاج به ارتقا
زیروکلاینت ها به انگیزه اینکه که فاقد قطعات جانبی می باشند نیازی به ارتقا یافتن ندارند وبه مرور موعد فقط سرور را باید ارتقا بدهیم در نتیجه هزینه ما در این فرمایش تفریق قابل توجهی می یابد.

مزایای زیرو کلاینت ها

7-کاهش خرج ها در خریدقفل های نرم افزاری

برای استفاده از بسیاری نرم افزارها باید قفل های دشوار افزاری آن نرم اسباب را تعبيه کنیم که معمولا قیمت های بالایی دارند و تنها یک سیستم می تواند از این قفل استفاده کند.

در شبکه های کامپیوتری که از زیروکلاینت و تکنولوژی مجازی سازی دکستاپ استفاده شده این مشکل برطرف شده و ما می توانیم قفل های دشوار افزاری را فقط برای سرور جاسازی کنیم و به تعداد مد نظر کاربر بتواند از نرم ادوات بدون محدودیت بهره‌گیری کند.

8-عدم نیاز به نصب نرم افزار برای تک تک کاربران
نرم افزارهای موردنیاز تنها یک بار بر روی سرور نصب می شوند و همه ی کاربران می توانند متعلق به استفاده کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

کمپانی TSMC در حال آغاز تولید انبوه چیپ‌های جدید ۵ نانومتری است. به گفته منابع آگاه، تولید این تراشه‌ها در ماه آوریل شروع خواهد شد که مطابق برنامه‌های شرکت برای تولید انبوه چیپ‌های ۵ نانومتری در نیمه نخست امسال است.

TSMC چندین سال است که بر روی پروسه ۵ نانومتری کار می‌کند و این دومین موردی است که با استفاده از فناوری ULV (لیتوگرافی فرابنفش) ساخته می‌شود. این فناوری، اولین بار در پروسه ۷ نانومتری که در ساخت جدیدترین چیپست‌های پرچمدار استفاده شده، به کار گرفته شد.

همه ما می‌دانیم که نودهای کوچک‌تر باعث افزایش دانسیته ترانزیستور و کاهش مصرف انرژی می‌گردد. معماری ۵ نانومتری قرار است در ساخت تراشه‌های رایانه‌ها و دستگاه‌های موبایلی استفاده گردد. TSMC گفته است که ظرفیت کارخانه تولید این چیپ، هم‌اکنون کامل است و نمی‌تواند هیچ سفارش بیشتری قبول کند. به گفته تحلیلگران، این خط تولید جدید حدود ۱۰ درصد از درآمدهای شرکت در سال جاری را تشکیل خواهد داد.

تا زمانی که معماری تکامل‌یافته ۷ نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، TSMC سعی خواهد کرد تا عملکرد پروسه ۵ نانومتری را بهبود ببخشد و درنهایت آن را در دسترس مشتریان بیشتری قرار دهد.

منبع:

https://itresan.com/293804/tsmc-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D9%BE%D8%B3%D8%AA%e2%80%8c%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%B5-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صندلی تاشو بخش دار با توجه به داشتن وزنی سخیف و قابل حمل بود و همچنین جاگیری در ماشین می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر و اوقات تفریح شما باشد. صندلی تاشو پارچه ای را می‌توانید در هر فصلی از سنه و در هر جایی که هستید به راحتی باز کرده و از فضای بیرون از خانه لذت ببرید. این صندلی ها به قدری سخیف هستند که لاغر ترین افراد هم می‌توانند از این محصول به راحتی استفاده کنند.صندلی تاشو پلاستیکی مسافرتیحتی زمانی که می‌خواهید به مسجد و یا مراسمی بروید برای کسانی که نمی‌توانند بر روی زمین بنشینند بهترین کادو و یا همراه شماست.

 

صندلی تاشو پلاستیکی مسافرتی

این صندلی ها جایگزین خیلی از مواردی شده اند که امروزه در هر منزلی یا هر مسافرتی قبل از آن کاربرد میشده. برتری این گونه صندلی ها کمجا بودن و قابل حمل بودن آنهاست و فرد می‌تواند آن ها را به راحتی با خویش به خیابان، مسافرت و یا هرجایی که به آنم دربایستن دارد ببرد. این صندلی ها همچنین باعث شده است کسانی که نمی‌توانند مدت زیادی را روی پاد خویش بایستند و مبتلا مرض هایی همچون کمر درد یا پا درد هستند، بتوانند با حمل راحت این صندلی ها در هر مکانی وارد شوند و لذت بیشتری را در حیات تجربه کنند. برای کسانی که توانایی مالی ندارند و نمی‌توانند از محصولات گران و پر خرج کاربرد کنند این بهترین محصول بازار برای آنهاست. این فرآورده در آشپزخانه، اطاق کار، اتاق درس، گرمابه و دستشویی، ایوان و حیاط و پذیرایی منزل شما می‌تواند جای بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ارتقای رایانه شما می‌تواند طیف وسیعی از ارتقای حافظه رم گرفته تا تغیر محفظه کیس و سیستم خنک‌کنندگی را در بر گیرد. بهترین ارتقاها نسبت به سخت‌افزار رایانه شما مشخص می‌شوند. اینکه رایانه شما در حال حاضر از چه سخت‌افزاری بهره برده و همچنین موارد استفاده شما در چه زمینه‌هایی هستند، همگی حائز اهمیت خواهند بود.

در این مقاله قصد داریم تا 5 شیوه ارتقای معمول رایانه‌ها را تشریح کرده و همچنین تأثیرات هرکدام از آن‌ها را تشریح کنیم. برخی از این ارتقاها آسان بوده، درحالی‌که برخی دیگر نیازمند تفکر و برنامه‌ریزی بیشتری هستند. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با یکدیگر این روش‌های ارتقاء را بررسی کنیم.

اضافه کردن یک حافظه SSD

ارتقای رایانه

سختی ارتقاء: آسان

نوع دستگاه: لپ‌تاپ یا دسکتاپ

این روش یکی از راه‌کارهای ابتدایی ارتقای رایانه‌ها بوده که مخصوصا در رایانه‌های قدیمی تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر رایانه شما از یک حافظه SSD بهره نمی‌برد، پس نصب یک حافظه SSD می‌تواند تفاوتی بزرگ را ایجاد کند. واکنش رایانه شما سریع‌تر خواهد بود و همچنین زمان بوت شدن (روشن کردن رایانه و ورود به صفحه دسکتاپ) به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن وضعیت فعلی حافظه‌های فلش، احتمالا حافظه‌های سلولی سه‌سطحی (TLC) نسبت به حافظه‌های سلولی چهارسطحی (QLC) مزیت‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌آورند.

اگر در حال حاضر از یک درایو 2.5 اینچی  SSD مبتنی بر رابط SATA استفاده می‌کنید، قدم بعدی شما می‌تواند ارتقاء به حافظه‌های NVMe M.2 باشد. این مورد نیز واکنش‌ها و زمان بوت رایانه شما را تسریع می‌کند، اما به اندازه ارتقاء نسبت به هارددیسک‌ها تأثیر نخواهد داشت.

در رابطه با حافظه‌های مبتنی بر رابط M.2 باید در نظر داشت که رایانه شما نیازمند یک شکاف مخصوص M.2 PCIe است. اکثر مادربوردهای رایانه‌های دسکتاپی از این شکاف بهره می‌برند، اما این مسئله در لپ‌تاپ‌ها بسیار متفاوت خواهد بود. باید مشخصات رایانه خود را بررسی کرده تا از وجود این شکاف اطمینان حاصل کنید.

حافظه رم بیشتر

ارتقای رایانه

سختی ارتقاء: آسان

نوع دستگاه: لپ‌تاپ یا دسکتاپ

آیا باید حافظه رم خود را ارتقاء دهید یا اینکه این اقدام یک عمل بیهوده است؟ جواب این پرسش تا حد زیادی به شیوه استفاده شما از رایانه شخصیتان بستگی خواهد داشت. اگر از رایانه خود جهت انجام اموری مانند استریم ویدیو، کار با مایکروسافت ورد استفاده کرده و یا اینکه گاهی اوقات به ویرایش تصاویر می‌پردازید، 8 گیگابایت رم برای شما کافی خواهد بود. بازی‌بازان مخصوصا در هنگام اجرای بازی‌های مدرن AAA، معمولا در هنگام استفاده از حافظه رم 16 گیگابایتی تجربه بهتری خواهند داشت.

همچنین باید شیوه کار با رسانه‌ها را نیز در نظر داشت. اگر قصد ویرایش حرفه‌ای ویدیو را دارید، 32 گیگابایت رم می‌تواند ایدئال باشد. عامل مهمی که باید در نظر داشت این است که رایانه شما جهت انجام وظایف خود به مقدار بهینه‌ای از حافظه رم نیازمند است. اگر بیش از این مقدار حافظه رم داشته باشید، آنگاه تفاوت محسوسی را مشاهده نخواهید کرد.

با توجه به این توصیه‌ها شما باید میزان حافظه رم موردنیاز خود را تخمین برنید. اگر حافظه رم شما کافی نیست، می‌توانید مقدار آن را دو برابر کرده و نتیجه را مشاهده کنید. همچنین باید محدودیت‌های مادربورد و پردازنده مرکزی (CPU) خود را نیز در نظر بگیرید. میزان رم پشتیبانی‌شده توسط این دو سخت‌افزار معمولا در حد بالایی قرار دارد. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید یک رم جدید، سرعت آن (به واحد هرتز بیان می‌شود) باید با حافظه‌های رم قدیمی شما یکسان باشد.

هنگامی‌که تصمیم خود را گرفتید، آنگاه نصب یک رم بر روی مادربورد رایانه‌های دسکتاپی به‌ سادگی قرار دادن آن در شکاف مربوطه و سپس روشن کردن کامپیوتر خواهد بود. لپ‌تاپ‌ها کمی پیچیده‌تر بوده و نصب رم اضافی در آن‌ها معمولا نیازمند باز کردن پنل پشتی و حتی گاهی اوقات برداشتن صفحه‌کلید است. باید در نظر داشت که برخی از لپ‌تاپ‌ها اجازه ارتقای رم را به شما نمی‌دهند، زیرا حافظه رم آن‌ها بر روی قسمت PCB مادربورد لحیم شده است.

تعویض کارت گرافیک

ارتقای رایانه

سختی ارتقاء: آسان

نوع دستگاه: رایانه‌های دسکتاپی

اگر به مقدار کافی حافظه رم در اختیار داشته و بازی‌های شما نیز بر روی حافظه SSD اجرا می‌شوند، قدم بعدی افزایش عملکرد رایانه شما می‌تواند ارتقای کارت گرافیک باشد. پیش از تعویض کارت گرافیک، وضوح مانیتور خود را در نظر بگیرید. اگر در وضوح 1080p به بازی می‌پردازید، پس لازم نیست که یک کارت گرافیک مناسب بازی در وضوح 4K را خریداری کنید.

اگر پردازنده مرکزی شما قدیمی است، بهتر است که پیش از ارتقای کارت گرافیک خود، ابتدا آن را ارتقاء دهید. البته می‌توانید با ترکیب یک پردازنده قدیمی با یک کارت گرافیک جدید، بازهم عملکردی بهتر را تجربه کنید. به‌علاوه، اگر پردازنده مرکزی شما نیازمند ارتقاء بوده، بهتر است که رایانه خود را به‌صورت کامل ارتقاء دهید.

هنگامی‌که یک کارت گرافیک جدید را خریداری کردید، کابل منبع تغذیه (در صورت وجود) را از کارت قدیمی جدا کرده و سپس با باز کردن ضامن، کارت گرافیک قدیمی را از جایش خارج کنید. سپس کارت جدید خود را نصب، کابل منبع تغذیه را به آن متصل کرده و سپس هنگامی‌که رایانه خود را روشن کردید، باید درایور کارت گرافیک جدید را نیز نصب کنید. پس از طی این مراحل می‌توانید از سخت‌افزار جدید خود لذت ببرید.

پردازنده مرکزی خود را ارتقاء دهید

ارتقای رایانه

سختی ارتقاء: متوسط

نوع دستگاه: رایانه‌های دسکتاپی

ارتقای پردازنده مرکزی دشوار نیست، اما قطعا از ارتقای حافظه رم یا کارت گرافیک سخت‌تر خواهد بود. پیش از تصمیم به خرید یک پردازنده جدید، بررسی کنید که آیا با مادربورد شما سازگاری دارد یا خیر؟ باید بررسی کنید که آیا سوکت پردازنده مادربورد شما با پردازنده جدید سازگار هست یا خیر؟ سوکت همان فضایی است که از طریق آن، پردازنده مرکزی به مادربورد رایانه شما متصل می‌شود.

مراقب باشید، زیرا تولیدکنندگان پردازنده‌ها (مخصوصا شرکت اینتل) می‌توانند نسخه‌های متفاوتی از یک سوکت یکسان را در اختیار کاربران قرار دهند. به‌عنوان‌مثال: سوکت 1151 شرکت اینتل که از پردازنده‌های سری SkyLake پشتیبانی می‌کند، با پردازنده‌های سری Coffee Lake که آن‌ها نیز از سوکت 1151 بهره می‌برند، سازگار نیست.

در حالت کلی، بهتر است که مادربورد و پردازنده خود را به‌صورت همزمان ارتقاء دهید. شاید گاهی اوقات نیز به دلیل تخفیفات، اقدام منطقی‌تر این باشد که فقط پردازنده خود را ارتقاء دهید. اگر در هنگام ارتقای پردازنده خود، قصد ندارید که مادربورد را نیز ارتقاء دهید، می‌توانید یک پردازنده جدید مجهز به ویژگی‌های بیشتری را خریداری کنید. به‌عنوان‌مثال: کسانی که از مادربوردهای سری AMD X470 استفاده می‌کنند، می‌توانند از پردازنده‌های سری Ryzen 3000 نیز بهره جویند. در هر صورت چنین کاربرانی از شکاف PCIe 4.0 محروم خواهند بود؛ هم پردازنده و هم مادربورد هر دو باید از این فناوری پشتیبانی کنند.

تعویض پردازنده مرکزی با توجه به نوع مادربورد (AMD یا اینتل) متفاوت است. شیوه کلی انجام این کار بدین صورت است که باید خنک‌کننده پردازنده را جدا کرده، ضامن پردازنده را باز کرده، پردازنده قدیمی را برداشته و پردازنده جدید را به جای آن قرار داده، ضامن را بسته و سپس سیستم‌ خنک‌کنندگی را دوباره نصب کنید.

منبع: 

https://itresan.com/293477/5-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت سامسونگ آپدیت اندروید 10 را به همراه رابط کاربری One UI 2.0 برای اسمارت‌فون‌های گلکسی A6 (2018)، گلکسی A7 (2018) و گلکسی A80 منتشر کرد. هم‌چنین، شرکت سامسونگ در ماه جاری میلادی، جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری اندروید را برای دو تلفن گلکسی M40 و گلکسی A70s عرضه کرده بود که هم‌اکنون تعداد تلفن‌های به‌روز شده در این ماه به پنج عدد رسید.

بروزرسانی اندروید 10 برای تلفن گلکسی A7 (2018) با شماره نسخه A750FXXU4CTBC و حجمی در حدود 1.3 گیگابایت منتشر شده است. از قابلیت‌های جدید آپدیت اندروید 10 برای گلکسی A7 (2018) می‌توان به حالت تاریک سراسری سیستم، ژست‌های حرکتی و رابط کاربری جدید اشاره کرد. تمامی این ویژگی‌های به واسطه سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 حاصل شده‌اند.

به علاوه، پچ امنیتی تا 1 مارس 2020 نیز در این آپدیت گنجانده شده است تا سطح امنیت دستگاه افزایش پیدا کند.

به دومین تلفن سامسونگ می‌رسیم؛ جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید با شماره ساخت A600FNXXU5CTB9 به همراه پچ امنیتی مارس 2020 برای کاربران گلکسی A6 (2018) منتشر شد. در حال حاضر هیچ توضیحی در بخش Changelog این آپدیت ذکر نشده است، اما طبق معمول انتظار داریم که تمامی قابلیت‌های اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 برای این تلفن عرضه شوند.

در آن سوی میدان به سراغ عضو جوان‌تری از خانواده تلفن‌های سری سامسونگ گلکسی A رفته‌ایم؛ جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0 و شماره ساخت A805FXXU4BTC3 برای کاربران تلفن گلکسی A80 عرضه شده است. در این آپدیت قابلیت‌هایی مانند حالت تاریک سراسری، ژست‌های حرکتی جدید، رابط کاربری جدید و نرم‌افزار سلامتی Digital Wellbeing اضافه شده‌اند. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که ویژگی فیلمبرداری از صفحه‌نمایش در آپدیت One UI 2.0 (برای این تلفن) وجود نداشته و سامسونگ آن را به تلفن‌های پرچمدار خود محدود کرده است.

پچ امنیتی نسبتا قدیمی ماه فوریه 2020 نیز در کنار این آپدیت در دسترس کاربران تلفن گلکسی A80 قرار گرفته است.

آپدیت اندروید 10 برای تلفن‌ گلکسی A7 (2018) فعلا در هندوستان منتشر شده است. اما آپدیت گلکسی A6 (2018) و گلکسی A80 در اختیار کاربران فرانسوی این تلفن‌ها قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که طی روز‌ها و هفته‌های آتی، گستره جغرافیایی آپدیت‌های مذکور بیشتر شود. کاربران این تلفن‌ها می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات تلفن و انتخاب گزینه نرم‌افزار از انتشار یا عدم انتشار این آپدیت برای هندست‌های خود مطلع شوند.

منبع: 

https://itresan.com/294049/%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-10-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

عبارت سئو (SEO) از کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است و به معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” می‌باشد. سئو به قصد بهبود عملکرد یک وبسایت بر پای بست، استاندارد های موتورهای جستجو است. هنگامی که یک وبسایت با استاندارد های موتور های جستجو منسجم باشد، آن وبسایت در صدر جستجو ها پیمان خواهد گرفت و این به معنی افزایش بازدید سایت است. فاکتور های مختلفی از دسته به کارگیری لینک ها، تصاویر مرتبط، واژه ها کلیدی پسندیده و… در سئوی یک وبسایت نشان گذار هستند.

به طور کلی می‌توان گفت سئو به گردآور تکاپو هایی گفته می‌شود که ما انجام می‌دهیم تا وبسایت خویش را در صدر نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنیم. علاوه بر این از آنجایی که سیاست های گوگل با خواسته های کاربران اینترنت همسو شده است، می‌توانیم بگوییم که چیدمان متن ها، فونت، نما سایت و قدرت متن های یک سایت نیز در سئوی آن تاثیر گذار است.

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی محتوای باره احتیاج خود را از راه موتور های جستجو پیدا می‌کنند. در این بین گوگل از اهمیت بسیار فوقانی برخوردار است چرا که اکثر کاربران اینترنتی در ایران از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. با به کارگیری تکنیک های سئو، یک شرکت می‌تواند محصولات و محتوای خویش را به کاربران زیادی نمایش دهد که این به معنی تبلیغ از راه سئو می‌باشد. به کارگیری این گونه تبلیغ زیاد مفید است زیرا هزینه های تبلیغاتی یک کمپانی را لغایت اندازه زیادی کاهش می‌دهد. وانگهی با توجه به اینکه اکثر انسان ها از اینترنت به عنوان یک منبع مهم و قابل اعتماد استفاده می‌کنند، تبلیغات از طریق سئو و موتور های جستجو مایه بازدید اغلب نسبت به سایر طریق های تبلیغاتی می‌شود. تجربه نشانه دیتا که جذب بازدید کننده از طریق گوگل باعث موفقیت تضیمن شده یک شرکت می‌شود.

هدف سئو چیست
هدف سئو کمک به وبسایت ها برای بدست آوردن جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو است. هنگامی که یک وبسایت بتواند در صفحه اول جستجوهای گوگل قرار بگیر بخت اکثریت برای دیده شدن خواهد داشت و این طور بازدید کنندگان افزایش خواهند یافت. هرچه بازدید یک وبسایت بیشتر باشد، محصولات آن سایت اغلب دیده خواهند شد و درنتیجه فروش محصولات افزایش خواهد یافت و این به معنی هوده آوری بیشتر است. بعد به طور کلی می‌توان گفت که هدف اصلی سئو ارتقاع سطح یک کمپانی است. لازم به بیان است که کمپانی حتما نباید محصولاتی را به فروش برساند تا به درآمد برسد، بلکه بعضی از کمپانی ها از طریق فرآوری محتوای علمی و آموزشی نیز به درآمد می‌رسند.

تمام وبسایت ها متعاقب رسیدن به صدر نتایج گوگل هستند. این سوژه از این جهت اهمیت دارد که تقریبا 60 درصد کاربران اینترنت روی سه نتیجه اول جستجو های گوگل کلیک می‌کنند. حدود 37 درصد از این افراد روی نتیجه نخست جستجوی گوگل کلیک می‌کنند. همانطور که پیداست وبسایتی که بتواند به جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل برسد می‌تواند بازدید اکثریت داشته باشد و این یعنی رشد اغلب و درآمد بیشتر. اهمیت سئوی یک وبسایت در اینجا نمودار می‌شود.

معیار های گوگل برای افزایش رتبه وبسایت
گوگل از حدود 200 گونه الگوریتم برای امتیاز دهی به وبسایت ها استفاده می‌کند. به عنوان نمونه گرد از الگوریتم های مترقی گوگل، RankBrain است که با به کارگیری آن رفتار کاربران سنجیده می‌شود و بر پای بست، آن سایت ها رتبه بندی می‌شوند. بر اساس این الگوریتم هنگامی که یک وبسایت در صدر جستجو های گوگل باشد ولی هیچ کاربری روی آن کلیک نکند یا شمار کمی از کاربران روی آن وبسایت کلیک کنند، گوگل امتیاز آن سایت را تفریق می‌دهد و در عوض امتیاز سایت های سایر که کاربر روی آنها کلیک میکند را افزایش می‌دهد.

یکی سایر از الگوریتم های گوگل برای امتیاز دهی، Dewell Time است. Dwell Time به مدت موعد حضور یک بازدید کننده در یک وبسایت لغایت جستجوی مجدد او در گوگل اشاره دارد. این یعنی هنگامی که یک بازدید کننده روی یکتا از نتایج گوگل کلیک میکند، گوگل مدت زمانی که آن بازدید کننده در سایت سپری می‌کند را اندازه میگیرد. چنانچه کاربر چند ثانیه بعد از اینکه به سایت وارد شد، از سایت خارج شود، گوگل متوجه خواهد شد که این سایت مناسب با خواسته کاربر نبوده است. درصورتی که این کار بدست کاربران دیگر نیز سپریدن شود، گوگل رتبه آن وبسایت را تفریق میدهد. ولی هنگامی که یک بازدید کننده وارد یک وبسایت شود و مدت زمان زیادی را در آن بگذارند، گوگل آن وبسایت را پسندیده می‌پندارد و امتیاز آن را افزایش میدهد.

مراحل بهینه سازی یک وبسایت
برای اینکه یک وبسایت از نظر موتورهای جستجو بهینه شده باشد باید سه عامل مهم را رعایت کند. این سه عامل باعث ترقی سایت شده و سایت شما را جزو نتایج اولیه گوگل پیمان می‌دهد. اولین فاکتور، بهینه سازی تکنیکال است و دو فاکتور دیگر سئوی تو صفحه ای و برون صفحه ای هستند که هر کدام را در ذیل روشنگری دیتا ایم. همه ی این کار و جنبش ها برای بالا بردن امتیاز سایت و درنتیجه دیده شدن در نتایج اولیه گوگل است. ما می‌توانیم امتیاز وبسایت خود را به دو طریق کلاه سفید و کلاه سیاه افزایش دهیم. هر کدام از دو عبارت یاد شده را در پایین توضیح داده ایم.

سئو تکنیکال
استاندارد سازی کدنویسی، رعایت اصول سئو در طراحی وبسایت و وانگهی Responsive کردن وبسایت از دسته موارد سئوی تکنیکال است. برای اینکه بتوانیم کاربران را به سمت سایت خود جذب نماییم باید پیش درآمد یک سایت زیاد نیرومند با طراحی بسیار زیبا داشته باشیم. در ضمن سایت باید دارای طراحی مشخص باشد الی هنگامی که یک کاربر وارد سایت می‌شود سردرگم نباشد. به طور نمونه استفاده از آنگونه بندی های مناسب، یکی از روش های سئوی تکنیکال است.

سئو تو صفحه چیست؟
سئوی درون صفحه ای یا On Page SEO به مجموعه کار و جنبش هایی گفته می‌شود که در عناصر داخلی یک صفحه وب انجام می‌دهیم تا آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. از این کار و جنبش ها می‌توان به امنیت، دردسترس بودن، سرعت لود شدن، محتوای سئو شده و… اشاره کرد. شما می‌توانید مهار کامل On Page SEO را به دست بگیرید چرا که شما می‌توانید هر نوع تغییری را در متن، تصاویر، تگ ها و سایر عناصر سایتتان ایجاد کنید. تمام تغییراتی که در محتوای داخل سایت خویش ایجاد می‌نمایید، روی رتبه سایت شما نشانه گذار است. طریق های On Page SEO زیاد مهم هستند و باید به دقت رسیدگی شوند.

سئو برون صفحه چیست؟

سئو ( seo ) چیست؟ چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟


بر خلاف سئوی تو صفحه ای که شما مهار کاملی بر آن داشتید، روش بهینه سازی برون صفحه ای یا Off Page SEO به تمام پیشروی کردن هایی که خارج از وبسایت شما سپریدن می‌شود، اشاره دارد. بهینه سازی برون صفحه ای در درجه اول روی شمار پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت های سایر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز است و بعد از آن هر اقدامی که بیرون از وبسایت سپریدن می‌شود لغایت امتیاز آن بالاتر برود اشاره می‌کند. به عنوان نمونه هنگامیکه شما در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام، لینک سایت خویش را قرار می‌دهید، به راستی شما در حال بهینه سازی خارج از صفحه ای هستید. Off Page SEO کارایی بسیار مثبتی بر روی امتیاز وبسایت ها دارد.

سئوی کلاه سیاه
این عبارت به تکنیک هایی اشاره دارد که با به کارگیری آنها می‌توان الگوریتم های موتورهای جستجو را به هدف افزایش رتبه، فریب داد. با استفاده از این تکنیک ها یک وبسایت در مدت سررسید بسیار کوتاهی به امتیاز فوقانی دست میابد اما این افزایش رتبه به بها نقض قوانین موتورهای جستجو است. این انحاء غیر اخلاقی محسوب می‌شوند و در صورتی که این نقض قانون توسط موتور های جستجو تشخیص دیتا شود، وبسایت متخلف جریمه خواهد شد و در برخی موارد مایه حذف دائمی آن سایت خواهد شد.

سئوی کلاه سفید
از نظر فنی این گونه از بهینه سازی به گردآور ای از تکنیک ها و طریق هایی که از قوانین موتور های جستجو پیروی می‌کنند اشاره دارد. در این طریق سئوکار با استفاده از تکنیک هایی که خود موتور های جستجو رهنمود داده است عمل می‌کند لغایت امتیاز وبسایت خود را بالاتر ببرد. در این طریق هیچ عملی خلاف قوانین موتور های جستجو صورت نمی‌پذیرد. در این طریق شدنی است افزایش رتبه یک سایت موعد بر باشد ولی از نظر گوگل یک پیشه لایق و اخلاقی به حساب می‌آید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اخیرا تصویر جدیدی از ملکه بریتانیا در فضای اینترنت منتشر شده است. این تصویر برای شرکت‌های تولیدکننده دستکش بسیار جالب‌‌توجه به‌نظر می‌رسد؛ چرا که ملکه برای نخستین بار پس از دهه 50 اقدام به پوشیدن دستکش نموده است. روز سه‌شنبه وی در جریان مراسمی در کاخ باکینگهام با پوشیدن یک جفت دستکش کلاسیک آستین‌دار کرمی رنگ با شرکت‌کنندگان افتخاری حاضر در مراسم نظیر Harry Billinge؛ جانباز روز D-day و Wendy Craig؛ هنرپیشه معروف دست داد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تصمیم ملکه پس از اطلاع‌رسانی به وی پیرامون شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است یا خیر؛ اما ملکه در جریان دیدار روز چهارشنبه با مخاطبان خود دستکش نپوشیده بود. این در حالیست که هشدارهای مطرح شده از علائم شدیدتر بیماری COVID-19 در سالمندان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تر یا هنگام قرارگیری طولانی در معرض ویروس کرونا حکایت دارند. ملکه در ماه آوریل 94 ساله می‌شود. لذا همان‌طور که جو لیتل در شبکه اسکای نیوز اعلام کرد؛ چنین رویکرد محتاطانه‌ای کاملا منطقی است.

اما آیا پوشیدن دستکش واقعا در پیشگیری از ابتلا به بیماری موثر است؟ پاسخ لیندسی برادبنت؛ ویروس‌شناس دانشگاه Queen شهر بلفاست به این پرسش منفی است. وی می‌گوید: “چنان‌چه می‌خواهید با دستکش خود سطوح آلوده را لمس نموده و سپس صورت خود را لمس کنید؛ در این‌صورت بهتر است اصلا دستکش نپوشید. استفاده از دستکش صرفا در صورت تعویض منظم و شستشو یا ضدعفونی کردن آن‌ها همانند الگوی توصیه شده برای دست‌ها مفید خواهند بود. در غیر این‌صورت دستکش همانند پوست دوم بدن عمل می‌کند.”

حتی دستکش‌های نیتریلی مورد استفاده در آزمایشگا‌ه‌ها که با کمک اسپری الکل یا ژل دست قابل ضدعفونی کردن هستند نیز بایستی به‌طور منظم تعویض شوند. بدیهی است که مردم نبایستی در مکان‌های عمومی نسبت به پوشیدن این دستکش‌ها اقدام نمایند. سالی بلومفیلد؛ پروفسور دانشگاه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن معتقد است که همه چیز به برداشت ما از مفهوم آلودگی مربوط می‌شود. اگرچه شیوه شیوع بیماری کووید 19 هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است؛ اما ویروسهای مشابه از طریق ذرات سرفه و عطسه منتقل می‌شوند. این ویروس‌ها می‌توانند از طریق چشم، گوش، بینی یا زخم‌های باز وارد بدن شده و فرد را آلوده کنند. به بیان خلاصه افراد بایستی از لمس کردن صورت خود با انگشتان آلوده تا حد امکان اجتناب نمایند.

دکتر بلومفیلد با مشاهده تصویر ملکه، دستکش‌های وی و اقدام او برای دست دادن با مهمانان تعجب کرد. دست دادن نوعی ژست اجتماعی کاملا معنادار است و به همین دلیل ملکه تصمیم گرفت تا با اشخاصی نظیر Billinge؛ جانباز نبرد نورماندی دست دهد. سابقه دست دادن به قرون وسطی باز می‌گردد. در آن زمان افراد برای نشان دادن عدم حمل سلاح با یکدیگر دست می‌دادند. اما زمانی‌که دست‌های شما به منزله یک سلاح باشند؛ چطور رفتار می‌کنید؟ دکتر بلومفیلد و سایر متصدیان بهداشت با صراحت اعلام می‌کنند که دست‌های خود را بشویید و در صورت عدم امکان این‌کار تا حد ممکن از لمس کردن صورت خود پرهیز نمایید.

منبع: 

https://itresan.com/293720/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%be%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d9%87/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گوشی هواوی نوا 5T را بایستی یکی از بهترین محصولات هواوی در سری پر طرفدار نوا دانست که چندی پیش به‌صورت رسمی معرفی و عرضه شد. این گوشی خوش استایل که مجهز به امکانات رنگارنگ و سخت‌افزار قدرتمندی است، مزایای بسیار زیادی دارد که خریدار را به سمت خودش متمایل می‌کند.

حال در تصویر زیر که به‌صورت اختصاصی و در قالب یک اینفوگرافیک تهیه کرده‌ایم، توانایی‌های اصلی نوا 5T به نمایش گذاشته شده است، شما می‌توانید با کلیک بر روی عکس زیر آن را بزرگ‌تر کرده و به‌صورت دقیق و کامل با بخش‌های اصلی دستگاه آشنا شوید.

منبع: 

https://itresan.com/293751/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%a7-5t-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%a8/

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مراحل بهینه سازی وب سایت :

Keyword
تولید محتوا
لینک بیلدینگ
برندینگ
هر چه سایت تخصصی تر از دید گوگل بهتر و مناسب تر

بدان معناست که شما باید در سایت تخصصی خود کل جوره مطالب پیوسته در دامنه ی کاری خویش را داشته باشید و

درباره ی آن بتوانید محتوای سودمند فرآوری کنید ، حال چه این مطالب سرچ شوند چه سرچ نشوند.

حتی اگر در بسیاری مواقع مطالب شما سرچ نشد نگرا ن نباشید زیرا گوگل ارزش شغل شما را نادیده نمی گیرد و برای

شما امتیاز در عقیده می گیرد.

گوگل چگونه شغل می کند :
در ابتدا به سایت ما سر میزند.
پس از انتشار برگه های خویش در اینترنت گوگل فیش های شما را پیدا می کند و آن ها را آنالیز می کند.

تمام لینک های سایت ما را مفتوح میکند.
کلمه-کلیدی-Keyword02
دقیقا همانند فردی مجنون که به سایت ما رجوع کرده است و همگی لینک های مارا مفتوح کرده است سپس به تمامی

صفحات باز شده می رود و همگی دکمه ها و لینک های موجود در صفحات را مفتوح می کند و ازین شیوه متوجه می شود که

این لینک ها با چه صفحاتی در وابستگی هستند.

تمامی اطلاعات دریافت شده را در دیتابیس خود ذخیره می کند.
در نظر داشته باشید که همگی مراحل فوق بدست ربات های اسمارت گوگل با سرعت بی نظیری انجام می شود.

مطالب را در دسته بندی های خویش قرار می دهد.
پس در نظر داشته باشد که حوزهی کاری و مطالب مرتبط با آن بسیار مهم است. مثلا اگر شما در گستره ی سئو سایت ،

بهینه سازی سایت ، طراحی سایت شغل می کنید. گوگل سایت شما را در گویه ی IT پیمان می دهد. پس اگر شما در

سایتتان مطالب آشپزی که پیوسته با موضوعیت سایت شما را ندارد. پیمان دهید به نوعی می تاب گفت که فاتحه سایت

خود را بخوانید.

ربات های گوگل هر چند وقت یکبار به سایت شما رجوع می کنند و سایت را آنالیز می کنند و اگر مطالب جدیدی داشته

باشید در بخش بندی های خویش قرار می دهند.

براساس لینک ها به سایت مورد نظر امتیازو رتبه میدهد.
براساس لینک های داخلی ، بیگانه ، نوفالو ، فالو به سایت شما رتبه و امتیاز می دهد. طبق الگوریتم خودش سایت

شما را در نتایج جستجوی گوگل پیمان می دهد.

کلمه کلیدی Keyword یا عبارت کلیدی:
توجه داشته باشید فردی می خواهد موبایل بخرد به عقیده شما آیا سرچ می کند موبایل ؟ 100% خیر اما به طور مثال سرچ

می کند آیفون 7 ، 64 گیگ

پس پروا داشته باشید کلمه کلیدی با عبارت کلیدی متفاوت است. حال با توجه به اهمیت این موضوع در عقیده داشته

باشید که با پروا به موضوعیت کاری خویش چند عبارت کلیدی مناسب را یادداشت کنید.

ویژگی های یک عبارت کلیدی دلخواه :
بالاترین جستجو را داشته باشد.
با استفاده از ابزارهای لازم که برایتان به طور کامل روشنگری دیتا می شود این مهم را سپریدن دهید. نمونه : Google trend

رقابت بسیار بر راز آن نباشد.
پس متناسب با احتیاج خود عبارات صحیح انتخاب کنید مثلا سئو و تعلیم سئو ، سئو خویش به انفرادی واژه فوق العاده

سختی است ولی به طور فرض تعلیم رایگان سئو راحت تر است.

پولساز و ارزشمند باشد.
توجه داشته باشید که یک سری از عبارات برای ما یوزر می آورد و یک سری از عبارات برای ما مشتری می آورد که ما به

دنبال مشتری هستیم نه یوزر (مگر اینکه سایت خبری خاصی داشته باشید.)

برای عبارات کلیدی خود محتوا داشته باشید.
منظور این است که توانایی ساخت ، فرآوری درونمایه لازم برای عبارات کلیدی خود را داشته باشید. تعلیم های متنوع ،

بلاگ ، ویدئو و… که به فرآوری دانش بیانجامد را بر اساس اصول انجام دهید.

میزان رقابتی بودن یک کلید واژه Keywords:
ابزار های زیادی برای توسط آوردن این اطلاعات هستی دارد. مانند :ahref – Semrush و افزار های سایر که میزان سختی

عبارات (Keyword Difficulty) مثلا اگر روی 22 باشد میزان سختی آن زیر است و کار برای شما راحت تر است ولی اگر

روی 80 به بالا بود میزان سختی آن بالا است و شغل شما دشوار تر است.

کلمه-کلیدی-Keyword01
یک سری از عبارات هستند که از نخست در ناحیه راهبرد اقیانوس قرمز هستند و رقابت بر روی آن ها زیاد سخت است.

مانند طراحی سایت ، سئو سایت ، بهینه سازی سایت

مثلا در حوزه ی دوربین مدار بسته کار و جنبش داریم حال که در عقیده داریم که نصب دوربین مدار بسته رقابتی هست یا خیر ؟

5 رقیب اصلی خود در این گستره را شناسایی می کنیم.
در سایت های آن ها سرچ می نماییم که از نصب دوربین های مدار بسته چندبار بهره‌گیری کرده اند. آیا زیاد بهره‌گیری کرده اند ؟ آیا برای آن تولید محتوا کرده اند یا خیر ؟

کلماتی که برای شما کاربر هدفمند می آورند :
قیمت
خرید
جدید
نصب
آموزش
روش
تکنیک
آسان
فروشگاه
97 – 2018
چگونه
و…
LSI چیست؟ (Latent Semantic Indexing)

این دقیقا همان Search related های گوگل است یعنی سرچ های پیوسته با عبارت ما

کلمه-کلیدی-Keyword03

کلمه کلیدی ( keyword) چیست؟


ابزار های رسیدگی عبارات کلیدی پسندیده :
Google Keyword Planner
Keyword Revealer
Google Trends
Keyword Tool
واژه یاب : با پروا به فارسی بودن دست موزه می توانید به راحتی مترادف واژه ها را بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروز شارپ با رونمایی از کاغذ IGZO LCD با صفحه نمایش OLED که از فناوری جدید و مدرن ایندیم گالیم زیک اکسید  (Indium Gallium Zinc Oxide) که با نام اختصاری IGZO شناخته می شود، دریچه تازه‌ای از فناوری را به روی علاقه‌مندانش گشود. در این تکنولوژی ترانزیستورهای کوچکی استفاده شده‌اند که عمل آن‌ها بالا بردن شفافیت هر پیکسل است. این فناوری می‌تواند به راحتی با صفحه نمایش OLED ارتباط برقرار کند. همچنین برای کاهش انژری مصرفی صفحه نمایش از فناوری UV2A*3 استفاده شده است.

اولین نمونه‌های که قرار است تولید شوند دارای صفحه نمایش LCD هستند و در اندازه‌های ۴/۹ و ۶/۱ اینچی تولید خواهند شد و نخستین نمونه‌هایی که دارای صفحه نمایش Organic EL هستند دو صفحه نمایش قابل انعطاف بوده که یکی ۳/۴ اینچ و دیگری ۱۳/۵ اینچ اندازه دارند که محصول دوم دارای وضوح تصویر فوق‌العاده ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل می‌باشد و از پنل QFHD استفاده می‌کند که الگوی رنگ آن نیز RGB است.

منبع: 

https://itresan.com/624/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%ba%d8%b0%db%8c-igzo-lcd-%d8%a8%d8%a7-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-oled/



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شاید کمتر کسی بداند که شرکت ال‌جی در حوزه تولید لپ‌تاپ هم فعالیت دارد؛ حال اگر نمی‌دانستید این شرکت کره‌ای رایانه قابل حمل هم می‌سازد، بد نیست بدانید که ال‌جی اولترابوک (نوت‌بوک‌های فوق سبک و باریک) هم تولید می‌کند.

X Note Z350 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت با نمایشگر 13.3 اینچی است که بدنه‌اش از رنگ نقره‌ای با کلیدهای چیکلت مشکی و LCD براق ساخته شده است. همچنین درون این اولترابوک از پردازنده نسل سوم Corei5 و در مدلی دیگر i7 کمک گرفته شده است. هنوز جزییاتی در مورد باتری، قیمت و موارد مهم دیگر این دستگاه منتشر نشده است. همچنین حافظه این محصول از نوع SSD بوده و جالب است بدانید که از ماژول درونی نمایشگر بی‌سیم اینتل (Wi-Di) همچون نمایشگرهای ساخت ال‌جی نیز بهره گرفته شده که بدون نیاز به کابل و سیم تصاویر تا 1080p را به نمایشگرهای جانبی منتقل می‌کند.

منبع: 

https://itresan.com/666/lg-%d9%84%d9%be%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%be%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-13-3-%d8%a7%db%8c%d9%86%da%86%db%8c-%d9%85%d8%af%d9%84-x-note-z350-%d8%b1%d8%a7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با رشد سریع ارتباطات مخابراتی در چند دهه گذشته، اکنون می نا افراد را به طور پیوسته در پیوستگی با یکدیگر قرار دارند. تلفن همراه، اینترنت و تماس های صوتی و بسیاری از ابزارها از آنگونه عوامل نشان گذار در بازاریابی تلفنی هستند.
تغییرات انقلابی در ارتباطات مخابراتی نه تنها ارتباطات را تقویت می کند، بلکه مایه گسترش ارتباطات در برنامه های بازاریابی و فروش می گردند. به موازات این رشد، ارتباطات سوداگری و بازرگانی در تعامل با مصرف کنندگان و به هدف بازاریابی و فروش مستقیم از طریق رسانه های جمعی ظاهر شدند. دقت به نکات و تکنیکهای موفقیت آمیز در بازاریابی تلفنی به رشد سوداگری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

تعرف بازاریابی تلفنی و پهنه آن
خدمات بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ Telemarketing) با نام های مختلف در کشورهای مختلف شناخته شده است. بازاریابی تلفنی به عنوان فروش تلفنی در انگلستان نامیده می شود.
یک بازاریاب تلفنی / تله مارکِتر مسئولیت اصلی فروش محصولات یا خدمات را بر دوش دارد. آنها می توانند در یک مرکز تماس، یک دفتر خصوصی یا حتی در یک منزل پیشه کنند.

نکات بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی Telemarketing ممکن است یک مسیر مقرون به صرفه برای رسیدن به مشتریان خفته باشد. زیرا هیچ ماموریت کاری و خرج های سربار دیگری هستی ندارد و همیشه یک پایگاه داده برای این شغل وجود دارد. با این حال، کوشش کمی برای فهم استراتژی ها و نیازهای مصرف کننده در ارائه پاسخ درست به بازار در تکنیکهای بازاریابی تلفنی وجود دارد.

آیا بازاریابی تلفنی برای محصولات شرکت ضروری است؟
اولین گام در پروسه بازاریابی تلفنی این است که باید یک تیم فروش تلفنی برای شرکت بر پای بست، پهنه صنایع و محصولاتی که بدست کمپانی به فروش می رسد، هستی داشته باشد. برای مثال محصولات فنی ممکن است نیازمند ارائه رو در رو باشند. یا حتی ممکن است قبل از تصمیم گیری خرید، آنها را در یک فروشگاه یا اشکال فروشی نمایش دهید. محصولات مالی، خدمات تلفن همراه، بیمه و خدمات وام، حمایت تکنولوژی در باره صنعت تکنولوژی اطلاعات، تمامی محصولات منحصر به فردی هستند که در بازاریابی تلفنی در ارائه و فروش این محصولات بسیار موثر باشد.
آموزش کارمند در بازاریابی تلفنی
اگر کمپانی تصمیم به پیشبرد تکنیکهای بازاریابی تلفنی داشته باشد، نخستین گام استخدام افراد خلاق و ایجاد یک تیم تماس تلفنی است. وظیفه این تیم برقراری تماس با مشتریان موجود است. ولی اعضای این تیم چه تعلیم ها و مهارتهایی نیاز دارند :

آنها باید در معرفی پسندیده فرآورده تعلیم ببینند،
در خوشرویی و اعتماد به نفس مهارت داشته باشند،
آگاهی کامل در مورد کمپانی و پیشینه آن داشته باشند،
اطلاع از اهداف بازاریابی و فروش محصولاتی که به فروش می رسانند ،
و وانگهی فهم عمیق از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت داشته باشند.
بازاریابان تلفنی باید آگاهی کامل از روند فروش از ابتدا تا انتهای پروسه را داشته باشد. این پروسه شامل تهیه و ارسال صورتحساب، حمل و نقل، شیوه پرداخت ، پشتیبانی از مشتری و روش های تعقیب غیر از شرایط گارانتی برای محصول یا خدمات است.
بازاریاب تلفنی باید مهارت های ارتباطی قوی در تعامل با مشتری داشته باشند. آنها باید با نیرو گفتگو کنند ولی نباید جملات خود را با واژگان غیر شفاف ذکر کنند. بازاریاب تلفنی باید دارای خودباوری باشند و از فروش فرآورده به مصرف کننده هراسی نداشته باشند.

نظارت بر تماس ها و رسیدگی بازخوردها
بازاریابی تلفنی بایستی به چهره پیوسته و آگاهانه مورد تحلیل و رسیدگی قرار گیرند. یگانه مهم ترین نقاط ضعف تیم های بازاریابی و فروش در بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی عدم پی گیری تماس ها است. بسیاری از بازاریابان تلفنی بدون برنامه روزانه و بی هیچ نگرشی بسیاری از تماس ها را فراموش می کنند.
مدیران بازاریابی موظف اند با رسیدگی روند کاری روزانه و هفتگی اعضا تیم بازاریابی تلفنی این نقاط ضعف را پوشش دهند. اما نبایستی در هنگام این رسیدگی ها دیگر سعی های اعضای تیم نادیده گرفته شوند.

نکته :قبل از جنبش به سمت یک قرارداد فروش بسیار مهم است که با مشتری ارتباط درست و چیره دست استوار کنید. ایجاد یک روابطه نیرومند پرتو می دهد که کمپانی علاقه مند به تعامل بلند مدت با مشتریان است.

پیگیری تماسها در بازاریابی تلفنی
هنگامی که یک مشتری با شما تماس می گیرد، اغلب تصمیم به خرید نمی گیرد، بلکه به دنبال شفافیت اغلب است و بعد از آن می تواند تصمیم بگیرد. در کل موارد، باید پیگیری تماس انجام شود و توضیحات بیشتر مربوط به فرآورده برای مشتری ارائه گردد.
اگر مشتری روز خاصی را مشخص کرده باشد، مدیران باید به آن برنامه پروا ویژه داشته باشند و در غیر متعلق به زمان مشخص شده برای مشتری مزاحمت ایجاد نکنند. تماس های پیگیری همچنین می تواند یک گام جلوتر روند، یک تعامل مستقیم با مشتری توسط یک مدیر بازاریابی یا فروش نیز قابل دستیابی است. نکته بسیار مهم در بازاریابی تلفنی یادداشت دقیق گفتگوها و مذاکرات است. ثبت دقیق رویدادها در بازاریابی تلفنی باعث می گردد تا بازاریابان به راحتی به هدفگذاری مشخص شده دست یابند.

سرمایه گذاری در سیستم مدیرت بستگی با مشتری CRM
مدیریت پیوستگی با مشتری در حال حاضر بخشی انفصال ناپذیر از روند فروش و پخش در هر کمپانی است و بر بنیاد رشد کسب و کار، کمپانی ها دربایستن به سرمایه گذاری در نرم انگیزه ها مدیریت پیوستگی با مشتری (CRM) دارند. مسیر حل CRM کمپانی ها را قادر می سازد لغایت یک پایگاه داده کامل از مصرف کننده، مشابه عادت های خرید وی، اطلاعاتی در مورد روندهای کاری ایشان، درآمد سالانه، اطلاعات تماس مثل ایمیل و شماره های تماس مشتریان در دسترس باشد. راه حل CRM بهترین گذرگاه حل و پر بازده ترین افزار در بازاریابی تلفنی است.

نکته:ارائه دهنده خدمات CRM باید قادر به ارائه پشتیبانی فنی و نرم افزاری برای رفع نیازهای کمپانی در اثناء رشد بیشتر سوداگری باشد. به یاد داشته باشید که یک سیستم مدیریت روابط با مشتری CRM همواره بایستی به روز و حائز امکانات جدیدتر باشد. روند رشد سیستم CRM بایستی بر پای بست، ترقی های تکنولوژیک باشد.

باور به ریشه-بن-بیخ 10:10:80
مشتریان از انواع مختلف هستند و بازاریابان تلفنی ممکن با پاسخی سرد یا عدم پاسخ از جانب آنها روبرو شوند. بهتر است به اصل 10:10:80 توجه داشته باشید. نزدیک 10 درصد از مشتریان به همه تماس ها پاسخ می گویند و 10 درصد دیگر به بسیاری از تماس ها “نه” می گویند.
80٪ از مشتریان به فرآیند بازاریابی و فروش وارد می شوند. این فرمایش روشنگری می دهد که چرا برخی از بازاریابان تلفنی در مقایسه با سایرین در افزایش سود کسب و کار موفق هستند. در بازاریابی تلفنی ، بازاریابان حرفه ای به این 80% ها توجه گزیده تر دارند. بازاریابان تلفنی چیره دست برنامه ریزی ویژه برای این مشتریان داشته و همواره به پیگیری تماس با این افراد می پردازند.

بازاریابان تلفنی نبایستی بیش از مرز شغل کنند.
درست است که بازاریابی تلفنی یک مرکز هزینه زا برای هر شرکتی است ولی بازاریابی تلفنی به همکاری بهتر مشتری، آگاهی بهتر در مورد کمپانی و محصولات در میانی مصرف کنندگان و ایجاد بازخورد مناسب از آنها می شود.
همچنین روش احسان برای آگاهی مشتریان موجود در مورد راه اندازی محصولات یا خدمات جدید است. زیاد مهم است که بازاریابان تلفنی با مشتریان در یک لحظه مشخص و با صدایی مثبت و با خودباوری پیوستگی استوار کنند . وقتی یک بازاریاب تلفنی بیش از بی گمان شغل شدنی است به طور موثری قدرت تاثیری گذاری وی در متقاعد کردن مشتری کاهش می یابد. آنها باید موعد کافی برای تسکین و یا استراحت داشته باشند .

اجتناب از تحریک و ناراحتی مشتریان
بازاریابی تلفنی شغلی زیاد دلنازک است. هر گونه برپایی نارضایتی در مشتریان مایه از دست رفتن فرصت سودآوری شرکت می گردد. بر خلاف ویزیت حضوری در بازاریابی تلفنی معمولاً امکان جبران خطا زیاد مشکل تر است. دلیل این امر آن است در بازاریابی تلفنی اصولاً امکان فراهم نمودن یک ملاقات حضوری برای برطرف نمودن اشتباه کمتر قبل می آید. در ضمن بازاریاب تلفنی نبایستی با تلفن های بیش از حد مشتری را آشفته نماید.

تنظیم اهداف در بازاریابی تلفنی مهم است.

تکنیک های فروش تلفنی


Telemarketing یک مرکز خرج است، ولی می تواند با تبدیل فروش یا بهبود خوشنودی مشتری در باره مشتریان موجود فرصت سودآوری برپایی نماید. فلذا تعیین اهداف مهم است. نداشتن یک راهبرد موثر و عدم به کارگیری بازاریابان تلفنی حرفه ای برای هر کسب و کاری نوعی خودکشی است.
بایستی اهداف سه ماهه برای بازاریابان تلفنی وجود داشته باشد و انگیزه اکثریت برای بهبود پیشه ایشان فراهم گردد. محاسبه دستمزد بازاریاب تلفنی باید متناسب با تعداد تماس های باره احتیاج برای بستن فروش باشد. برپایی یک برنامه حقوق و اجرت چیره دست در بازاریابی تلفنی می تواند در رشد کسب و کار زیاد موثر باشد.
رفرنس:مارکتینگ ایران تلنت



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروز کمپانی اچ‌پی سه تبلت اندرویدی جدید خود را در سایز‌های متفاوت معرفی کرد. همراه ما باشید تا با آن‌ها آشنا شویم.

hp-tablet

اولین محصول Pro Slate 12 است که یک صفحه نمایش 12.3اینچی با وضوح تصویر 1600 در 1200 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 163ppi را ارایه می‌دهد و نسبت تصویر 4:3 را دارد. یک پردازنده اسنپ‌دراگون 800 با چهار هسته نیز وظیفه پردازش‌های این محصول را بر عهده گرفته است. از سایر مشخصات تبلت 12.3 اینچی اچ‌پی می‌توان به دو اسپیکر در بخش جلویی، محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 و قلم Duet Pen اشاره کرد.

Duet-Pen

این قلم کمی متفاوت‌تر از قلم‌های موجود بر روی تبلت‌هاست؛ زیرا با کمک این قلم کاربر می‌تواند هم بر روی صفحه نمایش و هم بر روی کاغذ موجود در کاور تبلت که Folio case نامیده می‌شود طرح‌های خود را بکشد و دستگاه با کمک میکروفون، یک نوع صدای بسیار بلند را دریافت می‌کند (گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست) و از این طریق اطلاعات موجود بر روی کاغذ به تبلت منتقل می‌شوند.

hp-tablet-2

محصول دیگری که امروز اچ‌پی معرفی کرده است Pro Slate 8 نام دارد که در صفحه نمایش 7.9 اینچی آن تصاویر با وضوح 1536 در 2048 پیکسل با تراکم 324ppi نمایش داده می‌شوند و از پردازنده اسنپ‌دراگون 800 به همراه 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. اندروید کیت‌کت نیز وظیفه سیستم عامل این دستگاه را بر عهده گرفته است. گفتنی‌ست که قلم Duet Pen نیز برای این محصول تعبیه شده است.

hp-tablet-3

علاوه بر این اچ‌پی محصولی را نیز با نام Pro Slate 10 EE معرفی کرده است. در بطن این تبلت اندرویدی یک پردازنده اینتل از نوع اتم با فرکانس 1.33GHz به همراه 1 گیگابایت حافظه رم جای گرفته است. صفحه نمایش این محصول 10.1 اینچی بوده که وضوح تصویر 1280 در 800 پیکسل را ارایه می‌دهد.

hp-tablet-1

همان طور که مشاهده کردید اچ‌پی امروز محصولاتی را در سخت افزار‌ و سایز‌های متفاوت معرفی کرده است که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای باشند. البته قلم اچ‌پی نیز (فعلا) از لحاظ کارایی قابل تحسین است.

منبع: 

https://itresan.com/58672/hp_annouces_multiple_tablets/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در طول پنج سال گذشته کاربرد موبایل‌ها تغییر یافته است و دیگر اصلی‌ترین وظیفه آ‌ن‌ها برقراری تماس صوتی نیست و امروزه اغلب افراد موبایل‌ها را به عنوان یک وسیله تفریحی و ارتباطی می‌شناسند و با کمک آن و اتصال اینترنت می‌توانند با دوستان و آشنایان خود از طریق شبکه جهانی اینترنت در ارتباط باشند.

5235

کاربران کشور ایران اغلب از اینترنت‌های محدود استفاده می‌کنند که هم سرعت تبادل اطلاعات آن نسبتا بالاست و هم هزینه کمتری برای آن‌ها دارد. البته ISP‌های ایران نیز طرح‌های نامحدود دارند که در آن کاربر هیچ محدودیتی در استفاده از اینترنت ندارد اما دلیل استفاده کاربران از اینترنت‌های محدود این است که سرویس‌های نامحدود یا بسیار سرعت پایینی دارند و یا فاکتور‌هایی با قیمت نجمومی را در مقابل دیدگان کاربر قرار می‌دهند که در واقع چندان باصرفه نیست و برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

حال با در نظر گرفتن اینکه اینترنت شما محدود است باید تمهیداتی را بیاندیشید تا مصرف‌تان کاهش یابد وهزینه‌ اضافه نکنید. البته در حال حاضر تنها کامپیوتر نیست که از اینترنت استفاده می‌کند و موبایل و تبلت‌ها نیز به اینترنت متصل می‌شوند (از طریق شبکه وای-فای) که آن‌ها نیز مصرف قابل توجهی دارند. برای اینکه بتوانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، 6 نکته زیر را مورد توجه قرار دهید.

1- آپلود ویدیو را کنار بگذارید

اگر از آن دسته از افرادی هستید که ویدیو‌های مختلف را در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید و آپلود می‌کنید، باید بگوییم که بهتر است هرچه سریع‌تر به این اقدامات پایان دهید. اگر نمی‌توانید دل از آپلود و به اشتراک گذاری ویدیو‌ها بکشید، حداقل ویدیو‌ها را با کیفیت و حجم پایین‌تر آپلود کنید و یا اگر ویدیوی مورد نظر در محیط اینترنت وجود دارد، به جای آپلود دوباره، آن را به اشتراک بگذارید.

video-chat

2- مکالمات تصویری

امروزه افراد زیادی هستند که از طریق اینترنت به مکالمه تصویری می‌پردازند و سرویس‌های زیادی نیز برای این کار وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسکایپ اشاره کرد. اگر مکالمات تصویری عضو جدانشدنی زندگی شما هستند، برای این که مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، سعی کنید در کیفیت (وضوح تصویر) پایین‌تری این کار را انجام دهید تا مصرف اینترنت شما نیز نسبت به گذشته کاهش یابد.

3- بازی‌های آنلاین

همان طور که اطلاع دارید و بازی کرده‌اید برخی از گیم‌ها به‌صورت آنلاین هستند که کاربران قابل توجهی نیز دارند. باید به این نکته توجه کرد که آن‌ها نیز می‌توانند مصرف اینترنت شما را افزایش دهند و هرچه قدر بازی کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف اینترنت شما هم افزایش خواهد داشت. برای مثال بازی‌هایی نظیر Asphalt 8 و Modern Combat 5 هزینه زیادی برای شما در بر خواهند داشت.

4- موسیقی آنلاین

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که کاربر با کمک آن‌ها می‌تواند جدیدترین موسیقی‌ها را به‌صورت آنلاین گوش کند اما در واقع چنین سرویس‌هایی میزان زیادی از ترافیک اینترنت شما را مصرف می‌کنند و بهتر است به جای استفاده از سرویس‌های آنلاین، موسیقی را خریداری (رعایت حقوق صاحب اثر) و یا دانلود (عدم رعایت حقوق صاحب اثر) کنید؛ تا در هر شرایطی بتوانید به آن‌ها هرچند بار که می‌خواهید گوش فرا دهید.

future_internet_540px

5- ویدیو آنلاین

احتمالا شما نیز از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب و آپارات استفاده کرده‌اید که در آن‌ها ویدیو‌ها به‌صورت آنلاین قابل مشاهده هستند و مصرف زیادی نیز دارند. بهتر است برای هزینه کمتر، در تماشای آنلاین ویدیو زیاده روی نکنید؛ زیرا شرکت اینترنتی شما نیز در ارایه قیمت فاکتور زیاده‌روی خواهد کرد.

6- دانلود شبانه

سرویس‌های محدود اینترنتی که در ایران وجود دارند غالبا دارای دانلود شبانه رایگان هستند که در ساعات معین کاربر می‌تواند بدون اینکه از مصرف ترافیک وی کاسته شود به دانلود ویدیو یا … بپردازد. بهترین راه این است که شما یک برنامه مدیریت دانلود نظیر دانلود منیجر را بر روی دستگاه خود نصب کنید و فایل‌هایی را که تصمیم به دانلود آن‌ها دارید، وارد برنامه نمایید. سپس با زمان بندی، برنامه به‌صورت خودکار در ساعات رایگان (که در هر شرکت متفاوت است) شروع به دانلود فایل‌های مورد نیاز شما خواهد کرد.

شما با کمک برنامه‌های مدیریت دانلود می‌توانید مصرف اینترنت خود را به اندازه بسیار زیادی کاهش دهید و در مقابل به فایل‌هایی نیز که به آن‌ها نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

منبع:

https://itresan.com/58501/best-ways-to-decrese-internet-consume/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

برای داشتن محتوای مناسب باید مطلبی بنویسید که انقدر جذاب باشه تا همه بتوانند آن را به اشتراک بگذارند. حتما برای تولید محتوا، استراتژی و هدف داشته باشید

تولید محتوا گرافیکی برای شبکه های اجتماعی چیست؟

ویژگی یک محتوا خوب برای شبکه های اجتماعی

  • نوشته باید با یک هدفی نوشته شود تا برای کاربر مفید باشد
  • متن باید تا حد ممکن از مسائل حاشیه‌ای دور باشد
  • محتوا باید یک داستانی را روایت کند به این منظور که خواننده باید بداند که از کجا به کجا خواهد رسید، مطالب باید یک خط شروع و یک خط پایان داشته باشد 
  • سعی کنید همیشه در انتهای مطالب خود، به کاربران بگویید که این مطلب قرار است به زودی آپدیت شود و با این کار کاربران را تشویق کنید تا دوباره به مطلب شما سر بزند.
  • یک محتوای خوب باید به گونه‌ای باشد که تمام سوال‌های کاربر را جواب دهد
  • از سبک خود در محتوا استفاده کنید کاربر دوست دارد بفهمد که با کاربر واقعی در ارتباط است.

چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟

با تولید محتوای با کیفیت میتوان مخاطب و کاربران زیادی جذب سایت خود کرد و یکی از فاکتورهایی است که باعث میشود رنک سایت شما را در موتور‌های جستجو بالا برود.
چگونه؟ میتوان با خلاقیت و ذوق محتوا را جذاب کرد یا با الگو گرفتن از سایت های خارجی مرتبط با کار خود محتوای با کیفیتی تولید کرد.

انقدر محتوا باید جذاب باشد تا کاربر را مجاب کند که در سایت بماند.
از مقالات مختلف در حوزه‌های کاری خود استفاده کنید.
از محتوای بصری در مقالات خود استفاده کنید.
از ویدئو ها و پادکست ها برای راحتی کاربر استفاده کنید

انواع محتوا برای شبکه های اجتماعی

  • محتوا متنی
  • محتوا ویدئویی
  • محتوا پادکست

انواع مختلف تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

محتوای شبکه های اجتماعی
شما حتی باید برای محتوای شبکه های اجتماعی خود نیز استراتژی داشته باشید و محتوای با کیفیت تولید کنید  و از طریق تولید محتوا بتوانید کاربران شبکه های اجتماعی خود شوید تا وارد سایت شما شده و از محصولات و خدمات سایت شما استفاده کنند. ما در مقاله ای مفصل درباره قابلیت های جدید استوری اینستاگرام صحبت کرده‌ایم بهتون پیشنهاد میکنم مطالع کنید.

بلاگ

یکی از مهمترین بخش ها در وبسایت شما خواهد بود که اگر مطالب مناسبی نداشته باشید قطعا هیچ کاربری وبسایت شما را بازدید نخواهد کرد.

تخصصی

برای تولید محتوای مناسب شما باید حتما در حوزه‌ی کسب و کار خود تجربه کافی را داشته باشید تا بتوانید برای مخاطبانتان محتوای با کیفیت تولید کنید

تبلیغاتی

همچنین شما میتوانید تولید محتوای تبلیغاتی انجام دهید به این صورت که خدمات و سرویس‌های خود را در قالب یک متن، ویدئو و پادکست درآورده و برای جذب کاربران در سایت‌های آگهی و یا سایت‌های مختلف منتشر کنید.

ترجمه

گاهی ممکن است که مجبور باشید مقاله‌های دسنه اول خود را از سایت های خارجی برداشته و ترجمه کنید و ترجمه شما نباید صرفا یک ترجمه تحت الفظی باشد و باید به گونه‌ای ترجمه کنید که مشخص نباشد مقاله شما یک مقاله ترجمه شده است.

مزایا تولید محتوای متنی برای شبکه های اجتماعی

برای اینکه بتوانیم از موتورهای جستجو ترافیک برای سایت خود جذب کنیم باید طبق عبارات جستجوی کاربران بتوانید برای وبسایت خود تولید محتوا انجام دهیم به عبارت دیگر محتوای متنی مهم‌ترین نوع محتوا برای هر نوع وبسایتی است

باعث افزایش ورودی سایت شما و همچنین افزایش بازدید خواهد شد.
ساده و کم هزینه‌ترین گزینه است زیرا تولید محتوا رایگان است و شما خودتان میتوانید برای وبسایت خود تولید محتوا انجام دهید و یا اینکه اگر نمی توانید آن را با کمترین هزینه برون سپاری کنید.
با تولید محتوای مناسب میتوانید در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه کسب کنید و در نتایج برتر گوگل دیده شوید.

مزایای تولید محتوای ویدئویی برای شبکه های اجتماعی

بعضی اوقات خواندن محتوا باعث خستگی کاربر میشود که با تولید محتوای ویدئویی که به آن ویدئو مارکتینگ نیز گفته میشود باعث راحتی کاربر میشود.

یکی از راهکارها این است که میتوان ازتولید محتوا ویدیو لایو استفاده کنید و در زیر به انواع محتوا ویدئویی اشاره میکنیم

انواع ویدئو مارکتینگ برای شبکه های اجتماعی

  • ویدئو تبلیغاتی
  • ویدئو انیمیشنی
  • ویدئو آموزشی
  • ویدئو علمی
  • ویدئو هایی که کار شما را معرفی میکنند

محتوای پادکست برای شبکه های اجتماعی

پادکست یک راه قدرتمند برای جذب دوست داران صداست

صدا یک راه قوی است که نسبت به متن میتوانید کاربر را مورد اعتماد خود قرار دهد

که به جز مخاطب میتوانید ترافیک سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید
میتوانید پادکست های ادامه دار یا داستانی تولید کنید
از کاربرا بپرسید که چه موضوعاتی را دوست دارند پادکست کنید
کتاب داستان‌های صوتی ایجاد کنید
داستان‌های آموزنده به صورت پادکست تولید کنید
سرگرمی موزیکال درست کنید، مثلا موزیک های جدید یا آهنگ‌هایی که پر طرفدار هستند هم میتواند تاثیر گذار باشد.

مراحل تولید محتوای با کیفیت برای شبکه های اجتماعی

  • یک موضوع جذاب برای محتوای خود انتخاب کنید.
  • در تیترها از کلمات جذاب که کاربر را وادار به خواندن بقیه پاراگراف میکند استفاده کنید.
  • محتوا باید خوانا، ساده و قابل فهم باشد.
  • محتوای بصری مهمترین قسمت تولید محتواست.
  • محتوای رقبای خود را بشناسید و بررسی کنید.

ویژگی یک محتوای خوب برای شبکه های اجتماعی چیست؟

محتوای خوب باید ارزش داشته باشه و برای کاربر مفید باشد.
از مطالب آموزنده استفاده شود.
محتوا باید ساختار مناسب و ساده‌ای داشته باشد.

مزایا تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

  • میتوان با افراد جدید در تمام نقاط دنیا ارتباط برقرار کرد و با ایده‌های جدید آشنا شد و رابطه‌های دوستانه داشت.
  • با شغل های جدید آشنا شد و درآمد کسب کرد.
  • میتوانید محصولات خود را معرفی کنید و بفروش برسانید.
  • از اخبار دنیا در لحظه و با سرعت با خبر شوید و اخبار جدید را به اشتراک بگذارید و بروز باشید.
  • محتواهایی که مضمون سرگرم کننده دارند، علمی هستند یا با هنرهای مختلف آشنا شوید.
  • میتوانید با سلیقه های مختلف آشنا شوید و آنهایی که نزدیک به سلیقه شماست را پیدا کنید و تعامل اطلاعات کنید.
  • میتوانید به صورت کاملا رایگان کسب و کار، خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنیدو شناخته شوید.

تولید محتوا گرافیکی برای شبکه های اجتماعی چیست؟

محتوا گرافیگی زمانی روی کار آمد که محتوا نویسان متوجه شدند کاربران مطالب طولانی را نمیخوانند پس دنبال راهی بودند تا نظر کاربران را به خود جلب کنند
که اطلاعات را روی عکس ها بیاورند.

انواع تولید محتوا گرافیگی

تولید محتوا اینفوگرافیکی:

به گونه‌ای است که انقدر باید ساده باشد که همه آن را درک کنند و مخاطب را خسته نکنند و اطلاعات را خیلی سریع منتقل کنند مانند کتاب داستان کودکان

تولید محتوا اینفوموشن:

محتوای ویدئویی است که میتوان گرافیگ با حرکت را به نمایش کشید

تولید محتوا موشن گرافیگ:

گرافیگی است که برای انتقال پیام از صدا و حرکت استفاده میکند

طراحی استیکر:

برای انواع شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام میتوان استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی چیست؟

با اینفوگرافیگ میتوان مطالب پیچیده را آسان کرد..
مطالب را خیلی سریع و در مدت زمان کمتری به کاربر منتقل کرد
بهتر و سریعتر با مطلب ارتباط برقرار کرد



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از دغدغه های کاربران ویندوز 10 این است که نحوه جلوگیری از آپدیت ویندوز 10 چگونه است و چگونه می توانیم آپدیت ویندوز 10 را ببندیم.

ویندوز ۱۰ به صورتی طراحی شده که به شکل خودکار بروزرسان‌های مهم و بروزرسان‌های روزانه را دانلود کند. البته در بعضی مواقع حجم این بروزرسان‌ها بسیار زیاد است و ممکن است که سرعت اینترنت شما را کم کنند یا حتی روی عملکرد سیستم‌ عامل هم در آن زمان تاثیر بگذارند

 

سؤال عمده ای که برای کاربران پیش می آید اینست که چرا نمی توان مانند نسخه های قبلی ویندوز، Windows Update را به حالت دستی و یا خاموش قرار داد؟ باید گفت، این قابلیت به امنیت و تجربه کاربری مربوط می شود. هدف شرکت مایکروسافت از ارائه بسته های بروزرسانی، رفع خطاهای موجود جهت افزایش امنیت و کارایی و ارائه ویژگی های جدید برای کاربران می باشد.  توصیه ما به شما این است که اگر مشکلی با مصرف بسته اینترنتی ندارید، از کار با ویندوز ۱۰ لذت ببرید، در غیر این صورت برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ با ما همراه باشید.

 

روش اول غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :

برای جلوگیری از آپدیت ویندوز 10 در نسخه (1803) بصورت زیر عمل کنید:

از منوی Start بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده روی گزینه Update & Security کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Advanced Options کلیک کنید.

گزینه انتخابی مربوط به Pause Updates که بر روی Off قرار دارد را به On تغییر دهید.

 

آپدیت کردن ویندوز 10, آپدیت ویندوز 10 غیر فعال

ویندوز ۱۰ به صورتی طراحی شده که به شکل خودکار بروزرسان‌های روزانه را دانلود کند

 

با انجام اینکار بمدت 35 روز مانع آپدیت شدن ویندوز خواهید شد. لازم به ذکر است برای غیر فعالسازی مجدد می بایست پس از 35 روز، سیستم عامل اقدام به آپدیت کند و پس از آن گزینه غیرفعالسازی مجددا در دسترس خواهد بود.

 

روش دوم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :

در این قسمت می‌توانید بروزرسان خودکار را به شکلی غیر فعال کنید که حتی سیستم، بروزرسان‌های جدید را هم جستجو نکند.

برای این کار باید به قسمت Control Panel ویندوز ۱۰ بروید. بهتر است عبارت Control Panel را در قسمت جستجوی منوی استارت تایپ کنید. پس از این‌کار گزینه مربوط به این قسمت به نمایش در می‌آید که باید روی آن کلیک کنید.

 

در قسمت Control Panel روی System and Security کلیک کنید.

 

آپدیت کردن ویندوز 10, آپدیت ویندوز 10 غیر فعال

 

در این قسمت هم باید روی Administrative Tools کلیک کنید.

در صفحه باز شده، تمام گزینه‌های موجود در Administrative Tools را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید به دنبال Services باشید. وقتی که آن را پیدا کردید، روی آن دابل کلیک کنید. با وارد شدن به قسمت Services به دنبال گزینه‌ای به نام Windows Update باشید. روی آن دابل کلیک کنید تا بتوانید به تنظیمات مخصوص این بخش وارد شوید.

 

قسمت Startup Type را روی Disabled قرار دهید و در قسمت Service Status روی Stop کلیک کنید. چند ثانیه طول خواهید کشید تا این سرویس به شکل کلی غیرفعال شود.

 

 اگر در آینده نیاز داشتید که این قسمت را فعال کنید، باید تمام مراحل بالا را طی کنید و در آخر روی گزینه Start کلیک کنید. بعد از این‌کار باید به قسمت Windows Update بروید. عبارت Windows Update را در محیط جستجوی منوی استارت تایپ کنید و در صفحه به نمایش در آمده باید روی Retry کلیک کنید تا سیستم عامل تمام بروزرسان‌ها را دانلود کند.

 

روش سوم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :

پنجره RUN را باز کنید. برای اینکار می توانید از شورت کات Windows key + R استفاده کنید و یا روی آیکون استارت ویندوز 10 کلیک راست کرده و گزینه RUN را بزنید.

دستور gpedit.msc را تایپ کنید و دکمه OK را کلیک کنید تا برنامه ویرایشگر Local Group Policy Editor باز شود.

 

مسیر زیر را در ستون سمت چپ پیدا کنید :

 Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update

 

آپدیت کردن ویندوز 10, آپدیت ویندوز 10 غیر فعال

آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10

 

در ستون سمت راست و در ستون policy روی گزینه Configure Automatic Updates دابل کلیک کنید. پنجره جدیدی به نام configure automatic updates باز می شود. در این پنجره تنظیمات زیر را انجام دهید:

1- در ستون سمت چپ، گزینه Enabled را تیک بزنید تا گزینه آپدیت فعال شود.

2- در زیر Options ، چندین گزینه و شیوه برای پیکربندی آپدیت خودکار پیدا می کنید که عبارتند از: 

- دانلود و نصب بعد از تایید کاربر

- دانلود و نصب بطور خودکار

- دانلود خودکار و زمانبندی نصب

- انتخاب تنظیمات توسط ادمین سیستم

 

گزینه ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.بعد از مشخص کردن گزینه دکمه Apply و سپس دکمه OK را بزنید تا کار تمام شود.

 به روزرسانی خودکار ویندوز ۱۰

 

هر چند گزینه های مختلفی در دسترس است، اما بهترین انتخاب گزینه دوم یعنی دانلود و نصب بعد از تایید کاربر (2 - Notify for download and notify for install) است. این گزینه نه تنها به سیستم عامل اجازه نمی دهد که آپدیت ها را به طور خودکار دانلود کند و موجب صرفه جویی ترافیک و اندازه های اینترنت می شود، بلکه در زمان انتشار آپدیت های جدید متوجه خواهید شد.

 

روش چهارم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :

توجه داشته باشید که این روش پیشنهاد نمی شود و صرفا برای افرادی ارائه می شود که بصورت کامل مایل به دریافت بروزرسانی های ویندوز ندارند. برای بستن آپدیت ویندوز 10 بصورت زیر اقدام نمایید: 

کلید ترکیبی Win + R را در کیبورد فشار دهید.

عبارت Services.msc را در Run وارد کرده و OK کنید.

گزینه Windows Update را پیدا کرده و بر روی آن دبل کلیک کنید.

در کادر باز شده، از منوی کشویی Startup Type گزینه Disabled را انتخاب و OK کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/turnoff-windows10-autoupdate.html



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فرمولها و فرمول نويسی از مهمترين قابليتهای اكسل هستند. فرمولها، عبارات محاسباتی يا مقايسهای هستند كه روی مقادير عددی يا رشتهای با كمك عملگرها، عملياتی را انجام ميدهند. تابع يكی از امكانات مهم اكسل است و انجام عمليات را در فرمولها آسان ميكند.

در واقع یکی از قدرتمندترین قابلیت ها در نرم افزار اکسل ۲۰۱۰ به بعد قابلیت محاسبه‌ اطلاعات عملی با استفاده از فرمول می باشد. همانند یک ماشین حساب، اکسل می‌تواند افزودن، کم کردن، ضرب کردن و یا تقسیم را انجام دهد.

 

اگر تازه کار با صفحات گسترده‌ی اکسل را آغاز کرده باشید، ممکن است به نظرتان کار با فرمول‌های آن کمی سخت بیاید. فرمول‌های اکسل به شما امکان انجام محاسبات مختلف بر روی داده‌های عددی وارد شده در کاربرگ یا «Worksheet» را می‌دهند. این فرمول‌ها هم برای کارهای ساده نظیر جمع و تفریق استفاده می‌شوند و هم برای محاسبات پیچیده‌تر نظیر حساب کتاب حقوق، پیدا کردن معدل یک دانش آموزش یا محاسبه‌ی هزینه‌ی اجاره کاربرد دارند.

فرمولها و فرمول نويسی از مهمترين قابليتهای اكسل هستند

 

زمانی که یک فرمول به درستی وارد شده باشد و مقدار داخل آن تغییر کند، اکسل به طور خودکار آن را محاسبه کرده و نتیجه‌ی آن را بروزرسانی می‌کند.

 

  بیشتر بخوانید: فرمول جمع در اکسل 

 

ساختار فرمول های اکسل

فرمول نویسی در اکسل دارای عناصر زیر است:

علامت مساوی: این علامت اصلی ترین عنصر فرمول نویسی در اکسل است. علامت مساوی نشان دهنده استفاده از فرمول در سلول است.

 

پرانتز: یکی از عناصر فرمول نویسی در اکسل پرانتز است. پرانتز باعث درک بهتر فرمول های نوشته شده در اکسل می شود و در ساختار توابع مختلف اکسل تعریف شده است.

 

عملگرها: عملگرها در اکسل به دو دسته عملیاتی و مقایسه ای تقسیم می شوند. عملگرهای مقایسه به عملگرهایی مانند علامت بزرگتر و کوچکتر و عملگرهای عملیاتی به عملگرهایی مانند جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم گفته می شود.

 

توابع: توابع از مهم ترین عناصر فرمول نویسی اکسل می باشد و فراگیری آن یکی از گام های مهم در آموزش برنامه اکسل است.

 

آرگومان: به عناصر ورودی توابع در اکسل آرگومان گفته می شود.

همانند یک ماشین حساب، اکسل می‌تواند افزودن، کم کردن، ضرب کردن و یا تقسیم را انجام دهد

 

فرمول نویسی در اکسل دارای ساختار و عناصری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

- تمامی فرمول‌های اکسل باید با یک علامت مساوی شروع شود.

- فرمول نوشته شده در هر سلول اکسل فقط در مورد همان سلول است و در محتوای سلول های دیگر تاثیری ندارد.

- خروجی تمام فرمول ها در اکسل یک عدد است و نمی توان انتظار داشت با نوشتن یک فرمول چند خروجی به دست آورد.

- اکسل برای عملگرهای مختلف حق تقدم قائل می شود. به عنوان مثال فرمول توان نسبت به فرمول ضرب در اکسل و هم چنین فرمول تقسیم در اکسل نسبت به فرمول جمع و تفریق دارای اولویت است.

 

روش فرمول نویسی در اکسل برای تابع ثابت

ابتدا با یک فرمول ساده و ثابت، فرمول نویسی در اکسل را شروع می کنیم. در نوشتن فرمول های ثابت از اعداد، کدها، داده ها و متن ها به صورت مستقیم استفاده می شود. ابتدا یک خانه که می خواهید جواب فرمول در ان نشان داده شود را انتخاب کنید.

سپس نماد مساوی = را تایپ کنید. حال یک معادله ثابت ساده را تایپ کنید. به طور مثال از فرمول ثابت تفریق  50-100= استفاده می کنیم و پس از اتمام فرمول نویسی در اکسل، اینتر را بزنید. به همین سادگی کار انجام می شود.

 

آموزش فرمول نویسی در اکسل

 

نحوه فرمول نویسی در اکسل برای معادله های مرجع دار (رفرنس)

بر خلاف نوع قبلی که از مقادیر ثابت استفاده می شود، می توانیم به جای وارد کردن اعداد مستقیم، از شماره سلول به عنوان فرمول نویسی پیشرفته در اکسل استفاده کنیم. به عبارت دیگر به جای اینکه از عدد موجود در آن خانه استفاده کنیم، از شماره خانه استفاده می کنیم. مزیت این کار این است که در صورت تغییر مقادیر، دیگر نیازی به تغییر فرمول نیست. به طور مثال می خواهیم محتوای خانه B2 را از خانه A2 کم یا تفریق کنیم. برای این کار در خانه مورد نظر فرمول را به شکل زیر می نویسیم و اینتر می کنیم.

A2-B2=

هنگام ساخت چنین فرمول هایی می توانید مستقیما شماره خانه را بنویسید و یا روی بعد از نوشتن فرمول (وارد کردن = ) روی آن خانه کلیک کنید تا اکسل خودش شماره آن را به فرمول شما اضافه کند.

 

اگر بخواهید در یک فرمول محدوده خاصی تعیین کنید و فرمول شما بر روی مقادیر متعددی انجام شود : اگر یک ناحیه مشخص مدنظرتان است از «:» استفاده کنید. مثلا اگر بنویسید C۳:E۷ این عبارت اشاره به خانه‌های بین C۳ و E۷ دارد. به همین شکل می‌توانید خانه‌های یک ستون یا یک سطر را مشخص کنید.

 

مثلا F۱:F۱۰ یا A۴:F۴. اگر بنویسید H:H اکسل تمام خانه‌های ستون H را در نظر می‌گیرد و اگر بنویسید ۵:۵ اکسل تمام خانه‌های سطر پنجم را در نظر خواهد گرفت. عبارت ۵:۱۰ اشاره به تمام خانه‌های سطر‌های پنجم تا دهم دارد به گونه‌ای که شامل تمام ستون‌ها می‌شود و عبارت H:J اشاره به تمام خانه‌های ستون‌های H تا J دارد به گونه‌ای که شامل تمام سطر‌ها شود.

 

اگر چند ناحیه مدنظرتان است از «:» و «‚» استفاده کنید. مثلا فرمول (sum (A۱:B۴‚G۳:G۷= می‌گوید مقادیر خانه‌های بین A۱ تا B۴ را با هم جمع کن و سپس حاصل را با حاصل جمع مقادیر بین خانه‌های G۳ تا G۷ جمع ببند. اینجا تابع sum بر روی دو ناحیه اعمال شده است.

 

در آدرس‌دهی شما حتی می‌توانید خانه‌های یک کاربرگ دیگر را هم آدرس بدهید. این کار با کمک علامت تعجب «!» صورت می‌گیرد. مثلا در فرمول (AVERAGE (Sheet۲! B۱:B۱۰= اکسل از خانه‌های بین B۱ تا B۱۰ از کاربرگ Sheet۲ میانگین می‌گیرد. 

طریقه ی فرمول نویسی در اکسل

 

برای این که بهتر متوجه نحوه وارد کردن این فرمول شوید، گام‌های آن را با هم دنبال می‌کنیم.

بر روی سلول D1 کلیک کنید تا فعال شود.

علامت مساوی را در آن بنویسید.

یک پرانتز باز تایپ کنید.

بر روی سلول C2 کلیک کنید تا ارجاع آن در فرمول قرار بگیرد.

علامت منفی را تایپ کنید.

بر روی سلول C4 کلیک کنید تا ارجاع آن در فرمول قرار بگیرد.

یک پرانتز بسته تایپ کنید.

علامت ستاره را تایپ کنید.

بر روی سلول C1 کلیک کنید تا ارجاع آن در فرمول قرار بگیرد.

علامت مثبت را تایپ کنید.

بر روی سلول C3 کلیک کنید تا ارجاع آن در فرمول قرار بگیرد.

علامت فوروارد اسلش را تایپ کنید.

بر روی سلول C5 کلیک کنید تا ارجاع آن در فرمول قرار بگیرد.

کلید Enter را فشار دهید تا فرمول کامل شود.

پاسخ 4- در سلول D1 ظاهر خواهد شد.

اگر مجددا بر روی سلول D1 کلیک کنید، تابع کامل به شکل زیر در نوار فرمول موجود در بالای کاربرگ ظاهر خواهد شد.

(C2-C4)*C1+C3/C5=

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/formulation-training2-excel.html



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()