کسب و کار اینترنتی پر سود را چگونه راه اندازی کنیم ؟؟
نوشته شده توسط : ساحل

تقریبا محال است که کسی از اینترنت استفاده کرده باشد و عبارت پر کاربرد ( کسب و کار اینترنتی ) را نشنیده باشد. کسب و کار اینترنتی گرد از ترندهای اینترنت ایران است و هر روز بر علاقه مندان این گستره افزوده می شود. معرفی انواع کسب و کار اینترنتی چرا که آن طور که پیش بینی می کنند، به زودی بسیاری از مشاغلی که در حال آماده وجود دارند در ۵ سال آینده وجود نخواهند داشت و تمام کسب و کارهای سنتی به حالت اینترنتی در می آیند.

اگرچه عبارت کسب وکار اینترنتی زیاد پر کاربرد است و در نما معنای پیچیده ای هم ندارد، اما نمی طاقت با دیدی سطحی از کناره آن رد شد. سوال های مهمی در این گویه هستی دارد. بنیادی ترین سوال این است که اصلا کسب و کار اینترنتی چیست ؟ آیا لزومی دارد که یک کسب و کار به حالت اینترنتی تبدیل شود و در فضای اینترنت تکاپو خویش را پیوستگی دهد؟ آیا کل صاحبان مشاغل و بازرگانی کنندگان می توانند به کسب وکار اینترنتی فکر کنند؟

این ها سوالاتی ابتدایی است که در این مقوله مطرح می شود. البته سوالات پیچیده تر و تخصصی تری هم وجود دارد. مانند اینکه آیا به هر روش کسب درآمد از اینترنت می نا «کسب و شغل اینترنتی» گفت؟ برتری ها و معایب سوداگری اینترنتی چیست؟ و از همه مهم تر چگونه می نا در فضای داغ و دوست داشتنی اینترنت به کامیابی در سوداگری رسید؟

ما در این مطلب از پیش درآمد در ارتباط با اساسی ترین مفاهیم و مطالب پیوسته با این موضوع می پردازیم. تلاش بر این است که به بهترین شکل به سوالاتی که در این گویه وجود دارد پذیرش دیتا شود و تصویری روشن از کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار در اینترنت ارائه شود.

اولین سوالی که باید پذیرش آن به روشنی مشخص شود این است که سوداگری اینترنتی چیست؟ به طور کلی به شکلی از ارائه خدمات یا عرضه محصولات گفته می شود که در فضای اینترنت انجام می پذیرد.

در این روش کسب و کار، کسی که خدمتی را ارائه می دهد یا محصولی را عرضه می کند، با استفاده از محیط‌ و ابزارهای اینترنت تکاپو خود را شناسایی کرده و در دسترس عموم پیمان می دهد. از جمله اصلی ترین فضاها و ابزارهای سوداگری اینترنتی می توان به وبسایت، ایمیل، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام اشاره کرد.

مشتریان و گرفتن کنندگان خدمات و محصولات آغاز با مراجعه به وبسایت یا پیج اینستاگرام آن کسب و کار با ویژگی ها و مزایای آن سرویس دهنده، آشنایی پیدا می کنند. سپس اگر متقاعد شده باشند، نسبت به سفارش دادن محصول مورد نظر خود اقدام می نمایند.

در این گویه بهتر است نکته ای را خاطر پرتو شویم که می تواند مهم باشد. به عقیده شما سوداگری اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت چه تفاوت هایی دارد؟

با به کارگیری اینترنت می طاقت از طریق های مختلفی به درآمد رسید و پول کسب کرد. بسیاری از این طریق ها امروزه رایج هستند. مثلا گرد از پولسازترین انحاء در این زمینه، کسب درآمد از راه ارزهای رمزگذاری شده است. بیتکوین bitcoin شناخته شده ترین باره در بین ارزهای رمزگذاری شده است که می تواند سوددهی بالایی هم داشته باشد.

هم چنین احد دیگر از طریق های رسیدن به درآمد و پول درآوردن از اینترنت، فریلنسینگ یا دورکاری است. فریلنسرها یا دورکارها، در سایت های مخصوص فری لنسینگ ثبت نام کرده و سفارش گرفتن می کنند. این سفارش ها دربرگیرنده موارد زیاد مفصل و گوناگونی همانند فرآوری محتوا ، طراحی گرافیک، گردآوری فیلم، آهنگسازی و… می شود. فری لنسینگ هم می تواند درآمد احسان برای شخص به ارمغان بیاورد.

اما سوداگری اینترنتی به آن روش ای از کسب درآمد گفته می شود که در آن شما صاحب کسب و کار خویش هستید. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از راه اینترنت و مخصوصا تکاپو در وبسایت و پیج اینستاگرام خود، نسبت به خواست خدمات یا محصولات خویش اقدام می کنند.
حتما بخوانید : برند چیست ؟ و چگونه می توانیم برندسازی کنیم

مثلا کالاهایی که خویش فرآوری می کنند را به فروش می رسانند، یا کالاهای شرکت های دیگر را به چهره واسطه می فروشند. یا اینکه خدمات ویژه ای مانند اشتراک ویدیو را به صورت پولی ارائه می دهند.

به طور کلی کسب درآمد از اینترنت شغل چندان دشواری نیست و روش های گوناگونی برای آن وجود دارد . اما کسب و کار اینترنتی حیطه ای تخصصی تر، چیره دست تر و دقیق تری است که معضل های مخصوص خود را دارد.

کسب و کارهای سنتی برای مدتی طولانی تنها مسیر و بهترین راه برای فروش محصول تولیدی، یا ارائه خدمات به مردم بودند. هرکس برای خرید آن چیزی که دربایستن داشت به بازار یا مغازه مورد نظر می رفت و به خدمت یا محصولی که احتیاج داشت دست می یافت. اما با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری و پدید آمدن امکانات جدید که دگرگونی بزرگی در حیات انسان ایجاد کردند، نیازهای بشر نیز دستخوش تغییر شدند.

با پیشرفت تکنولوژی هم نیازهای جدیدی برای بشر به وجود آمد و هم مسیر های جدیدی برای رفع نیازهای پیشین شناخته شد. مثلا احتیاج به شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و فیسبوک و تلگرام، چیزی بود که قبل از اینترنت اصلا دانستن نمی شد. ولی با ساخته شدن فیسبوک این نیاز، یگانه از اصلی ترین نیازهای جدید بشر تلقی می شود.

هم چنین مسیر های بهتر و جدیدتری برای رفع نیازهای پیشین شناخته شد که به مراتب از راهکارهای سنتی و قبلی آسان تر بودند. به عنوان مثال خدمات بانکی که دسته عمده آن امروزه از راه اینترنت و فضای مجازی ارائه می شوند، مایه شدند احتیاج به مراجعه به بانک برای شغل ساده ای نظیر انتقال وجه به شیوه ای زیاد آسان برطرف شود.

در پیوسته توضیحات قبلی، لازم به ذکر است که این روند پیشرفت فناوری هر روز سریعتر می شود و انسان و نیازهایش را بیشتر تغییر می دهد. الی آن جایی که بنابر قبل بینی مختصصان، الی ۵ سال آینده کسب و کارهای سنتی و باستانی لغایت حتماً زیادی از بین خواهند رفت.

هم چنین گفته می شود حدود ۸۰ درصد مشاغلی که در سال ۲۰۲۵ هستی خواهد داشت امروزه اصلا وجود ندارند. این پرتو می دهد که کسب و کارها و کسب درآمد با سرعت زیادی به سمت اینترنتی شدن می رود.

بنابراین باید این واقعیت را پذیرفت که آینده کار ها و کسب و کارها، در اینترنت است. این حقیقتی است که چه تلخ و چه شیرین، اجتناب ناپذیر است و به زودی، اینترنت و ابزارهایش اصلی ترین منبع کسب درآمد عمده ملت خواهند بود.

به همین دلیل است که داشتن سوداگری اینترنتی برای عقب نیفتادن از رقابت یک فرمایش بایسته است. یادگیری اصول و تکنیک های این حیطه برای هرکس که در اندیشه داشتن درآمد تضمینی و مزیت در رقابت با سایر رقباست یک امر زیاد مهم به احصاییه می آید.
آیا همه مشاغل و کسب و کارها می توانند به چهره اینترنتی تکاپو داشته باشند؟

سوال مهم دیگری که در مقوله کسب و کارهای اینترنتی مطرح می شود، این است که آیا مقوله فعالیت در اینترنت برای همه مشاغل پایدار است؟ مثلا کسی که یک کارواش دارد و خدمات شستشوی ماشین ارائه می دهد؛ یا پزشکان که شغلشان مستلزم حضور مریض در کلینیک و درمانگاه است؛ آیا این گونه مشاغل نیز باید به فکر فعالیت در اینترنت باشند؟

پاسخ این سوال، مثبت است. با پروا به رواج گوشی های همراه هوشمند در وسط ملت و حضور عمده مردم در فضای مجازی، پس بهترین جا برای یافتن مشتری همین فضای مجازی است. درصد زیادی از ملت از تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده می کنند.

بنابراین یک راهبرد هوشمندانه کار و جنبش در اینترنت است؛ یک سوداگری با حضور در اینترنت و معرفی خدمات، ویژگی ها و مزایای خویش می تواند پروا درصد زیادی از مردم را به خود جلب کند و بسیاری از آن ها را متقاعد به استفاده از خدمات و محصولات خویش کند.

حتی یک پزشک نیز می تواند از این مکان بهره ببرد. به این چهره که آن پزشک می تواند با حضور فعال و پررنگ در شبکه های اجتماعی و داشتن وبسایت، هم سابقه و مدارک و استشهاد های خود را در معرض دیدن عموم بگذارد، هم به سوالات ملت پذیرش دهد؛ و در نهایت با جلب اعتماد مردم، آن ها را به مشتریان خود تبدیل کند.

گرفتن سمبول(لاتین) اعتماد وب سایت نیز پیشه ساده ای است تنها ثبت نام کنید و زمانی که تارنما شما در اینترنت قرار گیرد وب سایت شما بررسی می شود و این مظهر به شما اعطا خواهد شد که البته اگر تارنما شما یا کسب و کار شما صفحه ی پرداخت ندارد نیازی به این مظهر نیز ندارید!

مجور اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

سعی کنید که نگذارید که مطالب توهین آمیز، جنسی و سیاسی به سوداگری اینترنتی شما مسیر پیدا کنند تابع قوانین کشور باشید چرا که در تمام جهان چنین بحث هایی راهبند پیشرفت یک کسب و کار اینترنتی خواهد شد و در ایران نیز به شدت با شما برخورد خواهد شد.
انواع کسب و کار اینترنتی :

حوزه سوداگری در اینترنت دارای وسعت و اتساع بسیار است. اما می توان به طور کلی سه دسته بزرگ برای آن در عقیده گرفت و کل کسب و کارها را به نوعی در آن قرار داد:

عرضه و فروش کالاها:

رایج ترین مثال برای عرضه و فروش گونه ها در قالب اینترنت، فروشگاه های اینترنتی هستند. این فروشگاه ها که گونه ها مختلفی دارند محصولات و کالاهای خود یا شرکت های عمده تر و نبکوتر تر را به فروش می رسانند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به صورت تخصصی و چیره دست در یک گویه خاص تکاپو می کنند. مثلا در مقوله عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی

برخی از فروشگاه های اینترنتی هم به صورت عمده و احسن کار و جنبش می کنند و نزدیک همه کالاها و محصولات شدنی را در بستر اینترنت به فروش می رسانند. بزرگترین مثال این فروشگاه های اینترنتی وبسایت کبیر آمازون است. آمازون که بزرگترین غول اقتصادی اینترنت است و مالک آن، ثروتمندترین مرد عالم است گونه ها بسیار متنوعی در همه بخش بندی ها می فروشد.

ارائه خدمات:

دسته بعدی سوداگری اینترنتی، ارائه خدمات مختلف در بستر اینترنت است. سایت هایی که در این گویه کار و جنبش می کنند از تنوع زیاد بالایی برخوردار هستند. چرا که هر خدمتی که بتوان به مشتریان ارائه کرد، چه فیزیکی و چه غیر فیزیکی، در این دسته پیمان می گیرد.

به عنوان مثال سایت هایی که با فعالیت در اینترنت نسبت به ارائه خدمات شستشوی ماشین پرکار هستند در این بخش پیمان می گیرند. هم چنین سایت های توزیع و اشتراک گذاری فیلم در ازای ارائه امکانات و خدمات خود، از کاربران خود اشتراک اخذ می کنند.

هم چنین سایت های بازی های آنلاین نیز در همین دسته جای می گیرند. برای موارد ذکر شده، مثال های درونی و خارجی متعددی هستی دارد .

سایت های آموزشی

یکی از مهم ترین انواع کسب و کار اینترنت محور، آموزش در قالب امکانات مجازی اینترنت است. امروزه سایت های آموزشی زیاد گوناگونی وجود دارند که در ازای فروش محصولات و محتوای آموزشی خود، از کاربران هزینه اخذ می کنند. هم چنین بسیاری از سایت هایی که به این چهره تکاپو می کنند، دارای حق اشتراک های ماهیانه و سالیانه هستند و از این روش درآمد کسب می کنند.

تاسیس سایت خبری و یا تفریحی

یکی سایر از طریق های کسب درآمد از اینترنت تاسیس سایت پربازدید میباشد.حتما تاکنون سایت های زیادی مثل : نمناک , بیتوته , و یا سایت های خبری مثل تسنیم , مهر نیوز و … راه مشاهده نموده اید که درآمد بسیار زیادی از راه جذب تبلیغات اینترنتی کسب میکنند که شما نیز میتوانید سایتی در این دامنه راه اندازی نمایید.
چگونه می تاب یک سوداگری اینترنتی را آغاز کرد؟

هرکسی می تواند کسب و کار خویش را وارد اینترنت کند و در آن جا به جذب مشتری بپردازد. برای راه اندازی و آغاز کسب و کار اینترنتی می توان مراحل پایین را به کوتاهی نام برد:

برگزیدن دامنه فعالیت:

مرحله اول این است که پهنه تکاپو و پیشه خویش را مشخص کنید. اگر در حال حاضر دارای یک سوداگری در قالب های سنتی هستید، حوزه فعالیت شما در اینترنت هم همین حوزه کنونی کسب و کار شماست. مثلا اگر در گویه فروش لباس کار و جنبش می کنید، می توانید یک سایت و یک پیج اینستاگرام با همین جستار راه اندازی کنید.
حتما بخوانید : چگونه یک کمپین تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار راه اندازی کنیم؟

اما اگر در حال آماده صاحب یک کسب و کار نیستید، بهتر است از گستره ای شغل خود را آغاز کنید که در آن تخصص دارید. این بسیار مهم است که بتوانید در گستره ای تکاپو کنید که بتوانید حرف زیادی برای گفتن داشته باشید. چرا که رقابت در فضای مجازی بالاست و تخصص یک فرمایش بایسته به شمار می آید.

بررسی و آنالیز بازار و رقبا:

پیش از هرکاری لازم است نقشه و برنامه ای برای آن شغل تنظیم شود. در این صورت است که فعالیت ها به چهره هدفمند و معنی دار تعقیب می شوند و گذرگاه کار و جنبش روشن است. لازمه آغاز کسب و کار اینترنتی و برنامه ریزی برای آن، داشتن شناختی کامل و دقیق از بازار هدف و روش کار و جنبش رقباست.

به همین جهت بایسته است که بازار قصد را رسیدگی و آنالیز کنید؛ سلیقه مخاطبان خود در فضای مجازی را بشناسید و با خواسته های آن ها آشنایی کاملی داشته باشید. هم چنین شما باید بدانید رقبایتان چه کسانی هستند و چه خدماتی به مشتریان خویش ارائه می دهند.

شما می توانید با رسیدگی دقیق رقبای کاری خود، نقاط قوت و ناتوانی آن ها را بشناسید و به این ترتیب خدمات و محصولات خویش را بهتر از آن ها ارائه دهید .

ساخت و طراحی وبسایت و پیج اینستاگرام:

یک وبسایت اینترنتی و یک پیج اینستاگرام، دو دست موزه لازم و ضروری برای هر کسب و کاری هستند که می خواهد در اینترنت فعالیتی جدی و موثر داشته باشد .

مشتریان شما بسیاری از نیازهای خویش را در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنند. داشتن یک وبسایت با ساختار پسندیده و محتوای جذاب که پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و به احسان سئو شده باشد، شما را از دیگر رقبایتان جلو می اندازد. در باره سئوی سایت در پیوسته توضیحاتی ارائه خواهد شد.

در ساحل سایت، داشتن یک پیج خوش ساخت و چیره دست برای کار و جنبش و جذب مشتری از اینستاگرام لازمه هر کاری است. چرا که میلیون ها بیننده و مشتری در این شبکه اجتماعی وجود دارند. اینستاگرام در اصل یک شبکه اجتماعی بر پایه سرگرمی و محتوای ویدیویی و تصویری است؛ ولی با امکانات ویژه خویش فضایی عالی برای کسب و کارها و شغل های گوناگون فراهم کرده و تکاپو بنیادین در اینستاگرام می تواند میزان فروش و کسب و کار شما را چندین برابر کند.

جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری:

مرحله پایانی در کسب و کار اینترنتی، جذب بیننده و تبدیل این بیننده ها به مشتریان وفادار برای سوداگری است. همانگونه که گفته شد، با استفاده از امکانات یک وبسایت می نا از وسط میلیون ها سرچی که هر روز در گوگل انجام می شود، صدها و هزاران مشتری برای کار خود پیدا کرد. هم چنین در اینستاگرام میلیون ها بیننده حضور دارند که می تاب با پیج اینستاگرام نیز آن ها را جذب کرد.

برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری، اصول بسیاری وجود دارد. در واقع، مهم ترین مرحله در کسب و کار اینترنتی همین مرحله است. از آنگونه موارد مهم در این زمینه، سئو کردن سایت است.

سئو کردن سایت به معنی بهینه سازی سایت برای پیمان دریافت در نتایج برتر گوگل است. بنابراین با سئوی سایت می نا مشتریانی که از طریق گوگل به دنبال خدمات هستند را جذب کرد. در پیوستگی با ارائه محتوایی ارزشمند و کاربردی و جلب اعتماد و رضایت مخاطبان سایت، آن ها متقاعد می شوند که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. بدین ترتیب، مخاطبان سایت به مشتریان شما تبدیل می شوند.

هم چنین برای جذب مشتری از اینستاگرام، لازم است با ارائه محتوایی جذاب، سرگرم کننده و ارزشمند ابتدا مخاطبان را به پیج و مقوله سوداگری خویش علاقمند کرد. پس از آن به تدریج باید بر علاقه مخاطبان پیج افزود و آن ها را به سمت وبسایت هدایت کرد لغایت بعد از دید وبسایت و توضیحات تو آن، نسبت به خرید محصولات شما اقدام نمایند.

به این ترتیب می تاب با راه اندازی سوداگری اینترنتی تعداد زیادی مشتری جذب کرد و سوددهی شغل را بالاتر برد.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: