ساخت فروشگاه اینترنتی در شیراز
نوشته شده توسط : ساحل

هدف در فروشگاه آنلاین:
همه می دانیم که در یک فروشگاه اینترنتی قصد این است که تعدادی محصول یا خدمات را به چهره آنلاین به فروش برسانیم ولی با رسیدگی تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی در شیراز متوجه می شویم آنقدر مسائل ساده و پیش پا افتاده در آن فروشگاه ها نادیده گرفته شده که اصل منظور نیز فراموش شده و این‌گونه است که اکثر صاحبان چنین وب سایت هایی که با من تماس گرفته اند مشکلشان این بوده که با صرف هزینه های بسیار بسیار بازهم از فروشگاه آنلاینشان نتیجه ای نگرفته اند.

فرض می نماییم پلان کسب و کار مشخص شده و تمام مواردی که پیش از طراحی یک فروشگاه آنلاین می بایست سپریدن دهید را طی کرده اید و برای مثال الان تصمیم به طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی در شیراز را دارید فلذا می بایست مسائل پیاده سازی را باره رسیدگی پیمان دهیم.

پیاده سازی فروشگاه اینترنتی:
منظور گونه طراحی و روش درست پیاده سازی آن از لحاظ فنی می باشد.

طراحی نما و گرافیک وب سایت فروشگاهی:
اینجا دقیقاً همان جایی است که زیبایی باید فدای کارایی و سرعت بشود. مثلاً یک تصویر زیبا با حجم 700 کیلوبایت را اگر در صفحه آغاز قرار دهید زیاد قشنگ می‌شود ولی سرعت بارگذاری صفحه اول را 20 درصد تفریق می‌دهد. در اینجا مجبوریم از پیمان دادن آن تصویر خود داری نماییم زیرا تارنما فروشگاهی همانند تارنما های دیگر نیست که بخواهیم از راه قشنگ بودن قالب وب سایت کاربران را جذب کنیم. البته قالب و گرافیک تارنما می بایست ساده و مرتب و حائز انسجام باشد آن هم به صورت کاملاً سبک و روان طوری که پیچیدگی ای برای کاربر برپایی نکند.

طراحی تارنما فروشگاهی در شیراز

 

تجربه کاربری:
چیدمان المنت ها و پیمان گیری تک تک اجزاء وب سایت فروشگاه آنلاین می بایست بر حسب بنیادی باشد که موجب بهبود تجربه کاربری گردد طوری که همه گونه کاربری با هر سن و سطح سوادی بتواند با کمترین دردسر خریدی آسان و یادبود انگیز در وب سایت فروشگاه آنلاین شما سپریدن دهد.

سئو یا بهینه سازی تارنما فروشگاه آنلاین:
بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی تقریباً با سایر نوع تارنما ها متفاوت است ساخت فروشگاه اینترنتی در شیراز و بیچارگی به تجربه بیشتری دارد. مهم‌ترین مشکلی که در این گونه تارنما ها به وجود می‌آید صفحات تکراری از هر محصول است که موجب حذف آن‌ها از ایندکس موتورهای جستجو می‌شود.

بستر پیاده سازی و مسائل فنی:
جهت طراحی تارنما فروشگاه اینترنتی به هیچگونه نباید از سیستم های مدیریت محتوای حاضر و از پیش تألیف شده مانند وردپرس، جوملا، دروپال و غیره بهره‌گیری کرد.

تمام بخش های تارنما از جستجو لغایت نمایش فرآورده می بایست به صورت سفارشی متناسب با نوع محصول یا خدمات، به شیوه‌ای کاملاً چیره دست و هماهنگ طراحی شود.

بنابراین تارنما فروشگاهی 100 درصد می بایست به صورت سفارشی و اختصاصی طراحی گردد.

اطلاع رسانی ها:
یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تارنما های فروشگاه آنلاین نادیده گرفته می‌شود آگاهی رسانی و بستگی با کاربرانی است که قبلاً خریدی انجام داده اند و یا قبلاً عضو سایت شده اند.

برای مثال هر محصول جدیدی که به وب سایت اضافه می‌شود می بایست به کاربرانی که قبلاً خریدی اتمام داده اند آگاهی رسانی شود حال یا از طریق ایمیل یا از راه پیامک.

ارائه جزئیات دقیق از هر محصول:
کاربران معمولاً به وب سایتی بیشتر اعتماد می کنند که جزئیات محصولات یا خدمات را به چهره ریزبین در وب سایت پیمان دیتا باشند.

موارد و مسائل زیاد زیاد دیگری می بایست در طراحی یک فروشگاه آنلاین در نظر گرفته شود که طراح چیره دست می بایست از همه آن‌ها آگاه باشد و حائز تجربه زیادی نیز باشد در غیر این صورت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی وقت تلف کردن خواهد بود.

هنگامی که یک فروشگاه آنلاین با شکست مواجه می‌شود یا پیشرفتی نمی کند 100 درصد مشکلی وجود دارد که آن سخت هم قابل تشخیص خواهد بود حال هر نوع فروشگاهی که باشد.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: