استراتژی‌های بازاریابی و برند سازی از طریق اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

با توجه به تعداد کاربران و قابلیت های جدید برای بازاریابی در اینستاگرام که از بهترین و احتمالاً جذاب ترین قابلیت جدید اینستاگرام میتوان توزیع زنده همچنین بازرگانی سازی صفحه اینستاگرام را نام برد ، این امر مایه شده لغایت فضای احسان برای رقابت در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد شود.

پخش زنده اینستاگرام


بعد از راه‌اندازی دسته استوری و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی زیاد جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و به‌صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به هستی آورد که بدست آن کاربر می‌توانست به‌صورت زنده، از خویش ویدیو تهیه کند و در آن با فالوورهای خویش صحبت کند. این ویژگی از همان ابتدای شناسایی سروصدای زیادی به پا کرد و به‌جرئت می‌توان کاربرد آن را ده‌ها مساوی اغلب از استوری‌های ساده دانست. ضبط و توزیع ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر جهان منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند.سرانجام اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که خاصیت Live Storiesبازاریابی در اینستاگراماز حالت انحصار و آزمایشی خارج شده و هم‌اکنون به‌صورت تقسیم بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است. این ویژگی امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی هم‌اکنون این کاربران توانا خواهند بود تنها با یک لمس، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خویش کنند و به‌صورت زنده برای فالوورهای خویش ویدیو پخش کنند. این خاصیت برای کاربران و به‌خصوص کسان مشهور می‌تواند زیاد مفید و جذاب باشد.

برای نمونه یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی ویژه اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر گفتگو با طرفدارانش، به‌صورت هم‌زمان کامنت‌ها را نیز تماشا و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن بخش از هوادارانی که کامیاب به حضور در کنسرت نشده‌اند، به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

پس این ویژگی میتونه خیلی جذاب و کارآمد باشه چه برای یه کاربر شناخته شده چه برای یک تجارت .

حال به ویژگی های پخش زنده اینستاگرام از دید بازاریابی نگاه نماییم که چه نکاتی رعایت کنیم لغایت بتوانیم از این قابلیت بهترین استفاده را بکنیم.

۱) جلسه پرسش و پاسخ
یکی از تعاملی‌ترین راه‌ها برای بستگی با مخاطبین اجابت به پرسش‌های آنها است حال آنکه با استفاده از پخش زنده مخاطب می‌تواند ارتباط بیشتری با صفحه شما پایدار کند. با به کارگیری آن تعامل بیننده با صفحه شما بیشتر می‌شود زیرا که راحت‌تر با برند شما و کارکنان برند شما آشنا می‌شود. رویهمرفته می‌توان گفت با استفاده از این روش و پیوستگی دادن آن مخاطبان بستگی زیاد قوی با برند شما برپا خواهند کرد زیرا که برند شما را به عنوان برند در لحظه پاسخگو خواهند شناخت.

۲) رونمایی محصول جدید
با استفاده از توزیع زنده اینستاگرام می‌توان رونمایی فرآورده جدید برند را پوشش داد و سریعا کل از تازه ها شما مطلع شوند و در زمانی کوتاهی مخاطبان بتوانند با شما بستگی استوار کنند. به عنوان نمونه می‌توان به کمپانی نیسان اشاره کرد که شناسایی احد از پسینیان محصولات خویش را به صورت توزیع زنده اتمام داد.

۳) شناسایی پشت صحنه برند
از سررسید شناسایی استوری، بسیاری از برندها آغاز به استفاده از آن با استفاده از داستان‌های گوناگون جهت شناسایی پشت صحنه برند خویش کردند. پخش زنده یگانه سایر از راه‌هایی خواهد بود که بتوانید با به کارگیری آن پشت صحنه برند خود را به بهانه‌هایی همچون زایش کارکنان معرفی کنید. البته اغلب در رابطه با این موضوع که چگونه بتوانیم از استوری هایی که به چهره زنده نیستند نیز درآمدزایی و بازاریابی کنیم.

۴) اعلام همکاری
در صورتی‌که برند شما به تازگی با برند دیگر قرارداد شراکت و یا مشارکت منعقد می‌کند شاید که می‌توان تازه این مشارکت را به صورت پخش زنده به اطلاع مخاطبان‌تان برسانید.

و موارد دیگه از قبیل برگزاری وبینار یا سمینار هایی که کمپانی ها برگزار کننده های آن هستند یا این که به صورت مهمان سخنران هستید یا فراخوانی هایی از قبیل حضور در نمایشگاه و مواردی از قبیل برگزاری مسابقه برپایی بازاریابی هایی انگیزشی طیق خواسته خود و انگیزش کاربر، و بازاریابی هایی که میتوان کاربران عادی را به عنوان یک بازاریاب آفلاین در سیستم بازاریابی خویش معرفی کرد و کاربران اغلب از این مکان برای بازاریابی شما کاربرد کنند.

تعامل اغلب و بستگی بهتر با کاربران که میتوانند بهترین مشتری ها شما باشند را از دست ندهید هوشیار باشید و با کیفیت ویدیو هایی از خویش منتشر کنید چه به چهره آنلاین یا پخش زنده اینستاگرام چه به صورت ویدیو مارکتینگ که میتوانید با برگزاری ویدیو هایی اغلب ویرال مارکتینگ کنید با سبکی متفاوت تر از بقیه اغلب دیده شوید اصلا از این موضوع نترسید به اطمینان میتوانم بگم بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

مقاله ای با جستار : ویدیو مارکتینگ و یا بازاریابی ویدیویی چیست؟ می‌تواند به شما کمک کند

چگونه از استوری‌های اینستاگرام برای بازاریابی بهره‌گیری کنیم؟


در این بحث سعی داریم به دسته استوری پنج سوداگری در اینستاگرام نگاهی داشته باشیم و روش‌های آن‌ها در به کارگیری استوری را بررسی کنیم لغایت به این ترتیب با تولید محتوای مشابه در بخش استوری اینستاگرام، هوشمندانه‌تر از گذشته عمل نماییم و بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتری داشته باشیم.

۱. «یک روز از زندگی» کسب و کار خود را پرتو دهید
شما می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام، هم از عکس‌های معمولی و هم از ویدئو بهره‌گیری کنید. ویدئو‌هایی که در استوری منتشر می‌کنید لازم نیست خیلی ویژه باشند و یا حرفه‌ای ساخته شده باشند. در واقع ویدئوهای شما در تقسیم استوری می‌توانند به شکلی مناسب، اتفاقات روزمره که در سوداگری شما رخ می‌دهند را بازگو کنند.

برای نمونه رستوران Union Fare در شهر نیویورک، از استوری اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری ویدئو از اتفاقاتی که هر روزه در رستوران رخ می‌دهد کاربرد می‌کند. برای این ویدئوها حتی نیاز نیست از کپشن‌های رسمی کاربرد کنید و می‌توانید به شکل خودمانی‌تر استوری‌های خویش را پست کنید. این استوری‌های ویدئویی، به دنبال‌کنندگان این حساب کاربری پروانه می‌دهد با فضای رستوران اغلب آشنا شوند. در ضمن به چهره یومیه تصاویری از غذاهای جذاب منوی این رستوران را می‌توانند ببینند. حال انگاشت کنید یک بیینده که اتفاقا ناهار یا شام نخورده هم این استوری‌ها را ببیند





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: