کاربرد VoIP در دانشگاه ها
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه فناوری به سرعت رو به پیشرفت می باشد در این میان دانشگاه ها نیز یکی از مراکز مهمی می باشند که کوشش می کنند با تکنولوژی روز همراه باشند . احد از تکنولوژی هایی که امروزه در حال اشاعه در شرکت ها و سازمان ها می باشد فناوری VoIP می باشد که در حال جایگزین شدن سیستم های تلفنی کهنه میباشد . انگیزه ها مختلفی مایه گسترش سیستم های VoIP شده است از آنگونه تاسیس آسان آن نسبت به سیستم تلفنی کهن سانترال و امکانات پیشرفته تلفنی که برای شما فراهم می کند . در ضمن با راه اندازی VoIP در بسیاری از خرج های تلفن نیز صرفه جویی می شود .

سیستم تلفن VoIP بر روی بستر شبکه یا همان بستر آی پی پیاده سازی می شود و بسیاری از محدویت های سیستم تلفن سنتی برداشته می شود . پس برای پیاده سازی یک سیستم تلفن VoIP نیاز به سیم کشی متمایز نمی باشد و می طاقت از همان بستر شبکه درونی کاربرد نمایش داد . این برتری VoIP صرفه جویی قابل توجهی را برای مجتمع های دانشگاهی که حائز چندین ساختمان مختلف در یک محل می باشند را به ارمغان می آورد . با استفاده از سیستم های تلفن سانترال کهن ساختمان های گوناگون دانشگاه برای بستگی صوتی ناچار به تماس از طریق بستر مخابرات و پرداخت خرج تلفن به مخابرات هستند در صورتی که با یک مرکز تلفن VoIP نه فقط بستگی این ساختمانها به صورت داخلی و بدون خرج می باشد بلکه ارتباط با دانشگاه های پایین مجموعه در شهرهای دیگر نیز می تواند به صورت درونی و بدون هزینه صورت گیرد .

یکی سایر از مزیت های VoIP برای دانشگاه ها امکانات مترقی نرم افزاری آن می باشد . سیستم تلفن VoIP امکان برقراری وابستگی با بانکهای اطلاعاتی مختلف را دارد . برای مثال دانشجویان می توانند با وارد کردن شماره دانشجویی خویش از نمرات خود به چهره گویا آگاه شوند .

با به کارگیری سیستم تلفن VoIP می توانید پیام های مختلفی را ضبط نمایید و این پیام های به چهره گویا برای دانشجویان توزیع شود برای مثال مشاوره های گوناگون ، اطلاعیه های گوناگون ، اعلام موعد کلاس ها ، موعد امتحانات و .... .

راه اندازی سیستم IVR یا همان پیام خوشامد گویی می تواند مایه شود دانشجویان به راحتی با زدن عدد به دسته مربوطه هدایت شوند بدون اینکه کارمندی مشغول شود . برای نمونه برای بستگی با تعلیم کلید 1 ، مالی کلید 2 و ... که این سیستم می تواند تو در داخل باشد به این معنی که بعد از زدن کلید 1 پیام دیگری توزیع شود ( گروه رایانه کلید 1 ، گروه عمران کلید 2 و ... )

همچنین می تاب برای عدد های مختلف پیام های متفاوتی را تاسیس کرد .

در سیستم VoIP هیچ نوع محدودیت فیزیکی برای جا به جایی کارمندان ، افزایش تعداد داخلی ها و افزودن خطوط شهری هستی ندارد .

همان طور که می دانید ایجاد IVR ، ضبط مکالمات ، گزارش گیری از تمام تماس ها ، Caller ID در سیستم سانترال سنتی مستلزم هزینه بیشتر و گاهی به چهره اندک و بعضی غیر قابل پیاده سازی می باشند . در سیستم VoIP تاسیس این امکانات به سهولت و بدون نیاز به خرج اضافی قابل پیاده سازی می باشد و از امکانات اولیه و ساده ویپ محسوب می شوند .

از سایر امکانات سیستم تلفن VoIP می تاب به سیستم امتیاز دهی پس از آخر مکالمه وهزینه راه اندازی VOIPدر ضمن سیستم انتقادات و پیسنهادات تلفنی اشاره کرد که به راحتی قابل پیاده سازی می باشد . در سیستم VoIP این امکان هستی دارد که نظرات و پیشنهادات در سیستم ذخیره شده و همچنین برای سرپرست مربوطه ایمیل شود .

 

در پایین به بعضی از امکانات یک مرکز تلفن VOIP اشاره مختصری می شود


1- مدیریت آسان به صورت Web Base و امکان سپریدن تمام تنظیمات به چهره ریموت و از راه دور

2- امکان افزودن درونی و خطوط شهری به چهره نامحدود

3- کاهش هزینه های تلفن ، تماس مجانی بین شعب شرکت

4- عدم نیاز به سیم کشی مجزا برای تلفن

5- عدم هستی محدودیت در برگزیدن برند و مدل تلفن

6- امکان انتقال عدد درونی بدون احتیاج به سپریدن تنظیمات مجدد

7- ضبط تمام مکالمات

8- شنود

9- قابلیت ارائه گزارش از تمام تماس ها ( مدت موعد مکالمه ، تاریخ ، تماس های ورودی ، خروجی و داخلی)

10- امکان ارسال فکس و راه اندازی فکس سرور – فکس به ایمیل

11- امکان ایجاد گروه های گوناگون کاری با سطوح دسترسی متفاوت

12- صف چشمداشت – در زمانی که تماس های ورودی به شرکت بیشتر از اپراتور های پذیرش گو هستند

13- منشی دیجیتال و یا تلفن گویا (IVR – Interactive Voice Response )

14- ایجاد اتاق کنفرانس صوتی مجازی به شمار نامحدود

15- Voice Mail

16- برپایی شرایط زمانی پاسخ گویی – پخش پیام های مختلف در سررسید های مختلف

17- بستگی با CRM و بانکهای اطلاعاتی (Data Base)

18- راه اندازی سیستم امتیاز دهی

19- راه اندازی سیستم انتقادات و پیشنهادات تلفنی – صدای مشتری





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: